Μία ακόμη λωρίδα κυκλοφορίας αποκλειστικά για τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην οδό Πανεπιστημίου ανακοίνωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης καθώς σημειώθηκε αύξηση κατά 15% των δρομολογίων τους.
Μιλώντας στο Δημοτικό Συμβούλιο ο κ. Μπακογιάννης για τον Μεγάλο Περίπατο τόνισε ότι οι επιστημονικές μελέτες και μετρήσεις που έχουν γίνει είχαν αναφέρει την ύπαρξη κυκλοφοριακών προβλημάτων τα οποία όμως είναι εντός των προβλέψεων. Σε ότι αφορά την αύξηση της κίνησης των ΙΧ ο Μπακογιάννης υπογράμμισε ότι αυτή οφείλεται στην μη ύπαρξη του δακτυλίου, στην πανδημία του κορωνοϊού και στην μη λειτουργία του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης.
Ωστόσο ο κ. Μπακογιάννης τόνισε ότι παρατηρήθηκε αύξηση του κυκλοφοριακού στις οδούς Αμαλίας, Πανεπιστημίου και Αλεξάνδρας, ενώ στις υπόλοιπες μεγάλες κεντρικές οδικές αρτηρίες δεν παρατηρήθηκαν σημαντικά αυξομειώσεις στον χρόνο κυκλοφορίας των ΙΧ. Πάντως, ο δήμαρχος Αθηναίων τόνισε ότι σύμφωνα με τις επιστημονικές μελέτες ένα τέτοιο μεγάλο έργο χρειάζεται έξι μήνες προκειμένου να έρθει η εξομάλυνση στο θέμα της κυκλοφορίας των ΙΧ.
Η διαβούλευση
Ο δήμαρχος Αθηναίων ανήγγειλε ότι τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου θα γίνει τριήμερη ανοικτή διαβούλευση όπου όλοι οι εμπλεκόμενοι αλλά και πολίτες θα μπορούν να παρουσιάσουν δημοσίως τις θέσεις και τους για τον Μεγάλο Περίπατο ο οποίος πρέπει να σημειωθεί ότι παρατάθηκε μέχρι τις 21 Νοεμβρίου 2020 προκειμένου να μην αντιμετωπίσει διαδικαστικά προβλήματα καθώς στηρίζεται στην πράξη νομοθετικού περιεχομένου για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού.
Στην συνέχεια της τοποθέτησης του ο κ. Μπακογιάννης αναφέρθηκε στην ανοικτή διαβούλευση που κάνει ο δήμος για τον Μεγάλο Περίπατο επισημαίνοντας ότι “για πρώτη φορά ακούν και ακούγονται όλοι οι εμπλεκόμενοι”. Μάλιστα ανακοίνωσε ότι μέσα στο επόμενο διάστημα πρόκειται να συσταθεί ένα παρατηρητήριο για την Αθήνα καθώς και ένα κέντρο ενημέρωσης των πολιτών για τον Μεγάλο Περίπατο.
Το Ειδικό Πολεοδομικό
Ποσόστωση στις χρήσεις γης προκειμένου να μπει μια τάξη στην πρωτεύουσα ανακοίνωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης. Όπως τόνισε στο Δημοτικό Συμβούλιο ο κ. Μπακογιάννης ο δήμος θα αξιοποιήσει το νέο Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο καθώς θα καταγράφει όλες τι νέες άδειες που δίνονται με βάσει τις χρήσεις γης. Όπως είπε από την στιγμή που ξεκινά η καταγραφή θα δίνεται στο δήμο η δυνατότητα να επιβάλει μια ποσόστωση στις χρήσεις γης σε κάποιες περιοχές ώστε να υπάρχει ισορροπία στην πόλη και μην σημειώνονται φαινόμενα υπερσυγκέντρωσης και κορεσμού.
Αποδεκτές οι προτάσεις Γερουλάνου
Αποδεκτές έγιναν στον σύνολο τους οι δέκα προτάσεις σχετικά με την βελτίωση του Μεγάλου Περιπάτου που έστειλε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Αθήνα είσαι Εσύ” Παύλου Γερουλάνου.
Μιλώντας στο Δημοτικό Συμβούλιο ο δήμαρχος Αθηναίων αφού εστίασε στο ζήτημα της διαβούλευσης που γίνεται για το όλο εγχείρημα επισημαίνοντας ότι από την πρώτη στιγμή επιζητά τον διάλογο και την δημιουργική αντιπολίτευση ανακοίνωσε ότι μέσα στο πλαίσιο αυτό αποδέχεται τις προτάσεις που του έστειλε ο κ. Γερουλάνος για την βελτίωση του έργου.
Από την πλευρά του ο κ. Γερουλάνος αφού κάλεσε την μείζωνα αντιπολίτευση του συνδυασμού της “Ανοικτής Πόλης” του Νάσου Ηλιούπολου να μην τα “βάζει κάτω” δήλωσε μεταξύ άλλων:
“Oμως, έχω πει ξανά ότι αυτό δεν είναι ένα Δημοτικό Συμβούλιο του οποίου ο λόγος ύπαρξης είναι να σκοτώνει ιδέες. Ακόμα και όταν αυτές υλοποιούνται άγαρμπα. Ο λόγος ύπαρξής του είναι να συζητάει πολιτικές προτάσεις, να τις βελτιώνει και να κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να τις διορθώσει. Αυτή είναι η υποχρέωσή μας στην πόλη και αυτή είναι η υποχρέωσή μας στους Αθηναίους πολίτες.”
Η αντιπολίτευση
Τα πυρά της αντιπολίτευσης δέχθηκε ο Μεγάλος Περίπατος στο Δημοτικό Συμβούλιο. Ειδικότερα σχεδόν σύσσωμη η δημοτική αντιπολίτευση εστίασε τα “πυρά” της στο κόστος του έργου καθώς και στο γεγονός ότι δεν έχει γίνει σωστή προετοιμασία του εγχειρήματος. Πάντως ο κ. Μπακογιάννης είπε ότι άμεσα θα δοθεί στην αντιπολίτευση όλος ο επιστημονικός απολογισμός του Μεγάλου Παριπάτου. Να σημειωθεί ότι κατά την ψηφοφορία ο Μεγάλος Περίπατος στηρίχθηκε από τις παρατάξεις του Γιώργου Βουλγαράκη και του Βασίλη Καπερνάρου και βέβαια από τον Παύλο Γερουλάνου σε αντίθεση με τις υπόλοιπες παρατάξεις που τον καταψήφισαν.