Προχωρά το έργο του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (TAP), το κατασκευαστικό τμήμα του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει στα μέσα του 2016, καθώς η οικονομική κρίση στην Ελλάδα δεν επηρεάζει καθ’ οιονδήποτε τρόπο την εκτέλεσή του, που προχωρά βάσει χρονοδιαγράμματος.
Τα παραπάνω επισήμανε ο διευθυντής του έργου για την Ελλάδα (country manager Greece), Ρίκαρντ Σκούφιας (Rikard Scoufias), ο οποίος επισήμανε παράλληλα ότι η εμπειρία της εταιρείας από τη συνεργασία με την ελληνική δημοκρατία είναι μέχρι σήμερα “πολύ θετική”, αφού υπάρχει ισχυρή στήριξη στο έργο από την κυβέρνηση.
“Έχουμε συναίσθηση της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης [στην Ελλάδα], αλλά δεν ανησυχούμε” είπε χαρακτηριστικά ο κ.Σκούφιας, που βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη για την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με το Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Αρωγής, για την υλοποίηση κοινών δράσεων εταιρικής κοινωνικής υπευθυνότητας.
Πάνω από 150 ελληνικές επιχειρήσεις έχουν συνεργαστεί με τον ΤΑP
Στο μεταξύ, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ επισήμανε ότι ξεπερνούν τις 150 οι ελληνικές επιχειρήσεις, με τις οποίες ο TAP έχει αναπτύξει έως τώρα συνεργασίες, με πιο πρόσφατη προσθήκη στη λίστα αυτή της ΤΕΡΝΑ ΑΕ, η οποία -σε κοινοπραξία με την ιταλική Renco SpA- ανέλαβε τη σύμβαση για τη μελέτη, προμήθεια και κατασκευή των σταθμών συμπίεσης του έργου (σ.σ. η έναρξη της κατασκευής των σταθμών συμπίεσης έχει προγραμματιστεί για το δεύτερο εξάμηνο του 2016 και η ολοκλήρωσή της αναμένεται να διαρκέσει περίπου δύο χρόνια). Μάλιστα, ο κ. Σκούφιας επισήμανε ότι ” οι ελληνικές επιχειρήσεις κέρδισαν αυτά τα συμβόλαια όχι επειδή ήταν ελληνικές, αλλά επειδή αναδείχτηκαν ως οι καλύτερες απέναντι σε πολύ σκληρό ανταγωνισμό, στο πλαίσιο διαγωνιστικής διαδικασίας”.
Πρόσθεσε δε ότι καθώς προχωρά η εκτέλεση του βασικού τμήματος του έργου, μερικά από τα τα μεγαλύτερα συμβόλαια πηγαίνουν σε ελληνικές επιχειρήσεις. Η τελετή της επίσημης έναρξης του κατασκευαστικού μέρους του έργου θα γίνει στις 17 Μαΐου στη Θεσσαλονίκη, υπό την αιγίδα του Έλληνα πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα και πιθανώς με σημαντικές παρουσίες, σηματοδοτώντας ουσιαστικά την αρχή του “βαρέος” τμήματος του TAP, που έρχεται να “δέσει” με όλες τις πρόδρομες εργασίες των περασμένων ετών (π.χ., μελέτη περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιπτώσεων).
Ο ΤΑP, που θα διασχίζει τρεις χώρες, αποτελεί μέρος του Νότιου Διαδρόμου, μήκους 3500 χλμ, μέσω του οποίου θα καταφθάνει στις ενεργειακά “πεινασμένες” αγορές της Ευρώπης αέριο από το τεράστιο κοίτασμα του Σαχ Ντενίζ (Shah Deniz).