Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
23.5 C
Athens

Το Μετρό στην κορυφή των προτιμήσεων των Αθηναίων

Τις γραμμές 2 και 3 του Μετρό εμπιστεύονται με διαφορά μάλιστα οι Αθηναίοι, ενώ τα Λεωφορεία και τα Τρόλεϊ βρίσκονται χαμηλά στις προτιμήσεις τους.

Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της ετήσιας έρευνας για το 2019 που πραγματοποίησε η ιστοσελίδα AthensTransport για έκτη συνεχή χρονιά.

Σχετικά με την έρευνα

Φέτος, συμπληρώθηκαν συνολικά 2.001 ερωτηματολόγια. Στο επίκεντρο της έρευνας, όπως πάντα, βρίσκεται η βαθμολόγηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, με βάση μία σειρά 10 κριτηρίων. Η αξιολόγηση ήταν δυνατή μόνο για όσους απάντησαν πως έχουν χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο μέσο περισσότερες από 2 φορές αυτή τη χρονιά, έτσι ώστε το κάθε μέσο να αξιολογηθεί από τους επιβάτες του.

Τα κριτήρια με βάση τα οποία τα μέσα βαθμολογήθηκαν από τους επιβάτες (προαιρετικά, εφόσον έχουν γνώμη) είναι τα εξής:

Συχνότητα δρομολογίων (αναμονή σε στάσεις και σταθμούς), Ωράριο λειτουργίας, Ταχύτητα μετακίνησης, Συνθήκες μετακίνησης, Καθαριότητα και αρτιότητα των στάσεων και σταθμών, Καθαριότητα και αρτιότητα των οχημάτων και συρμών, Συμπεριφορά και επαγγελματισμός του προσωπικού, Αίσθηση ασφάλειας, Ενημέρωση και πληροφόρηση επιβατών, Σχέση ποιότητας υπηρεσίας/τιμής (valueformoney).

Στην κορυφή το μετρό

Όπως κάθε χρονιά, το Μετρό (γραμμές 2 & 3) συγκέντρωσε το μεγαλύτερο μέσο όρο βαθμολογίας (7,1) ανάμεσα σε όλα τα μέσα. Ακολούθησε με διαφορά το Τραμ (5,5), ο Προαστιακός (5,3), ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος (5,2) ενώ τη χαμηλότερη βαθμολογία και φέτος συγκέντρωσαν τα Λεωφορεία και Τρόλεϊ (4,6).

Σε σχέση με πέρυσι σημειώθηκαν μόνο μικρές αυξομειώσεις του μέσου όρου των βαθμολογιών. Έτσι, η βαθμολογία μειώθηκε κατά 0,2 μονάδες για το Τραμ και κατά 0,1 για τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο και το Μετρό, ενώ αυξήθηκε κατά 0,1 μονάδα για τα Λεωφορεία και Τρόλεϊ και τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο.

Παρά την πρωτιά του Μετρό, οι επιβάτες τού δίνουν φέτος χαμηλότερη βαθμολογία όσον αφορά τη συχνότητα των δρομολογίων. Αν κάτι έχει βελτιωθεί στο καλύτερο μέσο της Αθήνας, μάλλον δεν έχει γίνει ακόμα αντιληπτό από τους επιβάτες του που περιμένουν επιστροφή στις καλύτερες μέρες του παρελθόντος. 

Οι επιβάτες «γυρίζουν την πλάτη» σε Λεωφορεία – Τρόλεϊ – Ηλεκτρικό

Σταθερά το χειρότερο μέσο για τους Αθηναίους αποτελούν τα Λεωφορεία και Τρόλεϊ. Οι βαθμολογίες σε όλες τις κατηγορίες είναι πολύ χαμηλές και οι διάφορες τροποποιήσεις των λεωφορειακών γραμμών ανά περιόδους σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η μόνη ελπίδα για το μέσο είναι η αγορά νέων οχημάτων αλλά ο σχετικός διαγωνισμός δεν λέει να ξεκινήσει. Από εκεί και πέρα τα δρομολόγια δεν θα αυξηθούν χωρίς νέους οδηγούς, ωστόσο προσλήψεις και τοποθετήσεις ή μετακινήσεις δεν διαφαίνονται στον ορίζοντα.

Η πτωτική τάση της βαθμολογίας στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο συνεχίζεται και φέτος. Βασικά αίτια παραμένουν η κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι συρμοί, με το διαγωνισμό για την ανακατασκευή τους να εκκρεμεί, και η ελλιπής ασφάλεια με συμμορίες μικροκακοποιών να έχουν μόνιμη παρουσία μέσα στα βαγόνια και τους σταθμούς. Η μεγάλη διαφορά με τις γραμμές 2 και 3 του Μετρό αποδεικνύει ότι είναι «όνειρο απατηλό» η«σύγκλιση» των δύο μέσων.

Δεύτερο το Τραμ – Ανικανοποίητοι από Προαστιακό

Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος παραμένει το μέσο των αντιθέσεων. Ενώ θα μπορούσε να συγκεντρώσει βαθμολογία εφάμιλλη του Μετρό, τα περιορισμένα δρομολόγια και ωράριο λειτουργίας (δύο και πλέον χρόνια μετά την ιδιωτικοποίηση του μέσου) και οι συνθήκες μετακίνησης αφήνουν τους επιβάτες του Προαστιακού ανικανοποίητους.

Συνεχίζεται και φέτος η πτωτική τάση της βαθμολογίας για το Τραμ, το οποίο εντούτοις παραμένει διαχρονικά το δεύτερο καλύτερο μέσο χάρη στις βαθμολογίες που έδωσαν οι επιβάτες του, αν και ο αριθμός των επιβατών που δήλωσαν ότι το χρησιμοποιούν είναι μακράν ο μικρότερος. Αγκάθια αποτελούν η συχνότητα των δρομολογίων και η ταχύτητα του

Τι χρησιμοποιούν περισσότερο οι επιβάτες

Από τα αποτελέσματα, προέκυψαν και τα ποσοστά των συμμετεχόντων που χρησιμοποίησαν το κάθε μέσο πάνω από δύο φορές τον τελευταίο χρόνο και τα οποία έχουν ως εξής:

Μετρό (γραμμές 2 και 3): 96,7%

Λεωφορεία και Τρόλεϊ: 92,5%

ΗΣΑΠ: 87,3%

Προαστιακός: 47,4%

Τραμ: 36,5%

Είναι επομένως αντιληπτό ότι τα αποτελέσματα τις έρευνας αντικατοπτρίζουν τις απόψεις των συχνών επιβατών του κάθε μέσου. Σύμφωνα με άλλο ερώτημα, το 84,9% όσων απάντησαν στην έρευνα πραγματοποιεί πάνω από 4 διαδρομές ανά εβδομάδα κατά μέσο όρο με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, ενώ το 37% πραγματοποιεί πάνω από 14 διαδρομές.

Κάποια σημαντικά ευρήματα της έρευνας

46,6%: Η κατάσταση στις συγκοινωνίες παραμένει αμετάβλητη σε σχέση με πέρυσι. 33,7%: οι συγκοινωνίες οδεύουν προς το χειρότερο.

Με άριστα το 10, η λειτουργία του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έλαβε 6,7. Το 48,1% των μη κατόχων και το 41,1% των κατόχων προσωποποιημένων καρτών ανησυχούν λίγο ή πολύ για τα προσωπικά δεδομένα που έχει στην κατοχή του ο ΟΑΣΑ.

Το 69,3% θα ενδιαφερόταν ή ίσως να ενδιαφερόταν για πληρωμή κομίστρου απευθείας μέσω κινητού τηλεφώνου και το 62,1% για πληρωμή απευθείας με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.

Αν και το 76,9% συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί με τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, το 56% πιστεύει ότι το δικαίωμα μειωμένου εισιτηρίου ή δωρεάν μετακίνησης πρέπει να δίνεται μόνο σε όσους έχουν χαμηλότερο εισόδημα.

Το 47,9% πιστεύει πως η τιμή των εισιτηρίων είναι λογική αλλά το 83% ζητά μείωση της τιμής για όσους έχουν χαμηλότερο εισόδημα και το 50,9% μείωση της για όλους. Το 35,5% θέλει δωρεάν συγκοινωνίες για όλους.

83,1%: υπάρχει πρόβλημα εισιτηριοδιαφυγής στις συγκοινωνίες. 70,7%: δεν γίνονται αρκετοί έλεγχοι εισιτηρίων. 71,5%: οι πύλες στο Μετρό πρέπει να επιτηρούνται από προσωπικό. 48,6%: όχι στους ελέγχους εισιτηρίου παρουσία αστυνομικών.

74,9%: δεν υπάρχει επαρκής ασφάλεια στις συγκοινωνίες. 70%: η αστυνομία στο Μετρό δεν αύξησε την ασφάλεια.

30,3%: αρνητική άποψη για τον Κ. Καραμανλή. 46,8%: αρνητική άποψη για τις διοικήσεις των συγκοινωνιών της Αθήνας.

41,3%: αρκετά ικανοποιημένοι από την τηλεματική αλλά μόνο το 26,5% πιστεύει πως έχει βελτιωθεί σε σχέση με πέρυσι.

Το Μετρό στην κορυφή των προτιμήσεων των Αθηναίων

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Η φωτογραφία της ημέρας

Η αφρικανική σκόνη «έπνιξε» την πρωτεύουσα 24 Απριλίου 2024

Διακοπές Ρεύματος ΔΕΗ: Χωρίς ρεύμα την Πέμπτη (25/04) αυτές οι περιοχές της Αθήνας!

Σε πολλές περιοχές της Αττικής θα σημειωθεί προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος την Πέμπτη (25/4/2024). Πόση ώρα θα κρατήσει η διακοπή ρεύματος και τι ώρες θα...
Κιλκίς, κατέσχεσαν, κρέας,

“Καλάθι του Πάσχα”: Σε ισχύ από σήμερα – Και το αρνί στις νέες κατηγορίες...

Σε ισχύ τίθεται από σήμερα Τετάρτη (24/4) το Καλάθι του Πάσχα, το οποίο καλείται να δώσει λύση στις αυξημένες τιμές των πασχαλινών προϊόντων. Σύμφωνα με...

Λες και βρίσκεσαι στον πλανήτη Άρη! Δυστοπικές εικόνες από την Αθήνα λόγω αφρικανικής σκόνης...

ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΗ ΣΚΟΝΗ – Ένα απόκοσμο σκηνικό επικρατεί στον ουρανό των περισσότερων περιοχών της Ελλάδας αυτή τη στιγμή, όπου τα κίτρινα και τα πορτοκαλί χρώματα...

Σαν σήμερα 24 Απριλίου: Τα σημαντικότερα γεγονότα της ημέρας

Διαβάστε τα σημαντικότερα γεγονότα που έγιναν σαν σήμερα στην Ελλάδα και τον κόσμο. Γεγονότα 1827: Μία μέρα μετά τον θάνατο του Γεωργίου Καραΐσκάκη στο Φάληρο, ακολουθεί η...

Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα ;

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024 σήμερα και σύμφωνα με το εορτολόγιο γιορτάζουν όσοι φέρουν το όνομα: Αχιλλέας, Αχιλλεύς, Αχίλλιος, Αχίλλειος, Δούκας, Δούκισσα, Δουκίτσα, Βαλεντίνη, Βαλεντίνα,...

Καιρός: Σκόνη, λασποβροχές και ισχυροί άνεμοι σήμερα – Πότε υποχωρεί η… «πορτοκαλί ομίχλη»

Βελτιωμένος αναμένεται να είναι σήμερα, Τετάρτη, 24 Απριλίου, ο καιρός. Σύμφωνα με την πρόγνωση της ΕΜΥ, η μεταφορά αφρικανικής σκόνης που επηρεάζει τη χώρα...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

25η Μαρτίου: Πως θα λειτουργήσουν Μετρό και Τραμ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα τεθούν σε ισχύ σε μετρό και τραμ τη Δευτέρα 25 Μαρτίου...

Πώς θα κινηθούν μετρό και τραμ το τριήμερο της 25ης Μαρτίου

Η ΣΤΑ.ΣΥ ενημερώνει το επιβατικό κοινό, πως λόγω της διεξαγωγής παρελάσεων για τον εορτασμό...

Bloomberg: Η επέκταση του μετρό της Αθήνας θα καταργήσει 53.000 αυτοκίνητα την ημέρα

Η έναρξη λειτουργίας της τέταρτης γραμμής του μετρό της Αθήνας μπορεί να απέχει πέντε...

Δήμος Αθηναίων: Ιδρύει Γραφείο Ενεργειακής Φτώχειας – Η αποστολή του απέναντι στους πολίτες

Η αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας που πλήττει δημότες της Αθήνας, είναι από τα ζητήματα...