Πόρος: Χωρίς άδεια το ελικοδρόμιο στον Γαλατά (βίντεο)

17
Πόρος: Ανασύρθηκε η ουρά του μοιραίου ελικοπτέρου

Πολλά είναι τα ερωτήματα για το τι προκάλεσε την πτώση του ελικοπτέρου στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στον Πόρο και στον Γαλατά, το απόγευμα της Τρίτης, με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο οι τρεις επιβαίνοντες σε αυτό.

Φως στην υπόθεση της μοιραίας πτώσης του Augusta A109C αναμένεται να ρίξουν τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξάγει η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, τα οποία θα μεταβιβαστούν προς εκτίμηση και αξιολόγηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας.

Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη στο ελικόπτερο το οποίο έπεσε πάνω στα εναέρια καλώδια, με αποτέλεσμα να πέσει στον θαλάσσιο χώρο ανάμεσα στον Πόρο και τον Γαλατά.

Μάλιστα, ήδη από τις πρώτες ώρες μετά την τραγωδία έγιναν καταγγελίες για το ελικοδρόμιο στον Γαλατά. Όπως αναφέρεται, το ελικοδρόμιο λειτουργεί χωρίς άδεια και δίχως τις απαραίτητες πρόνοιες, σύμφωνα με αυτοψία του ΣΚΑΪ αλλά και τις πολλαπλές καταγγελίες κατοίκων της περιοχής.

Όπως επισημαίνεται, το ελικοδρόμιο βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τα καλώδια υψηλής τάσης, ενώ δεν υπάρχει ο κατάλληλος φωτισμός ούτε και σήμανση προκειμένου να τα αποφύγει ο χειριστής. Όπως αναφέρουν, πρόκειται για μία αλάνα η οποία δεν είναι περιφραγμένη και βρέθηκε αφύλακτη, με συνέπεια να είναι ελεύθερα προσβάσιμην και μάλιστα, πολύ κοντά σε καλώδια.

Τα συγκεκριμένα καλώδια μεταφέρουν το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτεί το νησί του Πόρου και βρίσκονται σε ύψος 80-90 μέτρων από τη θάλασσα, κάτι ιδιαίτερα επικίνδυνο για πτήσεις.

«Περιμέναμε πότε θα συμβεί!»

Για δυστύχημα που είχαν προβλέψει και απλά περίμεναν πότε θα συμβεί έκανε λόγο ο ο πρόεδρος των χειριστών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, επισημαίνοντας ότι κατά το παρελθόν είχε σταλεί επιστολή στον ΔΕΔΔΗΕ σχετικά με την έλλειψη σήμανσης που θα ενημέρωνε τους πιλότους για την καλωδίωση. Τόνισε δε, ότι το 70% των ατυχημάτων και δυστυχημάτων με ελικόπτερα παγκοσμίως, προκύπτει από εμπλοκή με καλώδια.

Διαβάστε επίσης:  Πολυτεχνείο: Σε επιφυλακή η ΕΛ.ΑΣ. - 5.000 αστυνομικοί, ομάδα ΔΕΛΤΑ και drones πάνω από τα Εξάρχεια

«Τα καλώδια βρίσκονταν γύρω στα 250 με 300 μετρά από το ελικοδρόμιο και το ελικόπτερο με το που σηκώθηκε έπεσε πάνω σε αυτά», δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο δήμαρχος Τροιζηνίας, Κωνσταντίνος Καραγιάννης, αναφερόμενος στην τραγωδία που οδήγησε στον θάνατο τρεις ανθρώπους.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, το ελικοδρόμιο δεν ήταν αδειοδοτημένο ούτε ασφαλές για την προσγείωση και την απογείωση. Υπογράμμισε ότι αυτό κατασκευάστηκε το 1987 από το πρώην Λιμενικό Ταμείο Πόρου, το οποίο περιήλθε μετά στον δήμο Τροιζήνας με τη μεταρρύθμιση «Καποδίστριας». Όπως επισήμανε, ο δήμος ουδέποτε ασχολήθηκε και οι εταιρείες χρησιμοποιούσαν τον χώρο με δική τους ευθύνη. Τέλος, επαγγελματίες πιλότοι κατήγγειλαν στον ΣΚΑΪ ότι μεγάλος αριθμός ελικοδρομίων στην Ελλάδα λειτουργεί υπό παρόμοιες συνθήκες.

Τη χωρίς άδεια λειτουργία του ελικοδρομίου επιβεβαιώνει, όμως, και ο αντιδήμαρχος Πόρου, Γιώργος Κουτουζής, ο οποίος μιλώντας στην ΕΡΤ, δήλωσε πως «υπάρχει ένας χώρος στην περιοχή Γαλατά που δεν έχει άδεια και απογειώνονται και προσγειώνονται ελικόπτερα, χωρίς να υπάρχει, ωστόσο, εγκεκριμένο ελικοδρόμιο».

Δείτε παρακάτω το βίντεο της πτώσης του ελικοπτέρου στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στον Γαλατά και τον Πόρο