Υποχρεωτική γίνεται πλέον από την προσεχή Δευτέρα 1η Νοεμβρίου για τις εκατοντάδες χιλιάδες των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών η έκδοση και ηλεκτρονική διαβίβαση των τιμολογίων τους στην ειδική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «myData» περνώντας έτσι οριστικά στην ψηφιακή εποχή.
Είχαν προηγηθεί διαδοχικές παρατάσεις που δόθηκαν στην καθολική και υποχρεωτική «τήρηση» των ηλεκτρονικών βιβλίων των επιχειρήσεων και επαγγελματιών μιας και η πλατφόρμα “MyData”τέθηκε σε λειτουργία μόνον για τις επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000 ευρώ και τις επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 ευρώ.
Τα παραστατικά εσόδων (τιμολόγια κλπ) που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης της υποχρεωτικής διαβίβασης(Ιανουάριος -Οκτώβριος 2021) , πρέπει να σταλούν στην πλατφόρμα του “myDATA” το αργότερο έως την 31/3/2022. Σημειώνεται ότι ειδικά για το 2021 η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.
Για τη διαβίβαση των παραστατικών μπορεί να γίνει δωρεάν χρήση ειδικής φόρμας καταχώρησης της εφαρμογής των ηλεκτρονικών βιβλίων (timologio), που είναι προσβάσιμη μέσω του διαδικτυακού τόπου της Α.Α.Δ.Ε, για τους υπόχρεους που: α) τα ετήσια ακαθάριστα έσοδά τους δεν υπερβαίνουν το ύψος των 50.000 ευρώ
β) εκδίδουν έως και πενήντα τιμολόγια πώλησης ετησίως, ενώ για τους υπόλοιπους υπόχρεους (νομικά και φυσικά πρόσωπα) μέσω των ειδικών εφαρμογών που διατίθενται στο εμπόριο η από τα λογιστικά τους γραφεία.