Με μοναδική εκκρεμότητα τον αριθμό των εισακτέων στα πανεπιστήμια για το 2022, συνεχίζεται η προετοιμασία των υποψήφιων φοιτητών αλλά και του υπουργείου Παιδείας για τις πανελλαδικές εξετάσεις που ξεκινούν στις 3 Ιουνίου για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων και μία ημέρα νωρίτερα για τα Επαγγελματικά Λύκεια.
Στις 10 Ιουνίου θα ολοκληρωθούν ο εξετάσεις για τα ΓΕΛ και στις 17 για τα ΕΠΑΛ ενώ στις 30 του μήνα θα έχουν τελειώσει και οι εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα. Το υπουργείο Παιδείας δεν έχει ανακοινώσει ακόμη τον αριθμό των εισακτέων και τις σχολές, που θα περιέχει το μηχανογραφικό του 2022.
Τα πανεπιστήμια έχουν πάρει παράταση της προθεσμίας για την υποβολή των προτάσεων για τον αριθμό εισακτέων έως τις 20 Απριλίου, συνεπώς οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν μέσα στον Μάιο.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις ο αριθμός των εισακτέων δεν θα διαφέρει πολύ από τον περσινό (77.145 θέσεις) καθώς το υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται στην λογική της περικοπής θέσεων από τα κεντρικά πανεπιστήμια και ενίσχυσης του αριθμού των εισακτέων στα περιφερειακά ιδρύματα. Αυτό ενδεχομένως θα κρατήσει τον συνολικό αριθμό στα περσινά επίπεδα, ωστόσο χιλιάδες υποψήφιοι θα μείνουν εκτός ΑΕΙ, λόγω κυρίως της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, η εφαρμογή της οποίας δεν θα τους επιτρέψει να καταθέσουν μηχανογραφικό.
Συνεπώς ο άγνωστος παράγοντας των φετινών πανελλαδικών είναι το πόσοι θα μείνουν «εκτός νυμφώνος» και πόσες κενές θέσεις θα μείνουν στα ιδρύματα της περιφέρειας δεδομένου ότι πολλά παιδιά ενώ θα μπορούσαν να σπουδάσουν στη σχολή της επιθυμίας τους δεν την δηλώνουν εάν είναι μακριά από το σπίτι τους, διότι οι γονείς δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα έξοδα και μάλιστα όταν σπουδάζουν ταυτόχρονα περισσότερα από ένα παιδιά στην οικογένεια. Πέρα από αυτό, και τα ίδια τα μεγάλα και κεντρικά πανεπιστήμια ζητούν όλο και λιγότερους φοιτητές, με την αιτιολογία ότι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα ή τις επαρκείς υποδομές για να τους εκπαιδεύσουν.
Το μηχανογραφικό του 2022 πάντως θα περιλαμβάνει τα εξής νέα τμήματα:
– ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΩΝ
– ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
– ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ
– ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΕΦΟΔΙΑΣΤΩΝ
Επίσης θα υπάρχουν οι εξής αλλαγές τμημάτων σε Επιστημονικά Πεδία:
– Το νέο Τμήμα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Μετεωρολόγων (ΜΤ), εντάσσεται στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ».
– Το νέο Τμήμα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Έρευνας Πληροφορικής (ΕΠ), εντάσσεται στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ» και στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο «ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ».
– Τα νέα Τμήματα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Διοικητικών (Δ) και Ικάρων (ΣΙ) – Εφοδιαστών (Ε), εντάσσονται στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο «ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ».
– Το Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, εντάσσεται και στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ» παράλληλα με το 4ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
– Το Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου εντάσσεται και στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο «ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ», παράλληλα με το 2ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
– Το Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης, Αγροδιατροφής και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων του ΕΚΠΑ εντάσσεται και στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ» παράλληλα με το 3ο και 4ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
Τέλος, για την εισαγωγή στο Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, από το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 (πανελλαδικές 2022) και εφεξής, όσον αφορά στα ειδικά μαθήματα οι υποψήφιοι θα εξετάζονται μόνο στο ειδικό μάθημα «Ελεύθερο Σχέδιο».