Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025
35.8 C
Athens

Σούπερ μάρκετ: Έρχονται αλλαγές στις προσφορές από τον Μάρτιο, πώς θα γίνονται οι έλεγχοι

Ριζικές αλλαγές αναμένεται να γίνουν από τον Μάρτιο στον τρόπο που υλοποιούν τις προωθητικές τους ενέργειες τα σούπερ μάρκετ, με στόχο αφενός να είναι πιο “ειλικρινείς” οι προσφορές και αφετέρου να μειωθούν οι τιμές σε βασικά αγαθά που προμηθεύονται καθημερινά τα νοικοκυριά.

Την ίδια στιγμή δημιουργείται μια «μυστική» ομάδα ελεγκτών, όπως αναφέρει το enikonomia.gr η οποία θα αναλάβει να ελέγχει τον τρόπο που υλοποιούνται οι προωθητικές ενέργειες από σούπερ μάρκετ και βιομηχανίες. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες στόχος είναι οι προσφορές και οι εκπτώσεις να είναι αληθινές, έτσι ώστε να έχουν σημαντικό όφελος οι καταναλωτές. Ουσιαστικά οι εκπτώσεις και οι προσφορές να περάσουν σε μόνιμη βάση στις τιμές των προϊόντων.

Με τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας για τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες, ο οποίος βρίσκεται ήδη σε ισχύ αλλά ουσιαστικά θα εφαρμοσθεί τις επόμενες εβδομάδες θα ελέγχονται οι προωθητικές ενέργειες με στόχο την προστασία των καταναλωτών. Μάλιστα οι νέοι κανόνες για τις προωθητικές ενέργειες δεν θα ισχύουν μόνο για τα σούπερ μάρκετ αλλά για όλα τα καταστήματα που πωλούν τρόφιμα και άλλα βασικά αγαθά.

Στόχος είναι να υπάρξει μεγαλύτερη διαφάνεια στο καθεστώς των προσφορών, να γίνεται ευκολότερα η σύγκριση από τους καταναλωτές και κυρίως να μειωθούν οι τιμές σε τρόφιμα και άλλα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης σε μόνιμη βάση. Τα σούπερ μάρκετ θα έχουν την υποχρέωση να επικοινωνούν με σαφή και ξεκάθαρα μηνύματα τις προωθητικές ενέργειες στους καταναλωτές. Με τις νέες παρεμβάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης επιδιώκεται να μπει φρένο σε κάποιες από τις προωθητικές ενέργειες που υπάρχουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ και οι οποίες μπερδεύουν τους καταναλωτές. Επίσης, να μπει ένα τέλος στις «μόνιμες» και «ύποπτες» προσφορές 2+1, 5+1 και άλλες οι οποίες κάποιες από αυτές δεν έχουν ιδιαίτερο όφελος για τους καταναλωτές. Αυτό που επιδιώκεται από το υπουργείο Ανάπτυξης, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι οι  προωθητικές ενέργειες να είναι «ειλικρινείς». Δηλαδή να είναι ξεκάθαρες και να μην παραπλανούν τους καταναλωτές. Σημειώνεται ότι περίπου 1 στα 4 προϊόντα που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, διατίθενται μέσα από κάποια προωθητική ενέργεια.

Ποια είναι τα νέα μέτρα

Σύμφωνα με πληροφορίες οι νέοι κανόνες που θα ισχύσουν για τις προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ αλλά και στα υπόλοιπα καταστήματα πώλησης τροφίμων και θα γίνουν αντιληπτοί από τους καταναλωτές το αργότερο μέχρι τον Μάρτιο είναι οι εξής:

  • Οι προσφορές 1+1 δώρο, 2+1 δώρο, 5+1 δώρο, και όσες προωθητικές ενέργειες περιλαμβάνουν δωρεάν προϊόν με την αγορά κάποιων άλλων θα συνεχίσουν να υφίστανται. Ωστόσο οι εταιρείες που θα πραγματοποιούν αυτές τις προσφορές θα πρέπει να διαθέτουν στα ράφια των καταστημάτων τα προϊόντα ως ξεχωριστή μονάδα. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούν οι καταναλωτές να συγκρίνουν εάν τους συμφέρει να αγοράσουν ένα προϊόν ή να «στοκάρουν» περισσότερα προϊόντα για πάρουν ένα δωρεάν. Μέσω της συγκεκριμένης αλλαγής οι καταναλωτές δεν θα μπερδεύονται με τις εκατοντάδες προσφορές που γίνονται καθημερινά στα σούπερ μάρκετ, θα μπορούν να συγκρίνουν καλύτερα τις τιμές σε ομοειδή προϊόντα και δεν θα αναγκάζονται να στοκάρουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι καθημερινά οι καταναλωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με εκατοντάδες προσφορές σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, όπως για παράδειγμα σε ζυμαρικά, καφέδες και απορρυπαντικά. Επίσης, δεν αποκλείεται σε αρκετές περιπτώσεις να μην υπάρχουν προωθητικές ενέργειες για παράδειγμα 2+1 δώρο αλλά να υπάρχει συσκευασία με 3 τεμάχια σε πιο ανταγωνιστική τιμή, έτσι ώστε να μπορεί να γίνεται και η σύγκριση των τιμών σε αυτές τις περιπτώσεις πιο εύκολα.
  • Αλλαγές θα υπάρξουν και στις προωθητικές ενέργειες που περιλαμβάνουν έκπτωση στην τιμή. Για παράδειγμα εάν ένα προϊόν πωλείται με έκπτωση 30 λεπτά, η έκπτωση αυτή θα πρέπει να είναι με βάση την προηγούμενη τιμή που ίσχυε τις τελευταίες 30 ημέρες. Ουσιαστικά η έκπτωση στην τιμή του προϊόντος δεν θα μπορεί να βρίσκεται στα ράφια των σούπερ μάρκετ για πάρα πολλές ημέρες καθώς με αυτόν τον τρόπο χάνεται η ουσία της προωθητικής ενέργειας. Στόχος εξάλλου του υπουργείου Ανάπτυξης είναι οι επιχειρήσεις που θέλουν να διαθέτουν τα προϊόντα τους με έκπτωσή για μεγάλο χρονικό διάστημα είναι να περνούν τις μειώσεις μόνιμα στις τιμές των προϊόντων.

«Μυστική» ομάδα για τους ελέγχους

Με τις αλλαγές στις προωθητικές ενέργειες να βρίσκονται στην τελική ευθεία το υπουργείο Ανάπτυξης «στήνει» τον ελεγκτικό μηχανισμό που θα αναλάβει τους ελέγχους στον τρόπο που θα υλοποιούνται το επόμενο διάστημα οι προωθητικές ενέργειες. Σύμφωνα με πληροφορίες οι ελεγκτές θα επισκέπτονται τα σούπερ μάρκετ και τα υπόλοιπα καταστήματα τροφίμων και παριστάνοντας τους πελάτες θα ελέγχουν ότι οι προωθητικές ενέργειες  ακολουθούν τους κανόνες του Κώδικα Δεοντολογίας.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Πάτρα: Αιφνιδιαστικός έλεγχος στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία από στελέχη του Υπουργείου Δικαιοσύνης 

Σε αιφνιδιαστικό έλεγχο στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία της Πάτρας προχώρησαν το πρωί της Δευτέρας (14/7) υψηλόβαθμα στελέχη του Υπουργείου Δικαιοσύνης, συνοδευόμενα από αστυνομικούς, στο πλαίσιο...

Απογοήτευση και θυμός για την ποιότητα ζωής στην Ελλάδα

Πώς βιώνεται σήμερα η καθημερινότητα στην Ελλάδα; Ποια συναισθήματα κυριαρχούν; Ποιοι παράγοντες ορίζουν την ποιότητα ζωής και πόσο εφικτή είναι στην πράξη μια ποιοτική...

Μαρινάκης: Η ΝΔ προτείνει εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ απο το 1998 μέχρι σήμερα

Την σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, προτείνει η κυβέρνηση, σε μια κίνηση αιφνιδιασμού, καλώντας τα κόμματα της Αντιπολίτευσης να την υπερψηφίσουν.   Η πρόταση...
Αττική: Σε καραντίνα τρεις δομές προσφύγων λόγω κορωνοϊού

Κρήτη: Συνεχίζεται η αποσυμφόρηση από τους μετανάστες – Ερωτηματικά για την αυριανή επίσκεψη Γεραπετρίτη...

Με την καθημερινή μετακίνηση τουλάχιστον 100 μεταναστών από την Κρήτη προς την ηπειρωτική Ελλάδα επιχειρείται ως το τέλος της εβδομάδας να έχει  αποσυμφορηθεί  το...

Ειρήνη Μουρτζούκου: Μεταφέρεται στην VIP πτέρυγα του Κορυδαλλού

Προφυλακιστέα κρίθηκε η Ειρήνη Μουρτζούκου, μετά την απολογία της ενώπιον της ανακρίτριας Αχαΐας, όπου έγινε η μεταγωγή της το πρωί της Κυριακής. Σε καθεστώς 24ωρης...

Ο Τραμπ υπόσχεται στην Ουκρανία περισσότερα συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας Patriot και πυραύλους

Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε χθες Κυριακή ότι οι ΗΠΑ θα στείλουν στην Ουκρανία, μέσω ευρωπαϊκών κρατών μελών του NATO, που θα «τα...
Λίγες ημέρες απομένουν πριν από την έναρξη της δεύτερης ενδιάμεσης περιόδου εκπτώσεων

Θερινές εκπτώσεις: Ξεκινούν σήμερα – Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

Ξεκινάνε σήμερα οι καλοκαιρινές εκπτώσεις που θα διαρκέσουν έως το τέλος Αυγούστου, ενώ τα καταστήματα μπορούν να παραμείνουν, προαιρετικά, ανοικτά την Κυριακή 20 Ιουλίου...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Αγίου Πνεύματος: Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα, σούπερ μάρκετ

Η εορτή του Αγίου Πνεύματος (Δευτέρα 9 Ιουνίου) δεν είναι αργία για όλους, καθώς...

Καλοκαίρι με drones, μυστικούς ελέγχους και “τουρίστες-εφοριακούς”

Με τη θερινή περίοδο να βρίσκεται προ των πυλών και την τουριστική δραστηριότητα να...

Ερχονται σαρωτικοί έλεγχοι από την Εφορία για αδήλωτα ακίνητα και Airbnb για τα έτη 2019-2024

Σε νέο γύρο αναδρομικών διασταυρώσεων  και ελέγχων προχωρεί σύντομα  η ΑΑΔΕ, στοχεύοντας αυτή τη...

Σούπερ Μάρκετ: Σε ποια τρόφιμα οι τιμές πέφτουν και σε ποια το ράλι ανατιμήσεων συνεχίζεται

Σημάδια σταθεροποίησης παρουσιάζουν και πάλι οι τιμές των τροφίμων, μετά την απότομη άνοδο που...