Eρώτηση για την εκτόξευση των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κατέθεσε προς τους αρμόδιους υπουργούς η ΚΟ του ΠΑΣΟΚ, απευθύνοντας το ερώτημα πως γίνεται ενώ οι διεθνείς τιμές των καυσίμων να μειώνονται στην Ελλάδα οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων να ανεβαίνουν και κάνοντας λόγο για ολιγοπωλειακή διάρθρωση μιας αγοράς που ουσιαστικά ελέγχουν μόλις δύο εταιρίες.
Το ΠΑΣΟΚ επικαλούμενο πρόσφατη έρευνα σύγκρισης τιμών τα τελευταία χρόνια αναφέρει χαρακτηριστικά ότι για τα Χανιά η τιμή ενός απλού εισιτηρίου (Οικονομική Θέση – Deck) αυξήθηκε από 27€ το 2019 σε 41€ το 2024, σημειώνοντας αύξηση 51.85%. Για τα εισιτήρια με αυτοκίνητο, η τιμή αυξήθηκε από 49€ σε 79€, δηλαδή πάνω από 60%.
Ενώ οι διεθνείς τιμές των καυσίμων μειώνονται στην Ελλάδα οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ανεβαίνουν
Σύμφωνα με την έρευνα οι τιμές προς όλα τα νησιά αυξήθηκαν έως και 60 τοις εκατό σε σύγκριση με τις τιμές για αντίστοιχες διαδρομές στην Βόρεια Ευρώπη. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην διαδρομή Όσλο – Κοπεγχάγη που είναι οριακά μεγαλύτερη από την διαδρομή Πειραιάς – Ρόδος μια τετραμελής οικογένεια με εσωτερική καμπίνα και αυτοκίνητο ταξιδεύει με 696 όταν στην Ελλάδα για την αντίστοιχη διαδρομή το κόστος ανέρχεται σε 1105,50 ευρώ.
Την ίδια ώρα συμφωνα με το ΠΑΣΟΚ το πολυδιαφημισμένο παρατηρητήριο τιμών στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αναμένεται εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο, ενώ η Κυβέρνηση και παρά την πίεση του ΠΑΣΟΚ αρνείται να εξετάσει μια σειρά από μέτρα όπως την μείωση του ΦΠΑ, παρατηρητήριο στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, κρατική επιδότηση στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες που κατοικούν στα νησιά μας έως ότου επανέλθουν οι τιμές στα επίπεδα του 2020.
Το ΠΑΣΟΚ ρωτά μεταξύ άλλων γιατί δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα των πρόσφατων ελέγχων και των 7 παραβάσεων που εντόπισε το Υπουργείο, γιατί δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα η επιστολή του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού καθώς και ποιες είναι οι ενέργειες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής και του Υπουργείου Ανάπτυξης για να καταπολεμήσουν φαινόμενα αισχροκέρδειας στον κλάδο.