Τρίτη, 30 Μαΐου, 2023
20.6 C
Athens

Λιγότερο από Γλυφάδα- κέντρο: Τολμάς να μπεις στο νέο «κτήνος» που κάνει το Νέα Υόρκη-Λονδίνο σε 90′;


Το νέο θαύμα της τεχνολογίας

Κι έτσι, δίχως να το αντιλαμβανόμαστε πλήρως, ζούμε στην εποχή των μεγάλων εφευρέσεων, των θαυμάτων της τεχνολογίας. Από την κατάκτηση του διαστήματος στην κατάκτηση του ήχου και στο σκάφος Hermeus που θα «σβήσει» τις απόστάσεις.

Τους τελευταίους μήνες έχουμε γίνει θεατές των οραματιστών που κάνουν πράξη όσα θα φαίνονταν τρελά πριν από 15-20 χρόνια. Μπέζος και Μασκ διαγωνίζονται για την κατάκτηση του διαστήματος. Μάλιστα, η Space-X να ετοιμάζει την πρώτη τουριστική πτήση μιας εβδομάδας σε ύψος πάνω από τον διαστημικό σταθμό.

Ενόσω αυτοί κονταροχτυπιούνται στο χάος, μια άλλη εταιρεία από την Ατλάντα επιχειρεί εδώ και ενάμιση χρόνο να σπάσει το φράγμα του ήχου, όχι μία, όχι δύο, αλλά πέντε φορές.

Το Hermeus Mach 5 είναι ένα όραμα της ομώνυμης εταιρείας, το οποίο θα είναι έτοιμο προς πτήση το 2029 και θα μπορεί να κάνει την απόσταση Νέα Υόρκη-Λονδίνο σε 90 λεπτά, αντί για 7-8 ώρες που είναι μέχρι σήμερα. Πώς θα το καταφέρει; Ξεπερνώντας την ταχύτητα του ήχου κατά 5 φορές και πιάνοντας τα 3.000 μίλια ανά ώρα!

Ο AJ Piplica, CEO της Hermeus, εξηγεί στο CNN ότι το παράδειγμα του Concorde που έκανε πτήσεις από το 1976 μέχρι το 2003 σε ταχύτητα διπλάσια του ήχου, είναι κάτι που αποτελεί έναν μπούσουλα για την τεχνολογία που φτιάχνουν.

«Δε θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα σκάφος 100 επιβατών, δε θα ήταν εφικτό. Έπρεπε πρώτα να φτιάξουμε ένα επιχειρηματικό πλάνο σαν να είμαστε μια αεροπορική εταιρεία. Εστιάσαμε σε θέσεις business class και first class. Καθώς εφαρμόζαμε διάφορες παραμέτρους όπως την ταχύτητα και επιχειρησιακά κόστη, καταλήξαμε σε μια καμπίνα 20 επιβατών».

Γιατί δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί το Hermeus σε πτήσεις εντός ηπείρου


Ακούγοντας κάποιος για μια τέτοια ταχύτητα, θα φαντάζεται πως το εισιτήριο θα κοστίζει μια περιουσία. Ο Piplica εξηγεί πως στόχος είναι οι τιμές να μην απέχουν παρά ελάχιστα απ΄αυτές που υπάρχουν ήδην στην αγορά. Υπάρχει όμως και μια παράμετρος που δεν μπορεί να ελεγχθεί. Πόσοι θα πλήρωναν εισιτήριο για να μπουν σε ένα σκάφος που έχει τέτοια ταχύτητα; Πόσοι θα ένιωθαν ασφαλείς;

«Δε μπορείς να ξέρεις αν δεν υπάρχουν αληθινά δεδομένα και αυτά θα υπάρξουν μόνο όταν το προϊόν είναι έτοιμο» τονίζει ο Piplica.

Το εύρος ταξιδιού του Hermeus θα είναι στα 4.000 ναυτικά μίλια. Ιδανικό δηλαδή για υπερατλαντικά ταξίδια, όχι όμως και για υπερειρηνικά, όπου χρειάζεται να υπάρξει ανεφοδιασμός.

Επιπλέον, οι πτήσεις εντός της ηπείρου, είναι εκτός συζήτησης. Αυτό συμβαίνει καθώς το Mach 5 έχει τέτοια ταχύτητα που ακούγεται σαν τεράστια έκρηξη και δε μπορεί να γίνει πέρα από εναέρια περιοχή ωκεανών.

Μέχρι σήμερα, τα αεροσκάφη που έχουν σπάσει το φράγμα του ήχου σε μεγαλύτερη ένταση από το Hermeus, είναι:

το X-43A της NASA το 2004 που είχε ταχύτητα 6.800 μίλια ανά ώρα, δηλαδή ένταση Mach 9.1, αλλά χωρίς πλήρωμα μέσα και για ελάχιστα δευτερόλεπτα
ένα Boeing X-51 που πέταξε για 3 λεπτά σε ταχύτητα 3.400 μιλίων ανά ώρα (Mach 5.1) και εκτοξεύτηκε από έναν B-52 bomber και έναν πύραυλο
ένας μονοθέσιος πύραυλος X-15 που το 1967 σχεδιάστηκε αποκλειστικά για να σπάσει το φράγμα του ήχου πάνω από 5 φορές, με ταχύτητα 4.520 μίλια ανά ώρα (Mach 6.2)
ένα SR-71 Blackbird, στρατιωτικό αεροσκάφος, το μόνο που είχε μηχανές τζετ και όχι πύραυλο, που το 1976 πέταξε με πλήρωμα και είχε ένταση Mach 3.3 (2.200 μίλια ανά ώρα)
και το Concorde με ένταση Mach 2.04 (1.350 μίλια ανά ώρα), που είναι το ένα από τα δύο που έκαναν εμπορική πτήση

Πώς αλλάζει η αίσθηση του επιβάτη


Οι πρώτες δοκιμές της Hermeus ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του 2020. Ξεκίνησαν με μηχανή που ετοίμασε και προσαρμόζει η General Electrics και συνδυάζει δύο γνώριμες τεχνολογίες, αλλά για πρώτη φορά σε τέτοια υβριδική κατάσταση. Είναι η turbojet που έχουν τα αεροπλάνα και η ramjet που χρησιμοποιείται για υπερηχητικές ταχύτητες. Δύο τεχνολογίες 50 ετών που έχουν ιδιαίτερη τεχνική στη σύζευξή τους.

Συνήθως, με turbojet έχουμε μια πίεση του αέρα στη μηχανή και στη συνέχεια την ανάμειξή του με το καύσιμο. Σε ταχύτηρες έντασης Mach 3 ως Mach 6, χρησιμοποιείται η ramjet, η οποία δεν διαθέτει λεπίδες περιστρεφόμενες. Εδώ ο αέρας δεν χρειάζεται να συμπιεστεί κατά την είσοδο στη μηχανή. Οι ταχύτητες Mach 3+ θα κάνουν τη δουλειά.

Πώς θα λειτουργεί λοιπόν και τι θα νιώθει ο επιβάτης; Κατά την προσγείωση και απογείωση, αλλά και σε ταχύτητες χαμηλότερες αυτής του ήχου, θα χρησιμοποιείται η turbojet μηχανή. Όταν η ταχύτητα θα υπερβεί τον ήχο και θα πάει μεταξύ Mach 3 και Mach 5, η μηχανή θα αναπροσαρμοστεί σε ramjet.

Στις κανονικές πτήσεις, ο επιβάτης νιώθει μια πίεση από την επιτάχυνση για 30 δευτερόλεπτα ή 1 λεπτό μέχρι να φτάσει το αεροπλάνο σε ένα ύψος. Εδώ θα αυξηθεί ο χρόνος. Η πίεση θα είναι για 10 με 12 λεπτά. Όταν όμως το σκάφος φτάσει στα 100.000 πόδια, τότε η αίσθηση θα είναι ίδια με μια κανονική πτήση.

Η Hermeus έχει εξασφαλίσει 60 εκατομμύρια δολάρια χρηματοδότηση και συνεργάζεται με την αμερικανική αεροπορία.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Νοvartis: «Παγώνουν» οι ανακρίσεις λόγω COVID-19

Novartis: Κλείνει η υπόθεση και για τα μη πολιτικά πρόσωπα

Μετά από πολυετείς έρευνες της δικαιοσύνης έκλεισε με βούλευμα του δικαστικού συμβουλίου η βασική υπόθεση για το αποκαλούμενο «σκάνδαλο της Novartis» , καθώς οι...
Δύο αλλαγές στον Κανονισμό της Βουλής και δύο ερωτήματα για τον Κώστα Τασούλα

Ο Κώστας Τασούλας επανεξελέγη πρόεδρος της Βουλής με 270 ψήφους

Με 270 ψήφους υπέρ εξελέγη Πρόεδρος της Βουλής που συγκροτείται σε σώμα για λίγες ώρες ο Κώστας Τασούλας, μετά από πρόταση της ΝΔ. Εν...

Πώς θα κάνουν δωρεάν διακοπές εργαζόμενοι και άνεργοι – Έρχεται πρόγραμμα και για συνταξιούχους

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για το πρόγραμμα δωρεάν διακοπών της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ): Η πλατφόρμα αναμένεται να «ανοίξει» ακόμη και στις επόμενες 48...

Ερντογάν – 20 χρόνια εξουσίας: Πόσο άλλαξε την Τουρκία

Την ώρα που ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εξασφάλισε την ανανέωση της προεδρικής του θητείας – κόντρα στη ζοφερή εικόνα της οικονομίας, την κριτική της...
Φορολογικό νομοσχέδιο: Υπερψηφίστηκε από την Επιτροπή Οικονομικών

Βουλή: Τα παραλειπόμενα της ορκωμοσίας

Από πολύ νωρίς άρχισαν να προσέρχονται στο Μέγαρο της Βουλής οι νεοεκλεγέντες βουλευτές, οι 89 από τους οποίους περνούσαν το κατώφλι του Κοινοβουλίου για...

Τουρκία: Πρόεδρος ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν με 52,09%

Νικητής στον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών στην Τουρκία αναδείχθηκε σύμφωνα με τα επίσημα αποτελέσματα ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Σύμφωνα με καταμετρημένο τα 98,7% των...

Τουρκία – Εκλογές: Σημαντικό προβάδισμα Ερντογάν

Ισχυρό προβάδισμα του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δείχνουν τα πρώτα αποτελέσματα του δεύτερου και καθοριστικού γύρου των τουρκικών προεδρικών εκλογών, που πραγματοποιήθηκε σήμερα. Σύμφωνα με...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,244ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 19 Φεβρουαρίου υπογράφεται στο Λονδίνο η τελική συμφωνία για την ίδρυση της Κυπριακής Δημοκρατίας

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 1959...Υπογράφεται στο Λονδίνο μεταξύ Βρετανίας, Ελλάδας, Τουρκίας, Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων η τελική...

Λονδίνο: Με τα εσώρουχα στο μετρό του Λονδίνου για το No Trousers Day

Γυναίκες και άντρες όλων των ηλικιών και των σωματότυπων μπήκαν στα βαγόνια από τη...

Βρετανία: Στα λευκά το Λονδίνο – Πολλά προβλήματα στα αεροδρόμια (φωτό)

Στα λευκά έχει «ντυθεί» από την Κυριακή το Λονδίνο καθώς σε αρκετές περιοχές της...

Μητσοτάκης: Εμφανιστήκαμε συνεπείς στις προεκλογικές μας δεσμεύσεις και η χώρα μας έχει γίνει ισχυρότερη

«Θα συνεχίσουμε την πορεία που έχουμε χαράξει ή θα γυρίσουμε πίσω», ήταν ένα από...