Σεισμός στην ελληνική αγορά: Συγχωνεύονται εταιρείες κολοσσοί ηλεκτρονικών ειδών!

361


Τεράστια έκπληξη που ανατρέπει τα δεδομένα!

Νέα δεδομένα στην αγορά λιανικής πώλησης, οικιακών-καταναλωτικών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών σε Ελλάδα και Κύπρο φέρνει η συμφωνία μεταξύ Public και Media Markt για τη δημιουργία ενός νέου, δυναμικού retailer, τον έλεγχο του οποίου θα έχει κατά πλειοψηφία (75%) ο Όμιλος Olympia, μέτοχος της εταιρίας Public. Με τη συμφωνία αυτή επανακαθορίζονται οι ισορροπίες της αγοράς και διευρύνονται οι επιλογές που προσφέρονται στους καταναλωτές από άποψη χαρτοφυλακίου προϊόντων, σημείων πώλησης, τιμών και υπηρεσιών. Σας θυμίζουμε και το λουκέτο που σόκαρε την ελληνική αγορά!

To deal που ανακοινώθηκε χθες αποτελεί την κατάληξη μιας μακράς πορείας διαπραγματεύσεων, στην οποία οι δύο πλευρές χρειάστηκε να αφιερώσουν μεγάλη σπουδή προκειμένου να φθάσει στο στάδιο των υπογραφών. Στην νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί, Olympia και MediaMarktSaturn εισφέρουν τις Public και Media Markt, ενώ στο μετοχικό κεφάλαιο ο Όμιλος Olympia (μέτοχος της εταιρίας Public) θα έχει πλειοψηφική συμμετοχή με 75% και ο Όμιλος MediaMarktSaturn (μέτοχος της Media Markt) θα ελέγχει το 25%. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συμφωνία δεν προβλέπει χρηματικό τίμημα, ενώ οι υποχρεώσεις της Media Markt θα καλυφθούν από τη μητρική της. Σε ό,τι αφορά στο ΔΣ, θα είναι 8μελες, με έξι μέλη να ορίζονται από την πλευρά της Olympia και δύο από την MediaMarktSaturn.

Ο σχεδιασμός
O Όμιλος Olympia με την κίνηση αυτή εισέρχεται πιο δυναμικά σε μια αγορά, αυτή των οικιακών-καταναλωτικών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, αξιοποιώντας ως “όχημα” την MediaMarkt, η οποία στα 15 σχεδόν χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά κατάφερε να “χτίσει” ένα ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο εμπορικό σήμα, διατηρώντας παράλληλα έναν τζίρο της τάξης των 180 εκατ. ευρώ.

Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που τα δύο δίκτυα καταστημάτων καθώς και τα δύο brands παραμένουν ως έχουν, λειτουργώντας απολύτως συμπληρωματικά. Οι δύο αλυσίδες μαζί ελέγχουν 67 φυσικά και 3 ηλεκτρονικά καταστήματα σε δύο χώρες (Ελλάδα και Κύπρο). Το δίκτυο περιλαμβάνει διαφορετικά formats καταστημάτων, η επιφάνεια των οποίων ποικίλει από 100 τ.μ. έως και 4.000 τ.μ., ενώ η η νέα εταιρεία θα ενδυναμώσει την ψηφιακή τεχνογνωσία και των δυο brands. Συνολικά, ο κύκλος εργασιών της νέας εταιρείας αναμένεται να ξεπεράσει τα 450 εκατ. ευρώ.

Η νέα επιχειρηματική οντότητα σχεδιάζει να δώσει έμφαση στο ολοκληρωμένο πολυκαναλικό εμπόριο, με τους καταναλωτές να αποκτούν πρόσβαση στη μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων στην ελληνική και στην κυπριακή αγορά. Αυτό είναι και ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη για την αγορά, καθώς η αξιοποίηση της συμπληρωματικότητας των χαρτοφυλακίων των δύο brands θα δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων στην αγορά, προσφέροντας ποικιλία επιλογών και προηγμένες υπηρεσίες για να καλύψουν κάθε καταναλωτική ανάγκη, αξιοποιώντας και την πολυκαναλική εμπειρία που συμπεριλαμβάνει και το νεοεισαχθέν στην αγορά, Public marketplace.

Διαβάστε επίσης:  Άδωνις Γεωργιάδης από την Κίνα: επιπλέον κίνητρα στους επενδυτές

Παράλληλα, θα πρέπει να αναμένονται και αλλαγές στις εμπορικές σχέσεις των δύο εταιρειών με συνεργάτες και προμηθευτές, “σε νέα βάση υγιούς ανάπτυξης και διευρυμένων ευκαιριών για όλους”, όπως ανέφερε η ανακοίνωση των δύο εταιρειών. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του Χρήστου Καλογεράκη, CEO των Public, ο οποίος θα αναλάβει τη θέση του CEO στη νέα εταιρεία: “Σήμερα, θέτουμε τα θεμέλια για μια αλλαγή στο χάρτη της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών σε Ελλάδα και Κύπρο”. Σημειωτέον, πως με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η νέα εταιρεία θα εξετάσει περαιτέρω ευκαιρίες επέκτασης σε Ελλάδα και Κύπρο.

Ο ανταγωνισμός και οι Γερμανοί
Ο νέος “παίκτης” καλείται να αποκτήσει διευρυμένο ρόλο σε μια αγορά όπου ο ανταγωνισμός είναι έντονος, με το leader του κλάδου, τον Κωτσόβολο (Dixons) να διατηρεί υψηλά μερίδια, της τάξης του 35%, ποσοστό που εμφανίζεται να ανέρχεται στο 50% στο κομμάτι των “λευκών συσκευών”. Τόσο η Κωτσόβολος, όσο και το Πλαίσιο έχουν ανακοινώσει ότι θα προχωρήσουν σε νέες επενδύσεις με στόχο να κερδίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερα μερίδια σε μια αγορά της τάξης των 2 δισ. ευρώ, από την οποία τα 600-700 εκατ. ευρώ αφορούν στις λεγόμενες “λευκές συσκευές” και τα υπόλοιπα οι “μαύρες συσκευές” (κινητά, laptops, cameras κ.α.)

Να σημειωθεί ότι η δομή της συμφωνίας (διατηρούν 25% στην νέα εταιρεία) επιτρέπει στους Γερμανούς της MediaMarktSaturn να βρουν μια βιώσιμη λύση για τις δραστηριότητές τους στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, ο Yenal Gokyildirim, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του Ομίλου MediaMarktSaturn και Operating Partner της μητρικής Ceconomy/MSH, τόνισε πως “συνεργαζόμενοι με το Public, ισχυρό παίκτη της τοπικής αγοράς, θα βελτιστοποιήσουμε τη γκάμα των προϊόντων και τη σχέση με τους προμηθευτές μας προς όφελος των πελατών μας, θα μειώσουμε τα κόστη μας και θα βελτιώσουμε τη θέση μας στην ελληνική αγορά”.

Να σημειωθεί, τέλος, πως ο κύκλος εργασιών της Retail World Α.Ε. (PUBLIC) για το οικονομικό έτος 2018 ανήλθε σε 256,4 εκατ. ευρώ, έναντι 241,0 εκατ. το 2017, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση 6,4% σε σχέση με το 2017. Σημαντική ήταν και η ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας της εταιρίας, με υπερδιπλασιασμό του EBITDA. Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2018 ανέρχονται σε 9,1 εκατ., σημειώνοντας υπερδιπλάσια αύξηση από τα επίπεδα του 2017 (3,4 εκατ.) και καταγράφοντας άνοδο 164% σε ετήσια βάση.

Πρόκειται για την 5η συνεχή χρονιά που η εταιρία παρουσιάζει θετικά αποτελέσματα τόσο σε επίπεδο πωλήσεων με τις πωλήσεις να αυξάνονται μέσα σε μία 5ετία κατά 75 επιπλέον εκατ. φτάνοντας τα 256,4 εκατ., και τα EBITDA από -9,9 εκατ. το 2014, να ανέρχονται θεαματικά βελτιωμένα στα 9,1 εκατ. στη χρήση του 2018.