Ακόμη και μέλη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων είχαν διαφωνήσει με τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων. Οι ειδικοί και κυβέρνηση, πάνε βήμα – βήμα ως προς τη λειτουργία των σχολείων.
Ωστόσο, η «έκρηξη» κρουσμάτων από την πρώτη μέρα επαναλειτουργίας τους δεν επιτρέπει εφησυχασμό, ενώ η συζήτηση για την αναθεώρηση του πρωτοκόλλου «50%+1», με βάση το οποίο κλείνει ένα σχολικό τμήμα σε περίπτωση κρουσμάτων, όχι μόνο παραμένει «στο τραπέζι», αλλά φαίνεται να έρχεται όλο και πιο κοντά.
Εξάλλου, ακόμη και μέλη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων είχαν διαφωνήσει με τη διατήρησή του, ασχέτως αν επικράτησε η εισήγηση της πλειοψηφίας, που οδήγησε στις τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων μετά τις γιορτές.
Παράλληλα, ειδικοί εκτιμούν πως, παρά τα αυξημένα κρούσματα, αλλά και την αύξηση των εισαγωγών στα νοσοκομεία από παιδιά και εφήβους την τελευταία εβδομάδα, είναι νωρίς για να βγουν συμπεράσματα για τη λειτουργία των σχολείων και «δείχνουν» προς δύο ημερομηνίες-κλειδιά για να υπάρξει μια πιο ασφαλής εκτίμηση της κατάστασης, βάσει της οποίας θα φανεί αν ο τρόπος με τον άνοιξαν οδηγεί σε σοβαρή αύξηση των κρουσμάτων κοροναϊού.
Οι ημερομηνίες «κλειδιά» για τις αποφάσεις
Για το κύμα της μετάλλαξης Όμικρον του κοροναϊού, αλλά και την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία – που απασχολεί και φοβίζει πολλούς γονείς- μίλησε ο καθηγητής Πνευμονολογίας, Θεόδωρος Βασιλακόπουλος, στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ALPHA.
Ερωτηθείς για το άνοιγμα των σχολείων και τα χιλιάδες κρούσματα που εντοπίστηκαν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς μόλις τις δύο πρώτες ημέρες λειτουργίας τους, ο κ. Βασιλακόπουλος εξήγησε ότι «τα αρχικά κρούσματα ήταν αυτά που είχαν τα παιδιά μας πριν φτάσουν στα σχολεία. Άρα, τα σχολεία βοήθησαν στη σωστή ιχνηλάτηση». Στη συνέχεια, πρόσθεσε ότι τα στοιχεία από τις δύο πρώτες ημέρες λειτουργίας προέρχονται ουσιαστικά από το δεκαπενθήμερο των γιορτών.
Όπως ανέφερε, τα στοιχεία της ερχόμενης Παρασκευής (14.01.2022) και της επόμενης Δευτέρας (17.01.2022) θα αποτελέσουν κριτήριο για να βγουν ασφαλή συμπεράσματα, αναφορικά με τη λειτουργία των σχολείων και κατά πόσον αυτή οδηγεί σε σοβαρή αύξηση των κρουσμάτων κοροναϊού.