Το Ράλι Ακρόπολις επιστρέφει μετά από 8 χρόνια στη… βάση του και ενθουσιάζει μικρούς και μεγάλους μπροστά σε αυτό το υπερθέαμα της ταχύτητας.
Οι Αθηναίοι, αναδεικνύουν την μεγάλη σημασία της επιστροφής του εθνικού μας αγώνα από φέτος στο καλεντάρι του Παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι με την επίσημη ονομασία EKO Rally Acropolis, με το νέο του κεφάλαιο να γράφεται από σήμερα μέχρι και τις 12 Σεπτεμβρίου.
Αυτό που συναρπάζει τους περισσότερους είναι η πρώτη διαδρομή του Ράλι που θα γίνει στο κέντρο της Αθήνας, κάτι πρωτόγνωρο -όπως σημειώνουν- που θα τους δώσει την ευκαιρία να δουν από κοντά τα αγωνιστικά οχήματα και να ακούσουν τα «μουγκρητά» των μηχανών. «Ένα ράλι σκληρό, εξαντλητικό για ανθρώπους και επίπονο για μηχανές, μία δοκιμασία που αποτελούσε αναπόσπαστη δοκιμασία του παγκοσμίου πρωταθλήματος από το 1973 όταν και θεσπίστηκε», όπως λένε χαρακτηριστικά.
Αυτό που, ωστόσο, αναδεικνύουν οι περισσότεροι, είναι το γεγονός ότι το ράλι Ακρόπολης αποτελεί την καλύτερη διαφήμιση για την χώρα μας, καθώς περίπου 140 χώρες του πλανήτη βρίσκονται στην Ελλάδα για την δημοσιογραφική κάλυψη του.
Να σημειωθεί ότι, ο ιστορικός αγώνας, που από τα πρώτα του χρόνια, στις αρχές της δεκαετίας του 1950, κέρδισε δικαιωματικά μία θέση στο διεθνές σκηνικό του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έπειτα από μία οκταετία απουσίας από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) επιστρέφει, έχοντας μάλιστα εξασφαλίσει την παρουσία του στο θεσμό για τη διετία 2021-2022.
Το Ράλι Ακρόπολις εντάχθηκε επισήμως στο ημερολόγιο του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, αντικαθιστώντας το Ράλι Χιλής ως 10ος γύρος του θεσμού, έχοντας εξασφαλίσει την παρουσία του και για το 2022.
Έκαναν τα δοκιμαστικά
Το πρωί της Πέμπτης τα πληρώματα του WRC που θα τρέξουν στο Ράλι Ακρόπολις, είχαν την ευκαιρία να κάνουν τις τελευταίες ρυθμίσεις στα αυτοκίνητα με το πέρασμα από το Shakedown πριν την έναρξη του κανονικού αγώνα.
Η διαδρομή είχε μήκος 4,25 χιλιόμετρα και η χθεσινή βροχή είχε μετατρέψει το χώμα σε λάσπη, κάτι που δυσκόλεψε τους οδηγούς αλλά και τους μηχανικούς, προκειμένου να βρουν το ιδανικό στήσιμο των αυτοκινήτων.
Ταχύτερος από το πρώτο κιόλας πέρασμα ήταν ο Kalle Rovanpera με το Toyota Yaris WRC. Ο Φινλανδός χρησιμοποίησε τα σκληρά ελαστικά της Pirelli και τόνισε ότι οι συνθήκες είναι πολύ ιδιαίτερες.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Thierry Neuville με το εργοστασιακό Hyundai i20 WRC. Ο Βέλγος σχολίασε ότι δεν περίμενε να βρει τέτοιες συνθήκες, αλλά είναι αισιόδοξος ότι θα βελτιωθεί ο καιρός και θα έχουμε κανονικές συνθήκες στον αγώνα. Τον τρίτο καλύτερο χρόνο έγραψε ο Ott Tanak με το δεύτερο i20, ενώ στην 4η θέση είχαμε ακόμα ένα Hyundai, αυτό του Dani Sordo.
Πρώτος Έλληνας οδηγός ήταν ο Λάμπρος Αθανασούλας με Hyundai στην 15η θέση.
Η εκκίνηση του Ράλι Ακρόπολις θα πραγματοποιηθεί μετά τις 17:00 κάτω από τον Ιερό Βράχο, ενώ η πρώτη ειδική διαδρομή του αγώνα, η Athens Stage, αρχίζει λίγο μετά τις 18:00 στο Σύνταγμα.