Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
11.6 C
Athens

Ο Μητσοτάκης ανακοίνωσε πρόγραμμα υποδομών 12 δισ. και 45.000 θέσεις εργασίας κάθε χρόνο

Το κυβερνητικό σχέδιο της ΝΔ για τις νέες υποδομές στην Ελλάδα με τίτλο «Ανάπτυξη και νέες δουλειές», παρουσίασε ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, υπογραμμίζοντας ότι «οι σχετικές επενδύσεις έχουν ήδη κοστολογηθεί σε 10-12 δισ. ευρώ μέχρι το 2023, γεγονός που θα αποφέρει έως 2% πρόσθετη αύξηση του ΑΕΠ ετησίως, αλλά κυρίως θα δημιουργήσει 240.000 νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας εντός της επόμενης τετραετίας».

Στο κυβερνητικό σχέδιο περιλαμβάνονται ένας νέος οδικός άξονας που θα παρακάμπτει την Αττική συνδέοντας την Υλίκη με την Ελευσίνα, η σύνδεση των αποκομμένων μεγάλων πόλεων με τους κεντρικούς εθνικούς άξονες, ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου, η ενεργειακή διασύνδεση των νησιών, η επέκταση σε όλη τη χώρα του φυσικού αερίου και η επίλυση του χρόνιου προβλήματος των απορριμμάτων.

«Πρόκειται για έναν πλήρη προγραμματικό χάρτη με έργα εθνικής εμβέλειας σε κάθε τομέα, από τις οδικές, σιδηροδρομικές και θαλάσσιες μεταφορές μέχρι τη διαχείριση των φυσικών πόρων, την Ενέργεια, τα κτίρια και τις ψηφιακές υποδομές», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης σημειώνοντας ότι δεν είναι ένα ακόμη ευχολόγιο, αλλά ένα σχέδιο ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο.

Ιδιωτική χρηματοδότηση των έργων

Παράλληλα, ως ενδεικτικό της σημασίας που αποδίδει, ανήγγειλε ότι «η διαχείριση των φυσικών πόρων και των υποδομών επί της διακυβέρνησης της ΝΔ θα παρακολουθείται από ειδική επιτροπή, υπό τον πρωθυπουργό. Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στην ιδιωτική χρηματοδότηση των έργων, ώστε να καταστεί ταχύτερη αλλά και πιο οικονομική η υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Υποδομών. «Και αυτό, γιατί είναι οξύμωρο σε μια χώρα που έχει περάσει τόσο μακρά οικονομική κρίση η χρηματοδότηση των έργων να έχει ακόμη και σήμερα ιδιωτική συμμετοχή μόλις 10-15%, όταν στη Μ. Βρετανία αυτή ξεπερνά το 60%», ανέφερε χαρακτηριστικά. Το πρόγραμμα της ΝΔ προβλέπει και την αξιοποίηση του ιδιωτικού τομέα στον σχεδιασμό των έργων, με το πρωτοποριακό εργαλείο «προτάσεις καινοτομίας», κατά το παράδειγμα κρατών που έχουν υιοθετήσει με πολύ μεγάλη επιτυχία το συγκεκριμένο μοντέλο. Το εργαλείο αυτό θα επιτρέπει σε ιδιωτικούς φορείς να μπορούν να διαμορφώσουν και να υποβάλουν προτάσεις έργων.

Έργα για τους πολίτες και όχι για τους εργολάβους

Όλα τα έργα θα σχεδιαστούν με απολύτως διαφανείς και ευέλικτες διαδικασίες και θα υλοποιηθούν βάσει του πραγματικού συμφέροντος των πολιτών και όχι των εργολάβων, ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε ότι «εμείς θα καθορίσουμε τις αναπτυξιακές προτεραιότητες και όχι όσοι έχουν συμφέρον να μας εγκλωβίσουν σε έργα που δεν περνούν την αυστηρή δοκιμασία της σχέσης κόστους-οφέλους».

Ο προγραμματικός χάρτης της ΝΔ για τις Υποδομές μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:

– Οδικές Υποδομές

– Κατασκευή τριών μεγάλων οδικών έργων στην Αττική

Κατασκευή αυτοκινητοδρόμου μήκους 50 χιλιομέτρων που θα συνδέει απευθείας την Υλίκη με την Ελευσίνα. Πρόκειται για ένα έργο πνοής, είπε ο κ. Μητσοτάκης, που θα συνδέσει τις δύο εθνικές οδούς (Αθηνών- Θεσσαλονίκης και Αθηνών Πατρών) παρακάμπτοντας επί της ουσίας την Αθήνα και την Αττική και θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής, είναι έργο εξαιρετικά σημαντικό και εμβληματικό.

Επέκταση της Αττικής Οδού προς Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο Ελληνικό. Αυτήν θα προωθήσει η επόμενη κυβέρνηση προκειμένου να υπάρχει και δρόμος ταχείας κυκλοφορίας προς το εμβληματικό πρότζεκτ του Ελληνικού.

Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος. Μια υπόσχεση δεκαετιών θα γίνει επιτέλους πράξη.

– Σύνδεση των αποκομμένων πόλεων με το Κεντρικό Οδικό Δίκτυο. Μεταξύ άλλων το πρόγραμμα της ΝΔ προβλέπει τη σύνδεση:

Της Δράμας με την Εγνατία οδό

Του Καρπενησίου με τη Λαμία

Της Έδεσσας και των Γιαννιτσών με τον ΠΑΘΕ

Της Κακαβιάς με τα Ιωάννινα.

– Επιτάχυνση της Ολοκλήρωσης του Κεντρικού Οδικού Δικτύου, και συγκεκριμένα:

Του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος

Του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)

Κατασκευή του ΒΟΑΚ με ενιαία δημοπράτηση του τμήματος Χανιά – Αγ. Νικόλαος

– Σιδηροδρομικές Υποδομές

Αναβάθμιση και συντήρηση του σιδηροδρομικού και του προαστιακού δικτύου. Αδιαπραγμάτευτος στόχος είναι στο τέλος της τετραετίας το ταξίδι Αθήνα- Θεσσαλονίκη να χρειάζεται 3 ώρες.

Σύνδεση του Ρίου με το νέο λιμάνι της Πάτρας.

Νέα χάραξη της γραμμής Θεσσαλονίκη – Καβάλα και εκσυγχρονισμός της υφιστάμενης μέχρι την Αλεξανδρούπολη.

– Ολοκλήρωση του μετρό στη Θεσσαλονίκη (χωρίς μουσαμάδες).

Κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό στην Αθήνα (‘Αλσος Βεΐκου – Γουδή) με επέκταση από το ‘Αλσος Βεΐκου στον Περισσό και από το Γουδή στην Κατεχάκη ώστε να απολήγει στις γραμμές 1 και 3 αντίστοιχα και να βελτιωθεί η συνδεσιμότητα του Δικτύου, καθώς με το σημερινό σχεδιασμό η γραμμή 4 δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του επιβατικού κοινού της Αττικής.

– Ενεργειακές Υποδομές

Ολοκλήρωση των διασυνδέσεων των νησιών:

Σύνδεση της Κρήτης με την Αττική και των Δωδεκανήσων με την Κρήτη

Σύνδεση της Ικαρίας και της Σάμου με τις Κυκλάδες και των Κυκλάδων με την ηπειρωτική χώρα.

Σύνδεση των νησιών του Β. Αιγαίου με την Αν. Μακεδονία.

Προώθηση συστημάτων ανάκτησης ενέργειας από τα απορρίμματα, πάντοτε παράλληλα με την ανακύκλωση.

Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ

Ο κ. Μητσοτάκης άσκησε κριτική στην μέχρι τώρα πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και υποστήριξε:

-πετσόκοψε τις δημόσιες επενδύσεις κατά 2 δισ. ευρώ την περίοδο 2016-2018 για να «πετύχει» τα περιβόητα υπερπλεονάσματα. Σημείωσε ότι » εμείς δεσμευόμαστε ότι το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων θα υλοποιηθεί στο ακέραιο και ότι θα αξιοποιήσουμε κάθε ευρώ ιδιωτική συμμετοχής».

-πάγωσε επί 4 χρόνια εμβληματικές επενδύσεις που ήταν έτοιμες να ξεκινήσουν, όπως το Ελληνικό -κρανίου τόπος και μνημείο ανικανότητας της σημερινής κυβέρνησης-, και την κατασκευή του Βόρειου ‘Αξονα της Κρήτης

-προχώρησε σε αναιτιολόγητες κατατμήσεις έργων για να κάνει φωτογραφικούς διαγωνισμούς -όπως πχ στο Πάτρα-Πύργος για να πάρει κάποιος κυβερνητικός φίλος κομμάτια, με επιπλέον καθυστερήσεις

-αύξησε αναιτιολόγητα τις τιμές διοδίων και διπλασίασε τον αριθμό τους, με τη χώρα να καταβάλλει καθυστερημένα το κόστος της πολιτικής «Δεν πληρώνω»

-επαίρεται για την υλοποίηση έργων που όχι μόνον είχαν δρομολογηθεί επί ΝΔ, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ τα πολεμούσε ως αντιπολίτευση, όπως η εμπλοκή της Fraport στα περιφερειακά αεροδρόμια και της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά

Συνοψίζοντας την διαφορά των δύο κυβερνήσεων είπε ότι ΝΔ έστω και με λάθη και καθυστερήσεις παρήγαγε αποτελέσματα ακόμη και την περίοδο της κρίσης, αντίθετα η συνεισφορά του ΣΥΡΙΖΑ ήταν στην αρχή το κίνημα δεν πληρώνω, είναι τα ψεύτικα δάκρυα για τις συμβάσεις παραχώρησης των αεροδρομίων, ο πόλεμος κατά της COSCO.

Αναγκαία η πολιτική αλλαγή

Το πρόγραμμα της ΝΔ, είπε ο κ. Μητσοτάκης, έχει διδαχθεί από το παρελθόν, από αποτελέσματα αλλά και αστοχίες δεκαετιών και εντάσσεται σε ένα συνολικό αναπτυξιακό σχέδιο της χώρας. Ξεπερνούμε και τις επικαλύψεις φορέων και τις γραφειοκρατικές διαδικασίες. Ο σχεδιασμός θα είναι ενιαίος και περιλαμβάνει καλή συνεργασία με τους περιφερειάρχες και γι αυτό δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στις περιφερειακές εκλογές, ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.

Σημαντικά δεν είναι μόνο τα νέα έργα, είπε ο κ. Μητσοτάκης αλλά και η συντήρηση των παλαιών έργων που πολλές φορές καταρρέουν. Εδώ είπε είναι αναγκαίο ένα Εθνικό μητρώο υποδομών με καθορισμό υπευθύνου και έξυπνα χρηματοδοτικά εργαλεία. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε και στις διαφανείς και ευέλικτες διαδικασίες με το μικρότερο δυνατό κόστος προς όφελος πάντα των πολιτών. «Δεν υποσχόμαστε τα πάντα στους πάντες…το σχέδιό μας δεν είναι προεκλογικές υποσχέσεις…λέμε αντίο στις πολιτικές παρεμβάσεις, στις κατατμήσεις και στις κάθε λογής εξυπηρετήσεις». Μίλησε για την επέκταση των συμπράξων με τον ιδιωτικό τομέα ενώ αναφέρθηκε και στις συμβάσεις παραχώρησης λέγοντας ότι «η επέκταση της σημαντικότερης σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού θα τεθεί σε διαγωνισμό πριν την λήξη της το 2024».

Κλείνοντας ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε το βασικό του πολιτικό μήνυμα ότι «για να υλοποιηθούν όλα αυτά χρειάζεται μία μεγάλη πολιτική αλλαγή, το 2019 είναι έτος εκλογών και θα χρειαστούμε την συμμετοχή όλων των πολιτών, αξίζουμε καλύτερα και μπορούμε να το κάνουμε πράξη».

Χατζηδάκης: «Χρειάζονται γρήγορες και χειροπιαστές λύσεις»

«Οι υποδομές δεν είναι μόνο μεγάλα έργα. Είναι βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών. Είναι επιτάχυνση της ανάπτυξης. Είναι νέες δουλειές. Ανάπτυξη και νέες δουλειές σε μια χώρα που σέρνεται 10 χρόνια στον βάλτο της κρίσης», τόνισε ο Κωστής Χατζηδάκης στην τοποθέτησή του.

Ο αντιπρόεδρος της ΝΔ δήλωσε πως το πρόγραμμα της ΝΔ αντιμετωπίζει τις υποδομές όχι ως μια αποκομμένη προσπάθεια, αλλά ως κεντρικό άξονα του αναπτυξιακού σχεδιασμού της Νέας Δημοκρατίας, προσθέτοντας πως προτεραιότητα θα δοθεί και στα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, στα έργα αναβάθμισης του περιβάλλοντος, στις ενεργειακές συνδέσεις και στις ψηφιακές υποδομές.

Με δεδομένο τον περιορισμένο αριθμό πόρων του ΕΣΠΑ, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ τόνισε πως πρέπει «να αξιοποιήσουμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία: Τις συμβάσεις παραχώρησης, τις Συμπράξεις Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα, τις Συμβάσεις Επιπέδου Υπηρεσιών (SLA). Έτσι θα επιτρέψουμε την προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων με διαφανείς διαδικασίες. Χωρίς το κράτος να χρειαστεί να βάλει βαθιά και αμέσως το χέρι στην τσέπη».

Τρίτη προτεραιότητα για τη ΝΔ είναι ο εθνικός σχεδιασμός: «Γνωρίζουμε ότι σε αυτόν τον τομέα υπάρχουν διαχρονικές αδυναμίες: Έλλειψη μακροχρόνιου σχεδίου και αδυναμία συντονισμού της κεντρικής διοίκησης με τις περιφέρειες. Το ότι υπάρχουν διαφορετικά κόμματα, αλλά και διαφορετικοί υπουργοί και περιφερειάρχες, δεν σημαίνει ότι είμαστε διαφορετική χώρα. Πρέπει να υπάρξουν, επιτέλους, κοινοί παρονομαστές. Ένας βασικός σχεδιασμός, όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες».

Κ. Καραμανλής: Η ΝΔ είναι κόμμα των μεγάλων έργων και όχι των μεγάλων ανυπόστατων εξαγγελιών

«Η Νέα Δημοκρατία, από την ίδρυσή της υπηρετεί ορισμένες θεμελιώδεις αρχές: Βάζουμε το εθνικό συμφέρον πάνω από το κομματικό. Απεχθανόμαστε τις υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα, τον λαϊκισμό και τη δημαγωγία. Δεν χαϊδεύουμε αυτιά, δεν τάζουμε πράγματα που δεν μπορούμε να πραγματοποιήσουμε. Και δεν λέμε μεγάλα λόγια. Προτιμούμε τα μεγάλα έργα» τόνισε ο Κώστας Καραμανλής μιλώντας στην παρουσίαση του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας για τα έργα υποδομών.

Ο αρμόδιος τομεάρχης και βουλευτής Σερρών έκανε λόγο για ένα πρόγραμμα καλά μελετημένο που χαρακτηρίζεται από μέτρο, ορθολογισμό και ειλικρίνεια, τονίζοντας πως η ΝΔ δεν θα εξαγγείλει έργα που ούτε έχουν μελετηθεί, ούτε έχουν κοστολογηθεί. Όπως είπε, εξάλλου «οι μεγάλες φαραωνικές εξαγγελίες χωρίς αντίκρισμα ιστορικά αποτελούν προνόμιο των ιδεολογικών και πολιτικών μας αντιπάλων».

«Είναι η ώρα, λοιπόν, να ετοιμάσουμε την νέα γενιά έργων της επόμενης 10ετίας που έχει ανάγκη η πατρίδα μας. Με σχέδιο και συνοχή, όπως το 2004-2009 όταν άλλαξε ο σχεδιασμός του οδικού και σιδηροδρομικού χάρτη της χώρας» πρόσθεσε, ενώ εξέφρασε την άποψη ότι ο κεντρικός σχεδιασμός μεγάλων έργων υποδομής πρέπει να υπάγεται στο Πρωθυπουργικό Γραφείο.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

ΣΥΡΙΖΑ: Αποκαλυπτήρια του ευρωψηφοδελτίου – Οι 5 “εκλεκτοί” Κασσελάκη

Το σχέδιο τους ήταν «ένας ΣΥΡΙΖΑ μόνος, να συρρικνώνεται συνεχώς, να ανακυκλώνεται στην εσωστρέφεια, να παραχωρεί τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης σε ένα βολικό...

Ερντογάν: Σημαντικό στάδιο στις ελληνοτουρκικές σχέσεις η επίσκεψη Μητσοτάκη στην Τουρκία

Δήλωση για την επικείμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Τουρκία έκανε, μεταξύ άλλων, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, κατά την έξοδό του από την...
ΚΚΕ: Τα ψηφοδέλτια παρουσίασε ο ΓΓ Δημήτρης Κουτσούμπας

Επίσκεψη Κουτσούμπα σε Καναδά και ΗΠΑ

Επίσκεψη σε Καναδά και ΗΠΑ θα πραγματοποιήσει από τις 22 ως τις 27 του μήνα ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, ως επικεφαλής...

Μιχαηλίδου: Αυξημένος φέτος ο προϋπολογισμός του κοινωνικού τουρισμού

Συνάντηση εργασίας με το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ξενοδόχων Αίγινας είχε σήμερα 19 Απριλίου, η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου, η οποία επιβεβαίωσε...
Η πρώτη εκτίμηση του αποτελέσματος των αυτοδιοικητικών εκλογών

Πάνω από 100.000 εγγραφές στην πλατφόρμα της επιστολικής ψήφου

Η υπουργός Εσωτερικών τόνισε ότι μέχρι στιγμής έχουν εγγραφεί πάνω από 100.000 πολίτες που ζουν είτε στην Ελλάδα, είτε σε 114 άλλες χώρες. Ο Υπουργός...

Ευρωεκλογές: Ο Νίκος Δένδιας αναλαμβάνει κεντρικό ρόλο με περιοδείες σε Β. Ελλάδα, Ήπειρο και...

Στην προεκλογική μάχη για τις ευρωκάλπες της 9ης Ιουνίου μπαίνει το βαρύ πυροβολικό της ΝΔ, ο πιο δημοφιλής υπουργός της κυβέρνησης, ο Νίκος Δένδιας. Σύμφωνα...

Τσίπρας: Στη Μ. Ανατολή η Ευρώπη δεν είναι στη σωστή πλευρά της ιστορίας

Την άμεση κατάπαυση του πυρός στην Γάζα και την επιστροφή όλων των ομήρων πρέπει να ζητήσει με πολύ ξεκάθαρο τρόπο η Ευρώπη τόνισε από...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Ερντογάν: Σημαντικό στάδιο στις ελληνοτουρκικές σχέσεις η επίσκεψη Μητσοτάκη στην Τουρκία

Δήλωση για την επικείμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Τουρκία έκανε, μεταξύ άλλων,...

Μητσοτάκης από Βρυξέλλες: Στις 13 Μαΐου η συνάντηση με τον Ερντογάν

Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά το πέρας της έκτακτης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις...

Μητσοτάκης για επίδομα μητρότητας σε μη μισθωτές: Ακόμα μία δέσμευσή μας γίνεται πραγματικότητα

Για «ακόμα μία δέσμευση» της κυβέρνησης που «γίνεται πραγματικότητα» κάνει λόγο ο πρωθυπουργός Κυριάκος...

Μητσοτάκης: Η ΕΕ θα κάνει ό,τι μπορεί για να μην λάβει χαρακτηριστικά περιφερειακής σύγκρουσης η κρίση στη Μ. Ανατολή

«Στο έκτακτο ευρωπαϊκό συμβούλιο θα μας απασχολήσουν πρωτίστως ζητήματα εξωτερικής πολιτικής, αλλά και θέματα...