Πίστωση χρόνου ζήτησαν από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως οι πρυτάνεις

8
Πίστωση χρόνου ζήτησαν από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως οι πρυτάνεις
Το Μέγαρο της Ακαδημίας Αθηνών

Πίστωση χρόνου ζήτησαν από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως οι πρυτάνεις προκειμένου να τοποθετηθούν σε όλα τα ζητήματα που έθεσε στην επιστολή της προς αυτούς.

Κατά τη διάρκεια της έκτακτης Συνόδου Πρυτάνεων που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στην Αθήνα, οι επικεφαλής των πανεπιστημίων αλλά και η νέα υπουργός έκαναν λόγο για «θετικό κλίμα» και για «διάθεση συνεργασίας», ωστόσο «η Σύνοδος επισήμανε ότι για την ουσιαστική συζήτηση γενικότερων θεσμικών θεμάτων που αφορούν στην Ανώτατη Εκπαίδευση απαιτείται να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος διαβούλευσης στα πανεπιστήμια».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Συνόδου των Πρυτάνεων, η ηγεσία του υπουργείου ενημέρωσε τη Σύνοδο «για την ταχεία δρομολόγηση» των εξής ζητημάτων:

  • Την άμεση χρηματοδότηση με 12,4 εκατομμύρια ευρώ από τον Τακτικό Προϋπολογισμό του 2019.
  • Τη θεσμοθέτηση διατάξεων για την απλοποίηση του διαχειριστικού πλαισίου λειτουργίας των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ).
  • Τη θεσμοθέτηση διατάξεων για την απλοποίηση των διαδικασιών διαχείρισης προγραμμάτων των μεταπτυχιακών σπουδών.
  • Την παράταση λήξης της απόφασης εφαρμογής της ΚΥΑ που αφορά στη χρηματοδότηση – δανειοδότηση των ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και λοιπών φορέων από τον Ειδικό Λογαριασμό του υπουργείου στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ.

Επιπλέον, η ηγεσία του υπουργείου ενημέρωσε τη Σύνοδο για την ανάληψη πρωτοβουλιών για την ενίσχυση των διεθνών συνεργασιών των πανεπιστημίων, αρχής γενομένης με την προώθηση δράσεων συνεργασίας με πανεπιστήμια της Αμερικής.

Η Σύνοδος χαιρέτισε την πρωτοβουλία αυτή και, όπως ανακοίνωσε, «θα συνδράμει ενεργά στην άμεση υλοποίηση της».

Ενίσχυση της ανεξαρτησίας των ιδρυμάτων

Στα συμπεράσματά της η Σύνοδος επισήμανε, μεταξύ άλλων, την ανάγκη ενίσχυσης της διοικητικής ανεξαρτησίας, του περιορισμού της γραφειοκρατίας στις ακαδημαϊκές και διοικητικές διαδικασίες και λειτουργίες, της άμεσης αύξησης της τακτικής χρηματοδότησης των πανεπιστημίων από τον κρατικό προϋπολογισμό, της ολοκλήρωσης της διαδικασίας έγκρισης των νέων οργανογραμμάτων των διοικητικών υπηρεσιών των πανεπιστημίων, της ανάπτυξης ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών με τις βασικές προϋποθέσεις διασφάλισης υποδομών και πόρων, καθώς επίσης και της απλοποίησης της διαδικασίας διαχείρισης των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών.

Διαβάστε επίσης:  Υπουργείο Παιδείας: Νέα φάση προσλήψεων 6.629 εκπαιδευτικών

Τι είπαν Κεραμέως-Διγαλάκης

Η Υπουργός Παιδείας και ο Υφυπουργός Βασίλης Διγαλάκης που παραβρέθηκαν στις εργασίες της Συνόδου, κατά την παρέμβασή τους, υπογράμμισαν τη βασική επιδίωξη της ηγεσίας του Υπουργείου για την οικοδόμηση σχέσης αγαστής συνεργασίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης με την ακαδημαϊκή κοινότητα. Στην κατεύθυνση αυτή, αναφέρθηκαν στην πρόσκληση διαλόγου που απηύθυναν προς σύσσωμη την ακαδημαϊκή κοινότητα, μέσω της αναλυτικής επιστολής, εν όψει της νομοθετικής πρωτοβουλίας για τη δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Η πολιτική ηγεσία αφού υπογράμμισε τη σημασία της συμβολής των διοικήσεων και των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στη δημιουργία του πλαισίου αυτού, επανέλαβε την κεντρική στόχευση της νομοθετικής πρωτοβουλίας: ενίσχυση της αυτονομίας και αυτοδιοίκησης των Ιδρυμάτων, καθώς και δημιουργία των κατάλληλων εκείνων θεσμών, μηχανισμών και κινήτρων που θα εμπεδώσουν Ακαδημαϊκά Ιδρύματα αξιολογούμενα, πιο ανταγωνιστικά, που συγχρονίζονται με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, πιο σύγχρονα και εξωστρεφή, που επενδύουν με συνέπεια και συνέχεια στην υψηλού επιπέδου διδασκαλία και έρευνα.