Την ερχόμενη Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου αναμένεται να δημοσιοποιηθεί επισήμως το τελικό πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για την τραγωδία των Τεμπών και τις αιτίες που προκάλεσαν την πυρκαγιά που ξέσπασε αμέσως μετά τη σύγκρουση των δύο μοιραίων αμαξοστοιχιών.
Ωστόσο σημερινό ρεπορτάζ της εφημερίδας « ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» ανάβει άλλη… πυρκαγιά αποκαλύπτοντας ότι ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν καταλήγει σε κάποιο σαφές και ξεκάθαρο συμπέρασμα σχετικά με το τι ήταν αυτό που προκάλεσε τη φονική φωτιά τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023.
Οι ερευνητές του Οργανισμού φέρεται να επιβεβαιώνουν ότι τα έλαια σιλικόνης από τους μετασχηματιστές των μηχανών δεν επαρκούν ως εξήγηση για τη φωτιά που πιθανότατα προκάλεσε τον θάνατο 5 επιβατών
Σύμφωνα, πάντα, με τους συντάκτες του επίμαχου δημοσιεύματος της «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ», οι ερευνητές του εθνικού οργανισμού κάνουν λόγο για «αντικρουόμενα στοιχεία» αφού παρά τα βίντεο που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας δύο χρόνια μετά το δυστύχημα και στα οποία δεν προκύπτει κάποια οφθαλμοφανής ένδειξη μεταφοράς παράνομου φορτίου στις τρεις φορτάμαξες, στο τελικό πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ φέρεται να επιβεβαιώνεται ότι τα έλαια σιλικόνης από τους μετασχηματιστές των μηχανών δεν επαρκούν ως εξήγηση για τη φωτιά που πιθανότατα προκάλεσε τον θάνατο πέντε επιβατών.

Εν αναμονή και της έρευνας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, η επιτροπή έχει απευθυνθεί και σε άλλο ανώτατο ερευνητικό ίδρυμα για επιπλέον γνωμοδότηση, ενώ διερευνά το ενδεχόμενο συνεργασίας και με το Πανεπιστήμιο της Λωζάννης.
Κατά τα λοιπά, το προς δημοσιοποίηση πολυσέλιδο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν επικεντρώνεται μόνο στα αίτια της σύγκρουσης, αλλά και στις ελλείψεις στη διαχείριση του σημείου του δυστυχήματος, που δεν ακολούθησε κάποιο συγκεκριμένο πρωτόκολλο, οδηγώντας σε απώλεια κρίσιμων στοιχείων.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν βρέθηκε άμεσα στο σημείο της τραγωδίας, καθώς κατά τον χρόνο του δυστυχήματος ο οργανισμός δεν ήταν στελεχωμένος (σ.σ ιδρύθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου 2023, δηλαδή αρκετούς μήνες μετά το δυστύχημα) και όταν έφτασε πια να ξεκινήσει τη διερεύνηση της τραγωδίας στις 15/3/2024 αντιμετώπισε δυσκολίες λόγω της άγνοιας των αρμόδιων φορέων σχετικά με τον ρόλο του, αν και αποτελεί την καθ’ ύλην αρμόδια αρχή για τη διερεύνηση σιδηροδρομικών δυστυχημάτων.