Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
18 C
Athens

Σεισμός στην ελληνική αγορά: Συγχωνεύονται εταιρείες κολοσσοί ηλεκτρονικών ειδών!


Τεράστια έκπληξη που ανατρέπει τα δεδομένα!

Νέα δεδομένα στην αγορά λιανικής πώλησης, οικιακών-καταναλωτικών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών σε Ελλάδα και Κύπρο φέρνει η συμφωνία μεταξύ Public και Media Markt για τη δημιουργία ενός νέου, δυναμικού retailer, τον έλεγχο του οποίου θα έχει κατά πλειοψηφία (75%) ο Όμιλος Olympia, μέτοχος της εταιρίας Public. Με τη συμφωνία αυτή επανακαθορίζονται οι ισορροπίες της αγοράς και διευρύνονται οι επιλογές που προσφέρονται στους καταναλωτές από άποψη χαρτοφυλακίου προϊόντων, σημείων πώλησης, τιμών και υπηρεσιών. Σας θυμίζουμε και το λουκέτο που σόκαρε την ελληνική αγορά!

To deal που ανακοινώθηκε χθες αποτελεί την κατάληξη μιας μακράς πορείας διαπραγματεύσεων, στην οποία οι δύο πλευρές χρειάστηκε να αφιερώσουν μεγάλη σπουδή προκειμένου να φθάσει στο στάδιο των υπογραφών. Στην νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί, Olympia και MediaMarktSaturn εισφέρουν τις Public και Media Markt, ενώ στο μετοχικό κεφάλαιο ο Όμιλος Olympia (μέτοχος της εταιρίας Public) θα έχει πλειοψηφική συμμετοχή με 75% και ο Όμιλος MediaMarktSaturn (μέτοχος της Media Markt) θα ελέγχει το 25%. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συμφωνία δεν προβλέπει χρηματικό τίμημα, ενώ οι υποχρεώσεις της Media Markt θα καλυφθούν από τη μητρική της. Σε ό,τι αφορά στο ΔΣ, θα είναι 8μελες, με έξι μέλη να ορίζονται από την πλευρά της Olympia και δύο από την MediaMarktSaturn.

Ο σχεδιασμός
O Όμιλος Olympia με την κίνηση αυτή εισέρχεται πιο δυναμικά σε μια αγορά, αυτή των οικιακών-καταναλωτικών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, αξιοποιώντας ως “όχημα” την MediaMarkt, η οποία στα 15 σχεδόν χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά κατάφερε να “χτίσει” ένα ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο εμπορικό σήμα, διατηρώντας παράλληλα έναν τζίρο της τάξης των 180 εκατ. ευρώ.

Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που τα δύο δίκτυα καταστημάτων καθώς και τα δύο brands παραμένουν ως έχουν, λειτουργώντας απολύτως συμπληρωματικά. Οι δύο αλυσίδες μαζί ελέγχουν 67 φυσικά και 3 ηλεκτρονικά καταστήματα σε δύο χώρες (Ελλάδα και Κύπρο). Το δίκτυο περιλαμβάνει διαφορετικά formats καταστημάτων, η επιφάνεια των οποίων ποικίλει από 100 τ.μ. έως και 4.000 τ.μ., ενώ η η νέα εταιρεία θα ενδυναμώσει την ψηφιακή τεχνογνωσία και των δυο brands. Συνολικά, ο κύκλος εργασιών της νέας εταιρείας αναμένεται να ξεπεράσει τα 450 εκατ. ευρώ.

Η νέα επιχειρηματική οντότητα σχεδιάζει να δώσει έμφαση στο ολοκληρωμένο πολυκαναλικό εμπόριο, με τους καταναλωτές να αποκτούν πρόσβαση στη μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων στην ελληνική και στην κυπριακή αγορά. Αυτό είναι και ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη για την αγορά, καθώς η αξιοποίηση της συμπληρωματικότητας των χαρτοφυλακίων των δύο brands θα δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων στην αγορά, προσφέροντας ποικιλία επιλογών και προηγμένες υπηρεσίες για να καλύψουν κάθε καταναλωτική ανάγκη, αξιοποιώντας και την πολυκαναλική εμπειρία που συμπεριλαμβάνει και το νεοεισαχθέν στην αγορά, Public marketplace.

Παράλληλα, θα πρέπει να αναμένονται και αλλαγές στις εμπορικές σχέσεις των δύο εταιρειών με συνεργάτες και προμηθευτές, “σε νέα βάση υγιούς ανάπτυξης και διευρυμένων ευκαιριών για όλους”, όπως ανέφερε η ανακοίνωση των δύο εταιρειών. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του Χρήστου Καλογεράκη, CEO των Public, ο οποίος θα αναλάβει τη θέση του CEO στη νέα εταιρεία: “Σήμερα, θέτουμε τα θεμέλια για μια αλλαγή στο χάρτη της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών σε Ελλάδα και Κύπρο”. Σημειωτέον, πως με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η νέα εταιρεία θα εξετάσει περαιτέρω ευκαιρίες επέκτασης σε Ελλάδα και Κύπρο.

Ο ανταγωνισμός και οι Γερμανοί
Ο νέος “παίκτης” καλείται να αποκτήσει διευρυμένο ρόλο σε μια αγορά όπου ο ανταγωνισμός είναι έντονος, με το leader του κλάδου, τον Κωτσόβολο (Dixons) να διατηρεί υψηλά μερίδια, της τάξης του 35%, ποσοστό που εμφανίζεται να ανέρχεται στο 50% στο κομμάτι των “λευκών συσκευών”. Τόσο η Κωτσόβολος, όσο και το Πλαίσιο έχουν ανακοινώσει ότι θα προχωρήσουν σε νέες επενδύσεις με στόχο να κερδίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερα μερίδια σε μια αγορά της τάξης των 2 δισ. ευρώ, από την οποία τα 600-700 εκατ. ευρώ αφορούν στις λεγόμενες “λευκές συσκευές” και τα υπόλοιπα οι “μαύρες συσκευές” (κινητά, laptops, cameras κ.α.)

Να σημειωθεί ότι η δομή της συμφωνίας (διατηρούν 25% στην νέα εταιρεία) επιτρέπει στους Γερμανούς της MediaMarktSaturn να βρουν μια βιώσιμη λύση για τις δραστηριότητές τους στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, ο Yenal Gokyildirim, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του Ομίλου MediaMarktSaturn και Operating Partner της μητρικής Ceconomy/MSH, τόνισε πως “συνεργαζόμενοι με το Public, ισχυρό παίκτη της τοπικής αγοράς, θα βελτιστοποιήσουμε τη γκάμα των προϊόντων και τη σχέση με τους προμηθευτές μας προς όφελος των πελατών μας, θα μειώσουμε τα κόστη μας και θα βελτιώσουμε τη θέση μας στην ελληνική αγορά”.

Να σημειωθεί, τέλος, πως ο κύκλος εργασιών της Retail World Α.Ε. (PUBLIC) για το οικονομικό έτος 2018 ανήλθε σε 256,4 εκατ. ευρώ, έναντι 241,0 εκατ. το 2017, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση 6,4% σε σχέση με το 2017. Σημαντική ήταν και η ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας της εταιρίας, με υπερδιπλασιασμό του EBITDA. Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2018 ανέρχονται σε 9,1 εκατ., σημειώνοντας υπερδιπλάσια αύξηση από τα επίπεδα του 2017 (3,4 εκατ.) και καταγράφοντας άνοδο 164% σε ετήσια βάση.

Πρόκειται για την 5η συνεχή χρονιά που η εταιρία παρουσιάζει θετικά αποτελέσματα τόσο σε επίπεδο πωλήσεων με τις πωλήσεις να αυξάνονται μέσα σε μία 5ετία κατά 75 επιπλέον εκατ. φτάνοντας τα 256,4 εκατ., και τα EBITDA από -9,9 εκατ. το 2014, να ανέρχονται θεαματικά βελτιωμένα στα 9,1 εκατ. στη χρήση του 2018.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

ΚΑΛΑΙ, ΔΗΜΑΡΧΟΣ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ

Βιομήχανοι: «Φέρτε πρόσφυγες, φέρτε μετανάστες για τις κενές θέσεις»

«Ψηφιακή πλατφόρμα για προσέλκυση εργαζομένων από τρίτες χώρες, προκειμένου να καλυφθούν κενά στην ελληνική βιομηχανία σχεδιάζει ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) σε συνεργασία με...

Σούπερ μάρκετ: Κάνουν χρυσές δουλειές – Αυξήθηκε ο τζίρος τους κατά 9,5% το 2023

Την αύξηση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ έφερε ο πληθωρισμός το 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2023, την ώρα που οι καταναλωτές κάνουν φθηνότερες επιλογές...

Είκοσι βιομηχανικά πάρκα εντάσσονται στην χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης – Ποιες περιοχές αφορά

Είκοσι βιομηχανικά πάρκα σε όλη την Ελλάδα (υφιστάμενα και νέα), εντάσσονται στο πρόγραμμα χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης, όπως προβλέπει απόφαση που υπέγραψε η Υφυπουργός...

Θα είναι η Vodafone ο επόμενος στόχος της ΔΕΗ;

H εξαγορά της Κωτσόβολος από τη ΔΕΗ έχει νόημα μόνον αν η τελευταία μπει στη λιανική αγορά των τηλεπικοινωνιών. Η άποψη αυτή κυκλοφορεί τις...

H ΔΕΗ εξαγοράζει Κωτσόβολο

Την υπογραφή συμφωνίας με την Currys plc για την εξαγορά της Κωτσόβολος έναντι αντιτίμου που αντιστοιχεί σε αξία επιχείρησης 200 εκατ. ευρώ, χωρίς να...

Τι σημαίνει ο πόλεμος στο Ισραήλ για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Λίγα εικοσιτετράωρα από την εισβολή των δυνάμεων της Χαμάς στο Ισραήλ και με την αιματοχυσία να συνεχίζεται, ο αντίκτυπος σε οικονομικό και επιχειρηματικό επίπεδο...

Αλλάζει πρόσωπο η Ακτή Βάρκιζας – Πλάνο 15 εκατ. ευρώ από τον όμιλο Γιαννακόπουλου

Η Ακτή Βάρκιζας πρόκειται να υπεκμισθωθεί σε εταιρεία συμφερόντων του Δημήτρη Γιαννακόπουλου, με το πλάνο να περιλαμβάνει επενδύσεις της τάξης των 15 εκατ. ευρώ. Με...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Ο Κασσελάκης αδειάζει και πάλι τον Τσίπρα – Λάθος ο νόμος του για τις εταιρείες στο εξωτερικό

Στην αντεπίθεση πέρασε ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Σ. Κασσελάκης αναφορικά με την κριτική που...

Μαρινάκης: Ο Κασσελάκης δεν είναι influencer – Να απαντήσει αν ήταν μέτοχος, σε πόσες εταιρείες και αν είναι μέχρι σήμερα

Ο πόλεμος για τα «αστακοκάραβα» Κασσελάκη συνεχίζεται ανάμεσα σε κυβέρνηση και ΣΥΡΙΖΑ, με τον...

Μαρινάκης: Καλούμε τον κ. Κασσελάκη να απαντήσει πόσες και ποιες εταιρείες έχει τελικά και ποιες ακριβώς είναι οι επαγγελματικές του δραστηριότητες

Επιμένει στα ερωτήματά της σχετικά με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανου...

Υπουργικό Συμβούλιο: Συμπληρωματικός φόρος έως 15% στις πολυεθνικές επιχειρήσεις και τους μεγάλους ομίλους

Παρουσιάστηκε σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη...