Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
20.4 C
Athens

Οι Ολλανδοί ήρθαν και δεν πρόσφεραν μόνο φρεγάτες… Ενδιαφέρονται για την ΕΑΒ και τον Σκαραμαγκά!

Μπορεί η υπόθεση με τις γαλλικές φρεγάτες που μας αναστάτωσε να αποδεικνύεται όσο περνούν οι μέρες, ότι τα γαλλικά
δημοσιεύματα που τις έριξαν στο τραπέζι μάλλον απηχούσαν τους ευσεβείς πόθους υποψηφίων προμηθευτών, δεν ισχύει όμως το ίδιο για την περίπτωση των δυο ολλανδικών φρεγατών “M”. Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, όχι μόνο η πρόταση έχει γίνει για άμεση (εντός 3-5 μηνών) παράδοση στο Πολεμικό Ναυτικό έναντι ποσού 250 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά προκύπτει ότι οι Ολλανδοί δεν ήρθαν μόνο γι’ αυτό…

Οι ίδιες πηγές διευκρίνισαν στο DP ότι ακόμα και η τιμή προμήθειας των φρεγατών είναι διαπραγματεύσιμη, με την ολλανδική πλευρά να είναι ανοιχτή ακόμα και σε διευκολύνσεις για την αποπληρωμή του κόστους. Το ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι όμως, ότι οι Ολλανδοί δεν περιορίστηκαν στην προσφορά των δυο φρεγατών αλλά εξέφρασαν ανοιχτά το ενδιαφέρον τους για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) και την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ)!

Πρόκειται ασφαλώς για μια σημαντική εξέλιξη η οποία είναι απόλυτα συμβατή με τα εθνικά συμφέροντα. Μια συμμαχική -στο ΝΑΤΟ- χώρα, προχωρά σε αποφασιστική κίνηση προσφέροντας πλοία που θα συνιστούσαν σημαντική ενίσχυση του στόλου με λελογισμένο κόστος και μάλιστα με πολύ σύντομο χρόνο παράδοσης. Ταυτόχρονα, η εξοικείωση του Πολεμικού Ναυτικού με τα ολλανδικά καράβια και τα συστήματα, υπόσχονται ταχεία επιχειρησιακή ένταξη αλλά και ελαχιστοποίηση των προβλημάτων υποστήριξης.

Η προσφορά αυτή αλλάζει τα δεδομένα και ενδεχομένως λύνει τα χέρια της κυβέρνησης Μητσοτάκη, που παρά τις διαρροές από κύκλους του Μεγάρου Μαξίμου πληροφοριών περί της μια ή της άλλης επιλογής ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων, κυρίως όμως του Πολεμικού Ναυτικού με νέα μέσα, στην πράξη διαπίστωναν ότι οι πραγματικές επιλογές ήταν σχεδόν ανύπαρκτες.

Οι ολλανδικές φρεγάτες Karel Doorman θα δώσουν ανάσα για περισσότερα από 10 χρόνια, εάν υποτεθεί ότι η ελλαδική πολιτική τάξη έχει πάρει το μάθημα και θα προχωρήσει με σχέδιο σε ένα νέο ναυπηγικό πρόγραμμα, το οποίο θα οδηγήσει σε βάθος χρόνου στην αντικατάσταση των πλοίων επιφανείας του υπερβολικά γερασμένου ελληνικού στόλου.

Προφανώς θα οδηγήσει στη “συνταξιοδότηση” δυο εκ των μη εκσυγχρονισμένων φρεγατών “S”, τα πληρώματα των οποίων θα αναλάβουν να αξιοποιήσουν επιχειρησιακά το ταχύτερο τα δυο ολλανδικά πλοία. Οι δε Ολλανδοί λογικά θα κατευθύνουν τα χρήματα από την παραχώρηση των φρεγατών στις ναυπηγήσεις των νέων φρεγατών που θα εξοπλίσουν το Ναυτικό τους, αλλά και αυτό του Βελγίου, καθώς οι δυο γειτονικές χώρες συνεργάζονται με σκοπό τη μείωση του κόστους.

Το ολλανδικό ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Ωστόσο, δεν είναι μόνο αυτό. με την κίνησή τους να εκφράσουν ζωηρό ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, δια του κολοσσού DAMEN. Πρόκειται για εταιρία με παρουσία κυριολεκτικά σε όλο των κόσμο, πολιτικά και στρατιωτικά πλοία κάθε εκτοπίσματος μέχρι το μέγεθος φρεγάτας και τάνκερ!

Με την κίνησή της για τον Σκαραμαγκά, η Damen επιχειρεί να πλασαριστεί δυναμικά στην κούρσα για τις ναυπηγήσεις στις οποίες νομοτελειακά θα προχωρήσει η Ελλάδα. Εμμέσως όμως, “κλείνει και το μάτι” στην ελληνική ναυτιλία, καθώς συνεχώς διευρύνεται η συζήτηση για την προτίμηση ελληνικών ναυπηγείων από τον ελληνικό εφοπλισμό, τόσο σε ναυπηγήσεις όσο και στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.

Όπως και στην περίπτωση της Ρουμανίας, οι Ολλανδοί δεν διστάζουν να αναλάβουν τα τοπικά ναυπηγεία και εφαρμόζοντας δυναμική στρατηγική επέκτασης να φέρουν αποτελέσματα. Στη Ρουμανία εκμεταλλεύθηκαν το χαμηλότερο εργατικό κόστος και ανέλαβαν το 1999 το ναυπηγείο Galati, επένδυσαν σε αυτό, μετατρέποντάς το σε μια ευέλικτη και παραγωγική επιχείρηση. Πλέον ονομάζεται “Damen Shipyards Galati” και έχει καταφέρει έκτοτε να παραδώσει περισσότερα από 400 πλοία πολιτικού και στρατιωτικού τύπου σε όλο τον κόσμο!

Συγκεκριμένα, όσον αφορά τον στρατιωτικό τομέα, έχουν ναυπηγηθεί και παραδοθεί 29 πλοία σε σε 13 διαφορετικές χώρες! Το δε ναυπηγικό χαρτοφυλάκιο του ολλανδικού κολοσσού περιλαμβάνει πέραν των στρατιωτικού τύπου σκαφών κάθε εκτοπίσματος μέχρι το μέγεθος μεγάλης φρεγάτας, από απλά περιπολικά σκάφη, περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης, ρυμουλκά, βυθοκόρους, σούπερ-γιοτ, μέχρι τάνκερ για την παγκόσμια ναυτιλία.

Πώς εξηγείται το ενδιαφέρον και για την ΕΑΒ;

Πάμε όμως και στην περίπτωση της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), η οποία εκ πρώτης όψεως μοιάζει λίγο ακατανόητη. Η εικόνα όμως αρχίζει να αλλάζει, εάν κανείς συνυπολογίσει αφενός το ότι η χώρα και στήριξε τον αεροπορικό της στόλο στα F-16 και συμμετέχει στο πρόγραμμα του μαχητικού πέμπτης γενιάς F-35 του ίδιου κατασκευαστή, της Lockheed Martin.

Η Ολλανδία, ως εταίρος του προγράμματος F-35 συμμετέχει με 27 εταιρίες της στην εφοδιαστική αλυσίδα του μαχητικού, ενώ διαθέτει και βιομηχανική εγκατάσταση με αντικείμενο τη συντήρηση των κινητήρων των F-35 στο Woensdrecht.Υπενθυμίζεται μάλιστα, ότι η Ολλανδία δέχθηκε να κατασκευαστούν τα δικά της F-35 στην ιταλική γραμμή παραγωγής (Cameri), αφού πρώτα διαπραγματεύθηκε με τους Ιταλούς και πέτυχε να αποσπάσει τη συναίνεσή τους, ώστε η συντήρηση των κινητήρων των ιταλικών F-35 να γίνεται στην Ολλανδία.

Με απλά λόγια, η επιθυμία εμπλοκής της Ολλανδίας στην ΕΑΒ σχετίζεται αφενός με την προοπτική ένταξης και της Ελλάδας σε σύντομο χρονικό διάστημα στο πρόγραμμα του F-35 και αφετέρου η εταιρία στηρίζεται για την επιβίωσή της σε ποσοστό μεγαλύτερο του 80% στην Lockheed Martin. Οι υπεύθυνοι της εταιρίας αντιμετωπίζουν ουκ ολίγα προβλήματα με την κρατική ΕΑΒ, παρότι υπάρχει σαφής ικανοποίηση με την ποιότητα του έργου που παραδίδεται.

Εάν η ΕΑΒ περούσε σε χέρια που θα είχαν τη βούληση “να σπάσουν αυγά” και να εξορθολογίσουν τη λειτουργία της βελτιώνοντας την παραγωγικότητα, θα μπορούσε να διεκδικήσει ακόμα και αύξηση του έργου που της ανατίθεται από την LM. Κατά συνέπεια, το καταρχήν ενδιαφέρον που εκφράστηκε για την ΕΑΒ, πρέπει λογικά να στηρίζεται σε αυτές τις σκέψεις.

Το τι μέλει γενέσθαι θα αποδειχθεί πολύ σύντομα, καθώς υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στον ευρύτερο χώρο της άμυνας, συνεπεία της απαράδεκτης και αδικαιολόγητης εγκατάλειψής του για μια 15ετία.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Βενζινοπώλες Αττικής: Γιατί αυξάνεται η τιμή των καυσίμων – Τι να προσέχουν οι οδηγοί

Την άνοδο της τιμής των καυσίμων και την αποδυνάμωση του κλάδου στην Βόρεια Ελλάδα, εξηγεί η πρόεδρος βενζινοπωλών Αττικής, η Μαρία Ζάγκα. Ειδικότερα η Μαρία...

Θα γκρινιάξουν γονείς και μαθητές: Η αλλαγή που έρχεται στα σχολεία έπρεπε να είχε...

Η εγκύκλιος υπάρχει, τώρα αυστηροποιούνται οι ποινές μπας και εφαρμοστεί στην πράξη Υπάρχει κάτι το εγγενώς σημαντικό όταν μιλάμε για τα παιδιά που πάνε σήμερα...
Ο Παππάς …έφυγε για το διάστημα!

Μετά το μπάχαλο άλλαξε άποψη ο Παππάς: Δεν υπήρξε προσυνεννόηση, λέει τώρα

Κάτω από το βάρος των δυσμενών εντυπώσεων και του χάους που επικρατεί στην αντιπολίτευση ο Νίκος Παππάς προσπάθησε να ανασκευάσει όσα αποκάλυψε στο Action...

Καιρός: Νέα «εισβολή» αφρικανικής σκόνης από Δευτέρα

Η αφρικανική σκόνη θα «ξαναθυμηθεί» τη χώρα μας από την Κυριακή έπειτα από ένα σύντομο ενδιάμεσο διάλειμμα. Ο καιρός αναμένεται να «καθαρίσει» σταδιακά σήμερα,...

Πρόταση δυσπιστίας – Καραμανλής: Δεν κρύφτηκα και δεν θα κρυφτώ πίσω από καμία βουλευτική...

Με συνεχείς αψιμαχίες που ανεβάζουν στα ύψη τον κοινοβουλευτικό υδράργυρο, συνεχίζεται στη Βουλή, η συζήτηση επί της πρότασης δυσπιστίας στην κυβέρνηση για το δυστύχημα...

Τέμπη: Με εξώδικο τους στον ΟΣΕ οι μηχανοδηγοί ζητούν απαντήσεις για τη διαρροή του...

Εξώδικο προς τη διοίκηση του ΟΣΕ απέστειλε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, για την υπόθεση των ηχητικών με...
Europol: Καλεί τις χώρες της ΕΕ να προστατέψουν τα παιδιά από τα δίκτυα εμπορίας ανθρώπων

Κατέρρευσε η ασφάλεια της Europol – Εξαφανίστηκαν αρχεία με ευαίσθητες πληροφορίες αξιωματούχων

Αντιμέτωπη με μία σοβαρή κρίση βρίσκεται η Europol που καταδεικνύει προβλήματα στη ασφάλειά της λόγω της εξαφάνισης ευαίσθητων αρχείων κορυφαίων αξιωματούχων της. Όπως αποκάλυψεσε δημοσίευμά του το...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Κρήτη, Σάμο και Κέρκυρα ψηφίζουν οι Ολλανδοί για το 2024

Τους δέκα δημοφιλέστερους ελληνικούς προορισμούς για το 2024 ανακοίνωσε η βραβευμένη Ολλανδική ταξιδιωτική ιστοσελίδα...

Θεσσαλία: Το σχέδιο των Ολλανδών για τη “θωράκιση” του Θεσσαλικού κάμπου από τα καιρικά φαινόμενα

Μέχρι τέλος Φεβρουαρίου αναμένεται να ολοκληρωθεί το ολιστικό σχέδιο «θωράκισης» του Θεσσαλικού κάμπου από...

«Κίμων», «Νέαρχος» και «Φορμίων» τα ονόματα των τριών φρεγατών Belharra

Οι τρεις νέες ελληνικές φρεγάτες FDI HN (Belharra) του Πολεμικού Ναυτικού απέκτησαν, σήμερα, Τρίτη...