Μοτοσικλέτες έως 125 κυβικά εκατοστά θα μπορούν πλέον να οδηγούν όλοι οδηγοί αυτοκινήτου, χωρίς την υποχρέωση να κατέχουν ειδικό δίπλωμα οδήγησης, γεγονός που έχει προκαλέσει αντιδράσεις στις τάξεις των εκπαιδευτών οδήγησης.
Σύμφωνα με κοινή υπουργική απόφαση, ο κάτοχος διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β, μπορεί να οδηγήσει και μοτοσικλέτα μέχρι και 125 κ.εκ. χωρίς εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος μοτοποδηλάτου, όπως ισχύει έως σήμερα. Η απόφαση αφορά μόνο για τις μοτοσυκλέτες χαμηλού κυβισμού, καθώς στις μεγαλύτερες, άνω των 125 κυβικών παραμένει η υποχρέωση κατοχής ειδικού διπλώματος.
Συνεπώς, πλέον όλοι οι οδηγοί αυτοκινήτου μπορούν στο εξής νόμιμα να οδηγούν σε όλη την επικράτεια μοτοσικλέτες μέχρι 125 κ. εκ. χωρίς την υποχρέωση να κατέχουν ξεχωριστό δίπλωμα, πέρα από αυτό για την οδήγηση του αυτοκινήτου τους. Η υπ’ αριθμόν Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635, προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποιεί τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101).
Έντονη είναι η αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης που προβλέπει ότι αυτή η απόφαση θα απογειώσει τα τροχαία συμβάντα στην χώρα μας. «Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του συλλόγου Άρης Ζωγράφος.