Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου, 2020
21.4 C
Athens

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 29 Σεπτεμβρίου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 1913.... Ο γερμανός εφευρέτης του κινητήρα εσωτερικής καύσης, Ρούντολφ Ντίζελ, εξαφανίζεται με μυστηριώδη τρόπο, ενώ έχει επιβιβαστεί σε πλοίο από τη Γάνδη...

Οι Ολλανδοί ήρθαν και δεν πρόσφεραν μόνο φρεγάτες… Ενδιαφέρονται για την ΕΑΒ και τον Σκαραμαγκά!

Μπορεί η υπόθεση με τις γαλλικές φρεγάτες που μας αναστάτωσε να αποδεικνύεται όσο περνούν οι μέρες, ότι τα γαλλικά
δημοσιεύματα που τις έριξαν στο τραπέζι μάλλον απηχούσαν τους ευσεβείς πόθους υποψηφίων προμηθευτών, δεν ισχύει όμως το ίδιο για την περίπτωση των δυο ολλανδικών φρεγατών “M”. Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, όχι μόνο η πρόταση έχει γίνει για άμεση (εντός 3-5 μηνών) παράδοση στο Πολεμικό Ναυτικό έναντι ποσού 250 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά προκύπτει ότι οι Ολλανδοί δεν ήρθαν μόνο γι’ αυτό…

Οι ίδιες πηγές διευκρίνισαν στο DP ότι ακόμα και η τιμή προμήθειας των φρεγατών είναι διαπραγματεύσιμη, με την ολλανδική πλευρά να είναι ανοιχτή ακόμα και σε διευκολύνσεις για την αποπληρωμή του κόστους. Το ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι όμως, ότι οι Ολλανδοί δεν περιορίστηκαν στην προσφορά των δυο φρεγατών αλλά εξέφρασαν ανοιχτά το ενδιαφέρον τους για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) και την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ)!

Πρόκειται ασφαλώς για μια σημαντική εξέλιξη η οποία είναι απόλυτα συμβατή με τα εθνικά συμφέροντα. Μια συμμαχική -στο ΝΑΤΟ- χώρα, προχωρά σε αποφασιστική κίνηση προσφέροντας πλοία που θα συνιστούσαν σημαντική ενίσχυση του στόλου με λελογισμένο κόστος και μάλιστα με πολύ σύντομο χρόνο παράδοσης. Ταυτόχρονα, η εξοικείωση του Πολεμικού Ναυτικού με τα ολλανδικά καράβια και τα συστήματα, υπόσχονται ταχεία επιχειρησιακή ένταξη αλλά και ελαχιστοποίηση των προβλημάτων υποστήριξης.

Η προσφορά αυτή αλλάζει τα δεδομένα και ενδεχομένως λύνει τα χέρια της κυβέρνησης Μητσοτάκη, που παρά τις διαρροές από κύκλους του Μεγάρου Μαξίμου πληροφοριών περί της μια ή της άλλης επιλογής ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων, κυρίως όμως του Πολεμικού Ναυτικού με νέα μέσα, στην πράξη διαπίστωναν ότι οι πραγματικές επιλογές ήταν σχεδόν ανύπαρκτες.

Οι ολλανδικές φρεγάτες Karel Doorman θα δώσουν ανάσα για περισσότερα από 10 χρόνια, εάν υποτεθεί ότι η ελλαδική πολιτική τάξη έχει πάρει το μάθημα και θα προχωρήσει με σχέδιο σε ένα νέο ναυπηγικό πρόγραμμα, το οποίο θα οδηγήσει σε βάθος χρόνου στην αντικατάσταση των πλοίων επιφανείας του υπερβολικά γερασμένου ελληνικού στόλου.

Προφανώς θα οδηγήσει στη “συνταξιοδότηση” δυο εκ των μη εκσυγχρονισμένων φρεγατών “S”, τα πληρώματα των οποίων θα αναλάβουν να αξιοποιήσουν επιχειρησιακά το ταχύτερο τα δυο ολλανδικά πλοία. Οι δε Ολλανδοί λογικά θα κατευθύνουν τα χρήματα από την παραχώρηση των φρεγατών στις ναυπηγήσεις των νέων φρεγατών που θα εξοπλίσουν το Ναυτικό τους, αλλά και αυτό του Βελγίου, καθώς οι δυο γειτονικές χώρες συνεργάζονται με σκοπό τη μείωση του κόστους.

Το ολλανδικό ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Ωστόσο, δεν είναι μόνο αυτό. με την κίνησή τους να εκφράσουν ζωηρό ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, δια του κολοσσού DAMEN. Πρόκειται για εταιρία με παρουσία κυριολεκτικά σε όλο των κόσμο, πολιτικά και στρατιωτικά πλοία κάθε εκτοπίσματος μέχρι το μέγεθος φρεγάτας και τάνκερ!

Με την κίνησή της για τον Σκαραμαγκά, η Damen επιχειρεί να πλασαριστεί δυναμικά στην κούρσα για τις ναυπηγήσεις στις οποίες νομοτελειακά θα προχωρήσει η Ελλάδα. Εμμέσως όμως, “κλείνει και το μάτι” στην ελληνική ναυτιλία, καθώς συνεχώς διευρύνεται η συζήτηση για την προτίμηση ελληνικών ναυπηγείων από τον ελληνικό εφοπλισμό, τόσο σε ναυπηγήσεις όσο και στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.

Όπως και στην περίπτωση της Ρουμανίας, οι Ολλανδοί δεν διστάζουν να αναλάβουν τα τοπικά ναυπηγεία και εφαρμόζοντας δυναμική στρατηγική επέκτασης να φέρουν αποτελέσματα. Στη Ρουμανία εκμεταλλεύθηκαν το χαμηλότερο εργατικό κόστος και ανέλαβαν το 1999 το ναυπηγείο Galati, επένδυσαν σε αυτό, μετατρέποντάς το σε μια ευέλικτη και παραγωγική επιχείρηση. Πλέον ονομάζεται “Damen Shipyards Galati” και έχει καταφέρει έκτοτε να παραδώσει περισσότερα από 400 πλοία πολιτικού και στρατιωτικού τύπου σε όλο τον κόσμο!

Συγκεκριμένα, όσον αφορά τον στρατιωτικό τομέα, έχουν ναυπηγηθεί και παραδοθεί 29 πλοία σε σε 13 διαφορετικές χώρες! Το δε ναυπηγικό χαρτοφυλάκιο του ολλανδικού κολοσσού περιλαμβάνει πέραν των στρατιωτικού τύπου σκαφών κάθε εκτοπίσματος μέχρι το μέγεθος μεγάλης φρεγάτας, από απλά περιπολικά σκάφη, περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης, ρυμουλκά, βυθοκόρους, σούπερ-γιοτ, μέχρι τάνκερ για την παγκόσμια ναυτιλία.

Πώς εξηγείται το ενδιαφέρον και για την ΕΑΒ;

Πάμε όμως και στην περίπτωση της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), η οποία εκ πρώτης όψεως μοιάζει λίγο ακατανόητη. Η εικόνα όμως αρχίζει να αλλάζει, εάν κανείς συνυπολογίσει αφενός το ότι η χώρα και στήριξε τον αεροπορικό της στόλο στα F-16 και συμμετέχει στο πρόγραμμα του μαχητικού πέμπτης γενιάς F-35 του ίδιου κατασκευαστή, της Lockheed Martin.

Η Ολλανδία, ως εταίρος του προγράμματος F-35 συμμετέχει με 27 εταιρίες της στην εφοδιαστική αλυσίδα του μαχητικού, ενώ διαθέτει και βιομηχανική εγκατάσταση με αντικείμενο τη συντήρηση των κινητήρων των F-35 στο Woensdrecht.Υπενθυμίζεται μάλιστα, ότι η Ολλανδία δέχθηκε να κατασκευαστούν τα δικά της F-35 στην ιταλική γραμμή παραγωγής (Cameri), αφού πρώτα διαπραγματεύθηκε με τους Ιταλούς και πέτυχε να αποσπάσει τη συναίνεσή τους, ώστε η συντήρηση των κινητήρων των ιταλικών F-35 να γίνεται στην Ολλανδία.

Με απλά λόγια, η επιθυμία εμπλοκής της Ολλανδίας στην ΕΑΒ σχετίζεται αφενός με την προοπτική ένταξης και της Ελλάδας σε σύντομο χρονικό διάστημα στο πρόγραμμα του F-35 και αφετέρου η εταιρία στηρίζεται για την επιβίωσή της σε ποσοστό μεγαλύτερο του 80% στην Lockheed Martin. Οι υπεύθυνοι της εταιρίας αντιμετωπίζουν ουκ ολίγα προβλήματα με την κρατική ΕΑΒ, παρότι υπάρχει σαφής ικανοποίηση με την ποιότητα του έργου που παραδίδεται.

Εάν η ΕΑΒ περούσε σε χέρια που θα είχαν τη βούληση “να σπάσουν αυγά” και να εξορθολογίσουν τη λειτουργία της βελτιώνοντας την παραγωγικότητα, θα μπορούσε να διεκδικήσει ακόμα και αύξηση του έργου που της ανατίθεται από την LM. Κατά συνέπεια, το καταρχήν ενδιαφέρον που εκφράστηκε για την ΕΑΒ, πρέπει λογικά να στηρίζεται σε αυτές τις σκέψεις.

Το τι μέλει γενέσθαι θα αποδειχθεί πολύ σύντομα, καθώς υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στον ευρύτερο χώρο της άμυνας, συνεπεία της απαράδεκτης και αδικαιολόγητης εγκατάλειψής του για μια 15ετία.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Αναδρομικά και συντάξεις- εξπρές: Πότε θα καταβληθούν

Αναδρομικά και συντάξεις- εξπρές: Πότε θα καταβληθούν

Το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου θα ξεκινήσει η διαδικασία καταβολής των αναδρομικών στους συνταξιούχους αλλά και η έκδοση συντάξεων που παραμένουν σε...
Ακίνητα: Αναπροσαρμόζονται το 2021 οι αντικειμενικές αξίες σε 3.500 τιμές ζώνης της χώρας

Ακίνητα: Αναπροσαρμόζονται το 2021 οι αντικειμενικές αξίες σε 3.500 τιμές ζώνης της χώρας

Επιταχύνει το υπουργείο Οικονομικών, μετά και την πίεση των ξένων πιστωτών, την διαδικασία για την προσαρμογή και εξίσωση των αντικειμενικών αξιών ακινήτων...
Κορωνοϊός: Εννέα μήνες υγειονομικής κρίσης και πάνω από ένα εκατομμύριο νεκροί

Κορωνοϊός: Εννέα μήνες υγειονομικής κρίσης και πάνω από ένα εκατομμύριο νεκροί

Στις 11 Ιανουαρίου καταγράφηκε ο πρώτος νεκρός στην Κίνα. Οκτώ μήνες αργότερα η ασθένεια, που εντοπίστηκε πρώτη φορά...
Μόσιαλος: «Να κρατήσουν 12 εβδομάδες τα μέτρα. Αν ανοίξουν τα σχολεία να γίνει μόνο για την Γ΄Λυκείου»

Μόσιαλος: 300 υποψήφια εμβόλια για τον κορονοϊό, τα 11 στην τελική φάση

Τις νεότερες πληροφορίες σχετικά με τον αγώνα δρόμου που γίνεται διεθνώς προκειμένου να βρεθεί εμβόλιο κατά του κορονοϊού, εξηγεί ο Ηλίας Μόσιαλος,...

Εφορία: Γιατί καλεί 42.000 συνταξιούχους – Η φορο-παγίδα για αδήλωτα αναδρομικά και το email

Περίπου 42.000 φορολογούμενοι συνταξιούχοι δεν δήλωσαν στη φορολογική δήλωση του 2015 τα αναδρομικά ποσά συντάξεων που έλαβαν το 2014, όπως προκύπτει από...

Το γλωσσάρι για την ελληνοτουρκική διαμάχη

Γνωστοί και λιγότερο γνωστοί όροι και έννοιες του διεθνούς δικαίου και του δικαίου της θάλασσας μπει το τελευταίο διάστημα στον καθημερινό δημόσιο...
Κορωνοϊός: Έπεσε η μέση ηλικία των κρουσμάτων στη χώρα μας στα 39 έτη

Κορωνοϊός: Έπεσε η μέση ηλικία των κρουσμάτων στη χώρα μας στα 39 έτη

Ανησυχία επικρατεί για την αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού στη χώρα μας και κυρίως για τον αριθμό των διασωληνωμένων ασθενών, που δίνουν μάχη...

Ακολουθήστε μας

7,405ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
972ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

“Κλείδωσαν” με 3 δισ. οι φρεγάτες Belharra και εξοπλισμό στα μέτρα των Γάλλων

Την Πέμπτη 18 Ιουν 2020, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Γενικού Διευθυντή της ΓΔΑΕΕ...

Ο κύβος ερρίφθη: Έξι φρεγάτες για το Πολεμικό Ναυτικό

Το έχουμε γράψει αρκετές φορές και θα το επαναλάβουμε όσες φορές...

Οι προβληματισμοί και οι προκλήσεις για τις νέες φρεγάτες – Κίνδυνος για “Πύργο της Βαβέλ”

Οι προβληματισμοί και οι προκλήσεις με το πρόγραμμα ναυπήγησης των νέων μεγάλων...

Είναι δεδομένο: Οι φρεγάτες Belharra στο Αιγαίο (βίντεο)

Εξελίξεις φέρεται να έχουμε στα εξοπλιστικά προγράμματα της χώρας μας, ενόψει της...

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή