«Μέσα στην ημέρα, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπογράφονται συμβάσεις για την αποκατάσταση των υποδομών στην Θεσσαλία τις οποίες κατέστρεψε ο Ντάνιελ» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου με βασικό θέμασυζήτησης το νομοσχέδιο για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων.
Την Παρασκευή και το Σάββατο πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια με το σύστημα αυτόματης πέδησης ETCS, ανέφερε μεταξύ άλλων ο Πρωθυπουργός. Το σύστημα έχει εγκατασταθεί ήδη σε 79 συρμούς και οι δοκιμές θα πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, με στόχο το σύστημα να είναι λειτουργικό σε κάθε τρένο που κυκλοφορεί στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα, εως το τέλος αυτού του έτους.
«Ο νέος ΟΣΕ θα ενσωματώνει το σύνολο των συστάσεων της Ε.Ε. και των επιστημονικών πορισμάτων» τόνισε ο πρωθυπουργός – «Ως πολιτεία οφείλουμε να δώσουμε απάντηση στο συλλογικό πένθος των Τεμπών καταπολεμώντας τα αίτια της τραγωδίας» υπογράμμισε
Σχετικά με τα νέα μέτρα άμεσης εφαρμογής που προβλέπονται στο νομοσχέδιο και αναβαθμίζουν το επίπεδο ασφάλειας του σιδηροδρόμου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε λόγο για ένα νέο τεχνολογικό εργαλείο που θα έχει σε 3 μήνες από σήμερα στα χέρια του το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας. Πρόκειται για το σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού τρένων, το σύστημα HEPOS το οποίο μπαίνει υποχρεωτικά σε κάθε τρένο που κυκλοφορεί σε ολόκληρο τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.
Ο Πρωθυπουργός γνωστοποίησε ότο το εν λόγω σύστημα θα είναι ανοιχτό και προσβάσιμο σε όλους τους πολίτες μέσω του railway.gov.gr.
Παράλληλα με τα συστήματα τηλεδιοίκησης και ETCS, το σύστημα γεωεντοπισμού θα λειτουργήσει ως μια επιπλέον δικλείδα ασφαλείας ώστε να μην ξανασυγκρουστούν ποτέ τρένα στον σιδηρόδρομο.
«Θα αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες» σημείωσε ο Πρωθυπουργός.
Σε ψηφιακή βάση οι ενδοεπικοινωνίες – Ειδική μονάδα επιθεωρητών
Ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι ενισχύεται η βιντεοεπιτήρηση κρίσιμων σιδηροδρομικών υποδομών, ενώ τόνισε ότι όλες οι ενδοεπικοινωνίες θα καταγράφονται σε ψηφιακή βάση δεδομένων. Έτσι θα αξιολογείται ευκολότερα και η απόδοση των εργαζομένων, πρόσθεσε.
Είπε επίσης ότι η επιλογή των εργαζομένων θα πρέπει να γίνεται με πιο αυστηρά κριτήρια και αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε ψυχομετρικά τεστ, ενώ τόνισε ότι επανέρχεται ο προϊστάμενος αμαξοστοιχίας.
Σημείωσε επιπλέον ότι δημιουργείται ειδική μονάδα επιθεωρητών για την τήρηση του γενικού κανονισμού κίνησης, που θα εισηγείται κυρώσεις αν παραβιάζεται το πρωτόκολλο.
«Θα χρειαστεί να αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν για δεκαετίες»
«Σκοπός μας να εμπεδωθεί μια νέα κουλτούρα ασφάλειας και επαγγελματισμού σε όλα τα επίπεδα» υπογράμμισε και επεσήμανε ότι «επιταχύνεται μια τεράστια πρωτοβουλία εκσυγχρονισμού του σιδηροδρόμου». «Θα χρειαστεί να αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν για δεκαετίες» πρόσθεσε.
Επεσήμανε, δε, ότι η Hellenic Train θα κληθεί να προχωρήσει στις δικές της επενδύσεις με αιχμή την προμήθεια νέου τροχαίου υλικού.
«Ως πολιτεία οφείλουμε να δώσουμε απάντηση στο συλλογικό πένθος των Τεμπών καταπολεμώντας τα αίτια της τραγωδίας» υπογράμμισε και τόνισε ότι «θα γυρίσουμε σελίδα από ένα χθες που πλήγωσε βαθιά την ελληνική κοινωνία».