Τρίτη, 11 Νοεμβρίου, 2025
22.4 C
Athens

Ρεκόρ τζίρου στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ το 2018 – Η «πρωταθλήτρια» και η… έκπληξη

Για δεύτερη συνεχή χρονιά σημείωσαν αύξηση οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ,
συμβαδίζοντας με την ελαφρά βελτίωση του διαθέσιμου εισοδήματος, αλλά και την εξυγίανση που παρατηρείται στον κλάδο.
Ωστόσο, μείωση καταγράφουν τα κέρδη, καθώς και το περιθώριο κέρδους, απότοκο του ισχυρού ανταγωνισμού που επικρατεί ανάμεσα στις αλυσίδες και τις οδηγεί σε «πόλεμο προσφορών».

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα 42 ισολογισμών επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ (σ.σ. εξαιρείται η Lidl Ελλάς για το έτος 2018, η οποία δεν δημοσιεύει ισολογισμό) που αναλύονται στην ετήσια έκδοση «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2019», ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 8,62 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 296,68 εκατ. ευρώ ή κατά 3,56%, σε σχέση με τα 8,23 δισ. ευρώ του 2017.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά σημαντικής αύξησης, καθώς το 2017 οι εταιρείες εμφάνισαν πωλήσεις αυξημένες κατά 585,25 εκατ. ευρώ ή κατά 7,51% σε σχέση με τα 7,79 δισ. ευρώ του 2016. Αθροιστικά, η αύξηση των ετών 2017 και 2018 πλησιάζει το 11%, κάτι που εν μέρει αποδίδεται στην επαναλειτουργία του δικτύου καταστημάτων της «Μαρινόπουλος». Τα 8,62 δισ. ευρώ αποτελούν την υψηλότερη επίδοση που έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια, πάνω ακόμη και από τον τζίρο του 2015, που είχε διαμορφωθεί στα 8,45 δισ. ευρώ.

Τα καθαρά αποτελέσματα το 2018 εμφανίζονται μειωμένα κατά 3,21% ή κατά 2,18 εκατ. ευρώ, από 67,74 εκατ. ευρώ το 2017 σε 65,60 εκατ. ευρώ, ενώ το καθαρό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε το 2018 σε 0,76%, έναντι 0,81% το 2017.

Η αύξηση του κύκλου εργασιών συνολικά δεν σημαίνει ότι καταγράφηκε ενίσχυση των πωλήσεων σε όλες τις επιχειρήσεις του δείγματος. Ειδικότερα, σε σύνολο 42, αύξηση κύκλου εργασιών καταγράφηκε σε 19, ενώ σε 23 επιχειρήσεις σημειώθηκε μείωση.

Ανάλογη είναι η εικόνα και στις δέκα μεγαλύτερες, από πλευράς πωλήσεων, επιχειρήσεις του κλάδου. Από αυτές οι έξι εμφάνισαν αύξηση του τζίρου τους το 2018 σε σύγκριση με το 2017, ενώ τέσσερις κατέγραψαν μείωση.

Η πρωταθλήτρια και η έκπληξη

Ειδικότερα, αύξηση του κύκλου εργασιών το 2018 σε σύγκριση με το 2017 κατέγραψε η «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης», η οποία καταλαμβάνει και την πρώτη θέση (κατά 16,34%), ενώ θετικά κινήθηκαν η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ, που βρίσκεται στην τρίτη θέση (κατά 1,58%) και η «Μασούτης» στην τέταρτη θέση (κατά 1,15%).\

Από τις μικρότερες αλυσίδες, η Market In βρέθηκε στην έβδομη θέση (κατά 13,19%), ενή η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός στην όγδοη θέση επιτυγχάνοντας την μεγαλύτερη αύξηση τζίρου σε όλη την αγορά, με +18%. Τέλος η Bazaar βρέθηκε στη δέκατη θέση με αύξηση κατά 3,89%.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Boat & Fishing Show: Sold Out στις συμμετοχές των εκθετών

Από τις 13 έως τις 16 Μαρτίου θα διοργανωθεί στο MEC της Παιανίας η διεθνής έκθεση «Boat & Fishing Show». Η έκθεση, για ακόμα...

Motor Oil: Πρόστιμο μαμούθ ύψους 9,2 εκατομμυριων ευρώ

Πρόστιμο μαμούθ ύψους 9,2 εκατομμυριων ευρώ στην Motor Oil και 50 χιλιάδων ευρώ σε φυσικό πρόσωπο επέβαλε η Επιτροπή Ανταγωνισμού για παρεμπόδιση αυταπαγγελτου ελέγχου...

Σκλαβενίτης: Τέρμα στην εξαήμερη εργασία για τους εργαζόμενους του – Τι αλλάζει

Μπορεί η εξαήμερη εργασία να επέστρεψε και επίσημα από την 1 Ιουλίου στην Ελλάδα, όμως η Σκλαβενίτης προχώρησε σε κατάργηση της για τους εργαζόμενους...
Οι Financial Times εξυμνούν τα ελληνικά κρασιά

Αίτηση πτώχευσης από τη γνωστή οινοποιία “Τσάνταλης”

Αίτηση πτώχευσης και παύση πληρωμών κατέθεσε η οινοποιία «Τσάνταλης». Η αίτηση θα συζητηθεί στο Πρωτοδικείο στις 11 Οκτωβρίου. Τα οικονομικά προβλήματα που προϋπήρχαν για την...

Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Κωτσόβολος από τη ΔΕΗ: Ζαλίζει το εξωπραγματικό ποσο

Στα «χέρια» της ΔΕΗ περνάει η εταιρεία Κωτσόβολος. Όπως ανακοίνωσε η ΔΕΗ, την Τετάρτη, η ολοκλήρωση της εξαγοράς της Κωτσόβολος από την Currys plc...

Η Chiquita συνεργάζεται με τον διεθνούς φήμης καλλιτέχνη Romero Britto και λανσάρει την καμπάνια...

Η Chiquita λανσάρει τη νέα της καμπάνια “Pop by Nature” και προσκαλεί όλους τους φανατικούς θαυμαστές της, να συμμετάσχουν σ’ ένα μαγικό ταξίδι, μια ζωντανή σύνθεση τέχνης και...
ΚΑΛΑΙ, ΔΗΜΑΡΧΟΣ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ

Βιομήχανοι: «Φέρτε πρόσφυγες, φέρτε μετανάστες για τις κενές θέσεις»

«Ψηφιακή πλατφόρμα για προσέλκυση εργαζομένων από τρίτες χώρες, προκειμένου να καλυφθούν κενά στην ελληνική βιομηχανία σχεδιάζει ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) σε συνεργασία με...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Έκτακτα μέτρα για τον χιονιά – Ποια σχολεία κλείνουν, πού είναι υποχρεωτικές οι αλυσίδες

Συνεδρίασε σήμερα στις 12 το πρωί η επιστημονική Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου υπό τον υπουργό...

Υποχρεωτικές οι αντιολισθητικές αλυσίδες από τη Δευτέρα στην Αττική – Χιονίζει στα ορεινά της Εύβοιας

Επαγγελματισμό και σοβαρότητα απ' όλους ζήτησε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης...

ΟΧΙ, δεν είναι υποχρεωτικές οι αλυσίδες χιονιού από Οκτώβριο έως Απρίλιο !

Κυκλοφορεί ως αστικός μύθος, ότι "πρέπει να έχουμε αλυσίδες στο αμάξι μας ή το...

Κακοκαιρία «Μπάρμπαρα»: Πώς θα λειτουργήσουν σήμερα καταστήματα, σούπερ μάρκετ, φαρμακεία και βενζινάδικα

Κλειστά θα παραμείνουν σήμερα τα εμπορικά καταστήματα ορισμένων περιοχών της χώρας λόγω της κακοκαιρίας“Μπάρμπαρα”...