«Λαβράκι» έπιασε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) στους ελέγχους που πραγματοποιεί για περιπτώσεις φοροδιαφυγής από influencers και TikTokers, καθώς μια πολύ γνωστή επαγγελματίας του χώρου «πιάστηκε» να αποκρύπτει έσοδα 350.000 ευρώ.
Στις ενέργειες που πραγματοποιούνται, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ αναζητούν να διαπιστώσουν αν τα εισοδήματα που εξασφαλίζουν οι influencers και οι TikTokers, δηλώνονται στην εφορία, ώστε να πληρώνονται οι φόροι που αναλογούν.
Πιο συγκεκριμένα, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ παρακολουθούν την δραστηριότητά των influencers στα social media -έχοντας ήδη πιάσει τα πρώτα λαβράκια- οι οποίοι πλέον θα είναι -μόνιμα πια- στο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομίας.
Μια χαρακτηριστική περίπτωσης πολύ γνωστής Influencer που πιάστηκε στα δίκτυα της ΑΑΔΕ, η οποία διαφήμιζε ρούχα, τα πουλούσε διαδικτυακά και δεν έκοψε αποδείξεις 350.000 ευρώ και κατηγορείται για φοροδιαφυγή.
Όσο αφορά τώρα τους influencers και τον τρόπο που πληρώνονται υπάρχουν κατηγορίες ανάλογα τους ακολούθους τους οποίους έχουν, όπως αναφέρει ο ΑΝΤ1.
Όσοι έχουν λίγους ακολούθους (nano-influencers) δηλαδή έως και 10.000 η τιμή ανά δημοσίευση που αναρτούν είναι 20 – 100 δολάρια. Οι micro-influencers (έως 50.000 ακολούθους) παίρνουν 30 – 200 δολάρια ανά δημοσίευση, οι mid-tier influencers (έως 500.000 ακολούθους) φτάνουν τα 80 – 650 δολάρια, οι macro-influencers (έως 1 εκατ. ακολούθους) οι οποίοι φτάνουν τα 1.500 ευρώ τη κάθε φορά που διαφημίζουν κάτι. Και τέλος, οι mega-influencers (πάνω από 1 εκατ. ακολούθους) οι οποίοι εισπράττουν πάνω από 1.200 ευρώ για κάθε ανάρτηση.
Διευκρινίζεται τέλος, ότι για να μην φοροδιαφεύγει κάποιος ενώ υπάρχει εμπορική δραστηριότητα θα πρέπει:
- Να κάνει έναρξη της επιχείρησης
- Να πληρώνει ΦΠΑ
- Να δίνει τα τιμολόγια μέσω του myData
Όποιος influencer αψηφά τους κανονισμούς θα πρέπει να ξέρει πως τώρα πια όλα καταγράφονται.