Τα κόμματα της αντιπολίτευσης εγείρουν θέμα συνταγματικότητας του «κόφτη», εγκαλώντας πάλι τον ΠτΔ και το «πως θα υπογράφει».
Με τι νομικό οπλοστάσιο πήγε ο Τσακαλώτος στο Eurogroup, ώστε να καταφέρει να αντικρούσει τις απαιτήσεις ΔΝΤ – Σόιμπλε για την θεσμοθέτηση προληπτικών μέτρων;
Μόνο ένας άνθρωπος στην Ελλάδα ήταν ικανός να δομήσει αυτόν τον νομικό θώρακα που έκανε ακόμα και τον Σόιμπλε να υποχωρήσει.
Μάνο ένας άνθρωπος θα μπορούσε να θωρακίσει με τέτοιον τρόπο την χώρα του ώστε να μην γίνει έρμαιο στις αντιευρωπαϊκές απαιτήσεις του Τόμσεν και της Λαγκαρντ.
Γιατί λοιπόν ο Παυλόπουλος δεν πρόκειται να υπογράψει οτιδήποτε αντισυνταγματικό;
Μα γιατί απλούστατα η Ελλάδα κατάφερε να μην νομοθετήσει μέτρα αλλά να θεσμοθετήσει εξουσιοδότηση στον ΥΠΟΙΚ ώστε να εισηγείται διάταγμα κάθε φορά που η χώρα εκτρέπεται από τους στόχους.
Εισηγείται λοιπόν ο Τσακαλώτος στον ΠτΔ το προτεινόμενο διάταγμα και όχι νόμο.
Το διάταγμα όμως, πριν υπογραφεί, περνά από τον έλεγχο του ανώτατου ελεγκτικού θεσμού, του ΣτΕ! Του θεσμού που ελέγχει το διάταγμα ως προς την συνταγματικότητα του και την συμφωνία του με το Ευρωπαϊκό δίκαιο!
Με αυτόν τον τρόπο, ο ΠτΔ εγγυάται στο έθνος για πρώτη φορά μετά το 2009, ότι κανένα αντισυνταγματικό ή αντιευρωπαϊκό νομοθέτημα δεν θα ξαναμολύνει το πολίτευμα.
Κι αυτό σημαίνει ουσιαστική επαναφορά της εθνικής κυριαρχίας.