Τρίτη, 26 Ιανουαρίου, 2021
15.3 C
Athens

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 26 Ιανουαρίου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 1828.... Ο Ιωάννης Καποδίστριας ορκίζεται στο Μητροπολιτικό Ναό της Αίγινας, προσωρινή έδρα της κυβέρνησής του, ως ο πρώτος Κυβερνήτης του Ελεύθερου Ελληνικού Κράτους.

Ρένα Αβαγιανού: «Τόποι Διαφυγής»

Το Σάββατο 30 Ιουνίου 2018 και ώρα 20:30, στην Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης (Παλαιό Συσσίτιο), οδός Σωκράτους 179, στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου, εγκαινιάζεται η ατομική έκθεση της ζωγράφου Ρένας Αβαγιανού με θέμα «Τόποι Διαφυγής» σε επιμέλεια της Κριτικού, Ιστορικού Τέχνης και Προέδρου της Καλλιτεχνικής Επιτροπής του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ρόδου, Αθηνάς Σχινά. 

Η έκθεση διαρκεί από 30 Ιουνίου έως 1η Σεπτεμβρίου 2018.

Η Ιστορικός της Τέχνης & της Θεωρίας του Πολιτισμού και Πρόεδρος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ρόδου, Αθηνά Σχινά στο κείμενό της «Μετουσιώσεις» σημειώνει:

«Ο κόσμος της Ρένας Αβαγιανού, είναι ονειρικός, παραμυθένιος. Η εικαστική αυτή δημιουργός, με την πηγαία έμπνευση και την αισθαντικότητα, με το εξαιρετικό σχέδιό της και από την άλλη πλευρά με την μελετημένη χρωματική της παλέτα, η οποία όμως δεν της ανακόπτει τον αυθορμητισμό, διαμορφώνει χωροχρονικά τοπία, που υποβάλλουν στον θεατή μια διαφορετική κάθε φορά διάσταση. Πρόκειται για την «διάσταση» που ευχαριστεί και ξαφνιάζει, που συνεπαίρνει και ταυτοχρόνως γεννά απορίες σε όλους εκείνους που αποπειρώνται να την εξιχνιάσουν, καθώς η ατμοσφαιρικότητα και κυρίως η υφολογία της ζωγράφου αφορούν την διαμεσότητα ανάμεσα στο όνειρο και στην πραγματικότητα, στην μνήμη και στην καθημερινότητα, στην συνείδηση και στο υποσυνείδητο, στην εγγύτητα και στις αποστάσεις, στην «αντικειμενικότητα» και στο όραμα.

Ρένα Αβαγιανού: «Τόποι Διαφυγής»

Μέσα από μια επαλληλία χρωματικών επεξεργασιών και διαφάνειας, παλίμψηστης εικαστικής στρωματογραφίας και χειρονομιακής εκφραστικότητας, η ζωγράφος χρησιμοποιεί – ως καταλύτες – μορφικά σύμβολα κι άλλοτε αρχέτυπα, τα οποία από την ίδια και μόνο την «γραφή» τους ή την θέση τους στη σύνθεση, εκλύουν ενέργεια. Αυτή η ενέργεια προκαλεί τον θεατή να αποπειραθεί να διαμορφώσει μια διαδραστική και μυθοποιητική αφήγηση, που γεννιέται από μια ποικιλία συνειρμών, όσο κι από έναν ενδιάθετο υπαρξιακό δυναμισμό, χαρακτηριστικό άλλωστε γνώρισμα, το οποίο αναδύεται μέσα από τον χώρο και την επιτελεστική μορφοπλασία, στα συγκεκριμένα έργα.

Ο χώρος στα έργα της Ρένας Αβαγιανού, αποκαλύπτει εντάσεις και υφέσεις, την ώρα που πολώνει – από την ενδοχώρα του βάθους προς την επιφάνεια – ένα δονούμενο εντέλει φως, φυγοκεντρίζοντας με εσωτερικό παλμό και ρυθμικότητα, τα μοτίβα της ζωγράφου. Τα τοπία αυτά της φαντασίας και της μετουσίωσης, της αποδρομής και της επανεμφάνισης των διαφόρων μοτίβων, της ελλειπτικότητας και της παρασημαντικής, καθώς και της δομικής επίσης στοιχειοθεσίας των μορφικών τους μονάδων, διαθέτουν μια υπόγεια κυκλοτερή κίνηση, η οποία περιθάλπει μια άτυπη «αφηγηματικότητα». Εκείνη, της μυθογενούς υπέρβασης, που εμφανίζει – μέσα από τις μουσικές ποιότητες των χρωμάτων – ημιτόνια από αλήθειες και πλανέματα του νου, μαζί με συνηχήσεις από σταθερότητες επαναφορών, αλλά κι ατονικά διαστήματα με αστάθειες ή αναιρέσεις κάθε βεβαιότητας, για όσα βλέπει και προσπαθεί να ερμηνεύσει, συμμετέχοντας με την προβολή του υποσυνειδήτου του, ο θεατής.

Στο οπτικό πεδίο του κάθε έργου της Ρένας Αβαγιανού, διακρίνει κανείς αναγωγές, οι οποίες διαμορφώνονται με συναισθαντικότητα και χωρίς εγκεφαλισμούς, μέσα από συνεχόμενες μεταλλαγές της συγκεκριμένης «γραφής» του αφαιρετικά λυρικού και παράλληλα του υποβλητικού αυτού εικονισμού, που φέρνει στο προσκήνιο με αινιγματικότητα, εξπρεσιονιστικό δυναμισμό και ποιητικό τρόπο, την ευδαιμονική παραμυθία και την προσδοκία για ελπιδοφόρες, – έστω κι αστάθμητες «αναχωρήσεις», – άλλοτε πάλι για «διελεύσεις» της ανθρώπινης παρουσίας, οι οποίες ωστόσο υπόσχονται αέναες επαναφορές στους «παραδείσους» ή στην γοητευτική καταφυγή της ζωής, την ορατή και ταυτοχρόνως την αθέατη.»

Ρένα Αβαγιανού: «Τόποι Διαφυγής»

Λίγα λόγια για τη ζωγράφο Ρένα Αβαγιανού:

Η Ρένα Αβαγιανού γεννήθηκε στην Αθήνα όπου ζει και εργάζεται. Είναι απόφοιτη της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1984-1989).
Σπούδασε ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας στο εργαστήριο του Δ. Κοκκινίδη και χαρακτική ως κατά επιλογή μάθημα στο εργαστήριο του Γ. Μήλιου από το 1994 ως το 1999 που αποφοίτησε. Το 1993 παρακολούθησε το μεταπτυχιακό με επιλογή εξαμηνιαίο πρόγραμμα Βιομηχανικού Σχεδιασμού του Ε.Ο.Μ.Μ.Ε.Χ..
Εργάστηκε ως αρχιτέκτονας και ως βιομηχανικός σχεδιαστής. Από το 1997-2000 δίδαξε ως εικαστικός στα Ι.Ε.Κ. Ξυνή στο τμήμα Γραφικών Σπουδών. Από το 2000 ως σήμερα διδάσκει μαθήματα Εικαστικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ από το2016 διδάσκει στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Έχει πραγματοποιήσει ως τώρα πέντε ατομικές εκθέσεις. Η τελευταία έγινε το 2014 στην γκαλερί Theorema στις Βρυξέλλες. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 2011 διακρίθηκε με βραβείο Ζωγραφικής στον διαγωνισμό εικαστικών του Φεστιβάλ των δύο κόσμων στο Σπολέτο στην Ιταλία.
Έργα της υπάρχουν σε πολλές ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Για το καλλιτεχνικό έργο της υπάρχει λήμμα στο Διεθνές Λεξικό Καλλιτεχνών (International Dictionary of Artists 2011, World Wide Art Books).
Μπορείτε να επισκεφτείτε την προσωπική της ιστοσελίδα στο link:
www.avayianou.gr

Ρένα Αβαγιανού: «Τόποι Διαφυγής»

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ:
Εγκαίνια: Σάββατο 30 Ιουνίου 2018 και ώρα 20:30
Διάρκεια έκθεσης: 30 Ιουνίου έως 1η Σεπτεμβρίου 2018
Επιμέλεια έκθεσης: Αθηνά Σχινά
Επικοινωνία: Δημήτρης Λαζάρου (mail: repdla@hotmail.com)
Σελίδα της έκθεσης στο facebook: https://www.facebook.com/events/252827388800406/

Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης
(Παλαιό Συσσίτιο), οδός Σωκράτους 179,
Μεσαιωνική Πόλη Ρόδου
Ώρες λειτουργίας έκθεσης: Καθημερινά 09:00 – 22:00
Κυριακή – Δευτέρα: ΚΛΕΙΣΤΑ

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ!!!

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Σαν σήμερα στις 22 Ιανουαρίου το 1915 προβλήθηκε η πρώτη ελληνική ταινία μεγάλου μήκους!

Η πρώτη μεταφορά στη μεγάλη οθόνη του βουκολικού δράματος του Σπυρίδωνος Περεσιάδου «Γκόλφω», που αποτελεί και την πρώτη ταινία μεγάλου μήκους στην ιστορία του...
σαν σήμερα, Στοά Αττάλου,

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 21 Ιανουαρίου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ  Το 1903.... Ολοκληρώνονται οι εργασίες στη Στοά Αττάλου. Αποκαλύπτεται ολόκληρο το κτίριο, αλλά και σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα.
Πέθανε ο σπουδαίος αρχαιολόγος και ακαδημαϊκός, Σινκλέρ Χουντ

Πέθανε ο σπουδαίος αρχαιολόγος και ακαδημαϊκός, Σινκλέρ Χουντ

Πέθανε χτες σε ηλικία 104 χρονών ο σπουδαίος Βρετανός αρχαιολόγος και ακαδημαϊκός, Σινκλέρ Χουντ (Martin Sinclair Frankland Hood). Είχε επιδείξει πλούσιο ερευνητικό και συγγραφικό...
ΥΠΠΟΑ: "Πράσινο φως" για την δημιουργία χώρων αναψυχής στο Ελληνικό

ΥΠΠΟΑ: “Πράσινο φως” για την δημιουργία χώρων αναψυχής στο Ελληνικό

Την Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2021 υπεγράφησαν από την Γενική Διεύθυνση Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων –μετά από ομόφωνες θετικές γνωμοδοτήσεις του Κεντρικού Συμβούλιου Νεωτέρων...

Γρηγόριος Ξενόπουλος: Ο αισθαντικός μας μυθιστοριογράφος – Η Ζάκυνθος και ο “Ποπολάρος”

Αν αναζητούσαμε τον πολυγραφότερο Έλληνα πεζογράφο, πολύ εύκολα θα τον βρίσκαμε στην πνευματικά ευγενή φυσιογνωμία του Γρηγορίου Ξενόπουλου. Είναι ασύλληπτος ο όγκος της πνευματικής...
σαν σήμερα, Αγγελόπουλος, Πρεμιέρα, «Το μετέωρο βήμα του πελαργού»,

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 9 Ιανουαρίου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ  Το 1992... Η ταινία «Το μετέωρο βήμα του πελαργού» κάνει επίσημη πρεμιέρα στην Αθήνα, παρουσία του σκηνοθέτη Θόδωρου Αγγελόπουλου και του πρωταγωνιστή Μαρτσέλο Μαστρογιάνι.
σαν σήμερα, Θεοδωράκης, Ρίτσος,

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 7 Ιανουαρίου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 1966...Ο Μίκης Θεοδωράκης ανακοινώνει σε συνέντευξη Τύπου ότι άρχισε να μελοποιεί εννέα ποιήματα από τη «Ρωμιοσύνη» του Γιάννη Ρίτσου, με αφορμή τα επεισοδιακά γεγονότα...

Βρείτε μας

7,718ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
935ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Τα Γαλλικά Rafale πάνω από την Αθήνα

Μία πρώτη γεύση θα πάρει η χώρα μας για τι αγόρασε. Ο λόγος για...

Τα μέτρα της κυβέρνησης για την έκδοση των εκκρεμών συντάξεων

Τον κυβερνητικό σχεδιασμό για την ενίσχυση του ΕΦΚΑ με στόχο την αντιμετώπιση του οξύτατου...

Κοντοζαμάνης: Κανένας εφησυχασμός λόγω εμβολιασμού

«Δεν πρέπει να καθησυχάζουμε που άρχισαν οι εμβολιασμοί…Έχουμε δρόμο ακόμη», επισήμανε ο αναπληρωτής υπουργός...

Μητσοτάκης: Αυξημένη προσοχή μετά το άνοιγμα της αγοράς

Αυξημένη προσοχή μετά το άνοιγμα της αγοράς, συνέστησε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την...

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή