Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου, 2020
19.6 C
Athens

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 22 Οκτωβρίου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 1912.... Το αντιτορπιλικό "Ιέραξ", υπό τον κυβερνήτη Αντώνιο Βρατσάνο, απελευθερώνει με άγημά του τα Ψαρά. Την ίδια μέρα, Σώμα Προσκόπων υπό τον οπλαρχηγό του Μακεδονικού Αγώνα...

Το σχέδιο Μητσοτάκη για την Παιδεία: Ελεύθερο σχολείο και αυτόνομο Πανεπιστήμιο

«Η Παιδεία πρέπει να είναι πεδίο εθνικής συνεννόησης. Το μέλλον των παιδιών μας δεν μπορεί να είναι αντικείμενο μικροκομματικών αντεγκλήσεων».

Αυτό τόνισε ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στη προ Ημερησίας Διατάξεως Συζήτηση στη Βουλή, που έγινε μετά από πρωτοβουλία του, με θέμα την Παιδεία.

«Ελεύθερο σχολείο και αυτόνομο Πανεπιστήμιο»
«Για τη Νέα Δημοκρατία», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης, «η μεταρρύθμιση στην Παιδεία αποτελεί πρώτη πολιτική προτεραιότητα… Η δική μας λογική, η δική μας επιλογή συνοψίζεται στο δίπτυχο ‘’ελεύθερο σχολείο’’ και ‘’αυτόνομο Πανεπιστήμιο’’. Σχολεία και Πανεπιστήμια, τα οποία δεν ελέγχονται ασφυκτικά, από το Υπουργείο Παιδείας, αλλά που εποπτεύονται παραγωγικά και με κριτήρια ποιότητας. Που βάζουν πρώτα τον πολίτη – δηλαδή πρώτα τον μαθητή και τον φοιτητή και όχι τον απρόσωπο γραφειοκράτη του Υπουργείου».

«Μιλάμε συχνά», πρόσθεσε ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας «για τις έννοιες της αυτονομίας, της αξιολόγησης, της Αριστείας. Αυτές οι τρείς έννοιες συνθέτουν αξιακά την πρόταση που θα παρουσιάσουμε στον ελληνικό λαό, για την Παιδεία κατά το προσεχές διάστημα: Αυτονομία, διότι αν και η αυτόνομη λειτουργία των σχολικών μονάδων και το αυτοδιοίκητο των Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων έχουν θεσμική κατοχύρωση, εντούτοις το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι από τα πιο συγκεντρωτικά στην Ευρώπη…
Αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα, διότι η αποκέντρωση και η αυτονομία σε καμία περίπτωση δεν ταυτίζονται με την ασυδοσία, την αναξιοκρατία και την απουσία ελέγχου και λογοδοσίας. Αντίθετα, η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται οργανωμένα, χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνικές και να διασφαλίζει την ορθή και αποδοτική λειτουργία και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η αξιολόγηση δεν μπορεί να είναι προαιρετική, ούτε απογυμνωμένη από παρεμβάσεις ενθάρρυνσης και επιβράβευσης της πρόσθετης προσπάθειας. Αλλά ούτε και από διορθωτικές παρεμβάσεις – μέσω επιμόρφωσης- όταν και όπου παρατηρούνται υστερήσεις».

Η Αριστεία δεν αφορά στους λίγους, αφορά στους πολλούς

Σε ό,τι αφορά την έννοια της Αριστείας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε: «Κατηγορηθήκαμε για τη χρήση αυτής της έννοιας από τη συγκυβέρνηση, ως θιασώτες του ‘’ελιτισμού’’, του ‘’κοινωνικού δαρβινισμού’’, των ‘’ολίγων’’. Η Αριστεία, όμως, δεν αφορά στους λίγους. Αφορά στους πολλούς. Αφορά στο σχολείο και το Πανεπιστήμιο ως μηχανισμούς κοινωνικής κινητικότητας και μηχανισμούς ατομικής προόδου και προκοπής – όπως συνέβη κατά τις τελευταίες δεκαετίες σε όλες τις γωνιές της πατρίδας μας». ##Αναφερόμενος, κατόπιν, ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στους βασικούς άξονες της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, σημείωσε πως «η καρδιά της εκπαίδευσης χτυπά στο δημόσιο σχολείο, στο νηπιαγωγείο, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Όλα ξεκινούν από την προσχολική αγωγή» και επανέλαβε τη δέσμευσή του ότι «με Κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας κανένα παιδί δεν θα βρεθεί εκτός παιδικού σταθμού».

Το σχέδιο για τα δημόσια σχολεία

Σε ό,τι αφορά στα δημόσια σχολεία ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας υπογράμμισε ότι: «Στον πυρήνα τη πρότασης μας για μια ποιοτική επανάσταση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι η έννοια του νέου σχολείου, που θα επαναξιολογεί όλα όσα ξέρουμε για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα σχολεία στην χώρα μας. Για τα Δημοτικά είναι απαραίτητη η καθιέρωση ενός ενιαίου τύπου για όλα τα Δημοτικά Σχολεία, που θα στηρίζεται στο Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ). Το ολοήμερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είχε διευκολύνει σημαντικά τους εργαζόμενους γονείς… Και βέβαια θα επαναφέρουμε άμεσα τα πρότυπα – πειραματικά σχολεία ως νησίδες αριστείας, καινοτόμων παιδαγωγικών προσεγγίσεων και συνεχούς αξιολόγησης και προόδου.

Οι Περιφερειακοί Διευθυντές

Θα επιβάλουμε απόλυτη αξιοκρατία στην επιλογή των 13 Περιφερειακών διευθυντών. Η επιλογή τους θα γίνεται από το ΑΣΕΠ. Το ΑΣΕΠ θα θέσει, επίσης, συγκεκριμένες προδιαγραφές και θα επιβλέπει την διαδικασία επιλογής των διευθυντών των σχολικών μονάδων… Ο επαγγελματικός προσανατολισμός πρέπει να επανεισαχθεί… Όπως πρέπει, επιτέλους, να διδάσκεται και η επιχειρηματικότητα στα σχολεία. Θα προβούμε επίσης στη Δημιουργία Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων σε αντιπροσωπευτικές περιοχές, τα οποία θα συνεργάζονται με επιχειρήσεις του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα… Και βέβαια θα απελευθερώσουμε την ιδιωτική εκπαίδευση από τα δεσμά του κρατισμού. Αλλά θα ζητήσουμε και από τα ιδιωτικά σχολεία να παρέχουν περισσότερες υποτροφίες σε φτωχά και ταλαντούχα παιδιά, παρέχοντας συγκεκριμένα φορολογικά κίνητρα».

Αλλαγή του άρθρου 16 του Συντάγματος για τα Πανεπιστήμια

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Μητσοτάκης και στην ανάγκη για αλλαγή του άρθρου 16 του Συντάγματος τονίζοντας: «Το ζήτημα του ‘’άρθρου 16’’ υπήρξε παραδοσιακά τοτέμ των ‘’αντι-μεταρρυθμιστών’’ στη χώρα μας. Η αντίδραση όμως σε αυτή την αλλαγή είναι αποκαλυπτική τόσο συμφερόντων όσο και νοοτροπιών. Και φυσικά, αναδεικνύει μεγάλες αντιφάσεις. Κατ’ αρχάς, η Ελλάδα αναγνωρίζει τα πτυχία πανεπιστημίων άλλων χωρών – αυτονοήτως της Ε.Ε., αλλά όχι μόνο – τα οποία είναι μη κρατικά. Είναι αποδεκτό, δηλαδή, κάποιος να είναι απόφοιτος ιδιωτικού Πανεπιστημίου – κερδοσκοπικού ή μη, αρκεί αυτό να μην είναι ελληνικών συμφερόντων. Για πόσο καιρό θα συνεχίζεται αυτή η αντίφαση; Γιατί να στερήσουμε τη δυνατότητα από τη χώρα μας να μετατραπεί σε ένα περιφερειακό κέντρο Ανώτατης Εκπαίδευσης, προσελκύοντας σημαντικές επενδύσεις και δημιουργώντας δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας; Το έκανε η Κύπρος, το έκανε η Τουρκία. Ως πότε θα παραμένουμε δέσμιοι αγκυλώσεων;».

Πώς θα αναβαθμιστεί το δημόσιο Πανεπιστήμιο

Για τις παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν άμεσα προκειμένου να αναβαθμιστεί ο ρόλος του Δημόσιου Πανεπιστημίου, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε πως αυτές πρέπει να είναι:
Άμεση έκδοση των οργανισμών και των εσωτερικών κανονισμών των ΑΕΙ, έτσι ώστε να λειτουργήσει στην πράξη ο νόμος 4009.
Αποκατάσταση της λειτουργίας και ενίσχυση των Συμβουλίων Ιδρύματος ως απαραίτητο βήμα για να υπάρχει περισσότερη λογοδοσία και εσωτερική εποπτεία της ασκούμενης διοίκησης.
Καθορισμός του ετήσιου αριθμού των εισακτέων σε Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. αποκλειστικά από τα ίδια τα ιδρύματα τα οποία θα ορίζουν και τον ελάχιστο βαθμό εισαγωγής.
Ανάδειξη της Ελλάδας σε διεθνές κέντρο παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών στη Ν.Α. Ευρώπη, με ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων.
Μεγαλύτερη σύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με την παραγωγική διαδικασία για να μειωθεί το χάσμα δεξιοτήτων στην αγορά εργασίας.
Κίνητρα συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίων και νεοφυών επιχειρήσεων που να αφορούν εφαρμοσμένη έρευνα και εμπορευματικοποίηση νέων ιδεών.
Διοργάνωση θερινών σχολείων (summer schools) από τα Ιδρύματα.
Νέος ακαδημαϊκός χάρτης της χώρας με κίνητρα για δημιουργία clusters και επίτευξη οικονομίας κλίμακας στις υποδομές.
Συνεχής και περιοδική αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών, των διδασκόντων και των ιδρυμάτων και πιστοποίηση από μια ισχυρή ανεξάρτητη αρχή.

Τα βασικά σημεία της επίθεσης Μητσοτάκη στον Τσίπρα

Καταργήσατε τα πρότυπα πειραματικά σχολεία. Γιατί στερήσατε από τα παιδιά των φτωχών οικογενειών τη δυνατότητα να πάνε σε ένα καλό σχολείο και να διακριθούν;
Καταργήσατε την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, υπονομεύσατε το δημοτικό σχολείο, μειώσατε τις ώρες του διδακτικού προγράμματος. Υποβαθμίσατε και το γυμνάσιο και το λύκειο, μετατρέπετε το γυμνάσιο σε σχολείο αυτόματης προαγωγής. Καταργήσατε την τράπεζα θεμάτων στο λύκειο, όπως και τη βάση του 9,5 για την προαγωγή από τη μία τάξη στην άλλη.
Επαναφέρατε τον κομματισμό και τον συνδικαλισμό με την επιλογή των διευθυντών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ισοπεδώσατε και την ιδιωτική εκπαίδευση. Αντί να αναβαθμίζετε το δημόσιο σχολείο, κοντύνατε και τα ιδιωτικά σχολεία στο οποίο πηγαίνουν το 8% των μαθητών.
Παγώσατε και καταργείτε κάθε έννοια αξιολόγησης και αξιοκρατίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επαναφέρατε τους αιώνιους φοιτητές. Έδωσε η κυβέρνηση τη δυνατότητα ακόμη και σε όσους είχαν διαγραφεί να αποκτήσουν δικαίωμα επανεγγραφής. Έχω την εξήγηση: ο κ. Φίλης ως αιώνιος φοιτητής αποφάσισε να πάρει το πτυχίο του.
Καταργήσατε τα συμβούλια ιδρύματος των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων
Υποβαθμίσατε τα προγράμματα των μεταπτυχιακών που ήταν μία ιστορία επιτυχίας των δημόσιων πανεπιστημίων.
Ειδική αναφορά έκανε στο θέμα της διδασκαλίας των θρησκευτικών και την διάσταση απόψεων μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και της Εκκλησίας της Ελλάδος: «Σε αυτή την τυφλή πορεία σύγκρουσης δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός η Εκκλησία της Ελλάδος», είπε ο κ. Μητσοτάκης και προσέθεσε ότι είναι μία σύγκρουση ανούσια που διχάζει τον λαό και προσβάλλει και την Εκκλησία.
«Κανείς δεν έχει αντίρρηση για την ανάγκη εξέλιξης του μαθήματος των θρησκευτικών, ούτε η Εκκλησία, αλλά αυτό κατόπιν μελέτης και όχι συγκρουσιακά. Η αλήθεια είναι ότι το μάθημα των θρησκευτικών ήταν μία ακόμη αφορμή για να δρομολογήσετε μία σύγκρουση», ανέφερε και στη συνέχεια διάβασε την επιστολή του αρχιεπισκόπου Αθηνών προς την πολιτική ηγεσία, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει ότι δεν έγινε ουσιαστικός διάλογος για το μάθημα των θρησκευτικών.
Υπογράμμισε ότι η μεταρρύθμιση στην Παιδεία είναι προτεραιότητα για τη ΝΔ και στο προσεχές διάστημα θα παρουσιάσει το ολοκληρωμένο πρόγραμμα του κόμματος. Σημείωσε πάντως ότι «οι βασικοί μας άξονες είναι ελεύθερο σχολείο, αδέσμευτο πανεπιστήμιο» και προσέθεσε ότι «μιλάμε για τις έννοιες της αξιοκρατίας, της αριστείας και της αξιολόγησης».

Οι κατευθυντήριες γραμμές της ΝΔ για την Παιδεία

Κανένα παιδί δεν θα μείνει έξω από παιδικό σταθμό.
Ενιαίος τύπος για όλα τα σχολεία με αναβαθμισμένο όμως προγραμμα
Θα επαναφέρουμε τα πρότυπα πειραματικά σχολεία
Απόλυτη αξιοκρατία στην επιλογή των 13 περιφερειακών διευθυντών
Θα δώσουμε μεγαλύτερη ευελιξία στις σχολικές μονάδες
Θα συζητήσουμε τη δυνατότητα, δάσκαλοι και καθηγητές να επιλέγουν το βιβλίο που θα διδάσκουν
Θα δημιουργήσουμε πρότυπα επαγγελματικά λύκεια
Αναφέρθηκε στην ανώτατη εκπαίδευση, λέγοντας ότι «το άρθρο 16 του Συντάγματος είναι το τοτέμ των αντιμεταρρυθμιστών», καθώς απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Γιατί να μην κάνουμε την Ελλάδα κέντρο εκπαίδευση με προσέλκυση φοιτητών που θα φέρει έσοδα και θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας, όπως έχει κάνει η Κύπρος, ρώτησε ο κ. Μητσοτάκης.
Κλείνοντας ανέφερε ότι «η ποιότητα της Παιδείας οριοθετεί και την ποιότητα της ίδιας της Δημοκρατίας, διαμορφώνει ελεύθερους και δημιουργικούς ανθρώπους που αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητές τους».

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Δύο νέα μέτρα ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης σε μήνυμα προς τους Έλληνες πολίτες

Έγινε η ανατροπή: Αυτά είναι τα μέτρα που θα ανακοινώσει σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ήταν κοινό μυστικό στα δημοσιογραφικά γραφεία ότι την Τετάρτη θα είχαμε νέο αρνητικό ρεκόρ με τον αριθμό των κρουσμάτων να προκαλεί ίλιγγο....

Ελληνική αντι-Navtex μετά τη νέα παράνομη τουρκική Navtex ανάμεσα σε Ρόδο και Καστελλόριζο

Από τον σταθμό της υδρογραφικής υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού στο Ηράκλειο εκδόθηκε αντι-Navtex με αφορμή τη νέα παράνομη Navtex που εξέδωσε ο...

Σε ύψιστη επιφυλακή στον Έβρο οι Ένοπλες Δυνάμεις – Φήμες για επίσκεψη Ερντογάν(φωτό)

Ενώ το βλέμμα (δημοσιογραφικά) είναι στραμμένο στην ανατολική Μεσόγειο με τις βόλτες του Ορούτς Ρέις, στον Έβρο «τρέχουν» παράλληλα οι εργασίες ανύψωσης...
Ανησυχία και νέα μέτρα για τον κορωνοϊό

Ανησυχία και νέα μέτρα για τον κορωνοϊό

Κρίσιμη η σημερινή ημέρα σε σχέση με τα περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας, καθώς όλα τα δεδομένα της πανδημίας μετά...
Με αντι - Navtex απαντά η Ελλάδα

Με αντι – Navtex απαντά η Ελλάδα

Με αντι - Navtex απαντά η Ελλάδα στη navtex που εξέδωσε αργά το βράδυ η Τουρκία, με την οποία παρατείνει ως τα μεσάνυχτα της 27ης Οκτωβρίου την αποστολή του Oruc Reis στην...
Μητσοτάκης - Σίσι: Κοινή θέση για την τουρκική προκλητικότητα

Μητσοτάκης – Σίσι: Κοινή θέση για την τουρκική προκλητικότητα

Κοινή ήταν η διαπίστωση ότι η υπογραφή και κύρωση της ιστορικής συμφωνίας για την οριοθέτηση της ΑΟΖ Ελλάδας - Αιγύπτου παρουσιάζει πολλαπλά...
Τσίπρας από Κοζάνη: Κυβερνητική αδράνεια στην ενίσχυση του ΕΣΥ

Τσίπρας από Κοζάνη: Κυβερνητική αδράνεια στην ενίσχυση του ΕΣΥ

Επίθεση στην κυβέρνηση με αφορμή την έξαρση της πανδημίας και την έλλειψη προετοιμασίας του ΕΣΥ, αποτέλεσμα -όπως ανάφερε- της αδράνειας της, εξαπέλυσε...

Ακολουθήστε μας

7,492ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
948ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για το ξέπλυμα του μαύρου χρήματος…

Σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την καταπολέμηση του ξεπλύματος μαύρου...

Το σχέδιο για την επόμενη ημέρα

Δωρεάν εμβόλια σε όλους τους πολίτες, επιχορηγήσεις σε δήμους για δωρεάν μάσκες...

Επαγγελματίες: Αυτό είναι το νέο σχέδιο της κυβέρνησης για τα ενοίκια

Στο τραπέζι του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης ,βρίσκεται η πρόταση του μέτρου...

Σταϊκούραs: Αυτές τις μεταρρυθμίσεις θα περιλαμβάνει το εθνικό αναπτυξιακό σχέδιο

Τις βασικές μεταρρυθμίσεις που θα περιλαμβάνει το εθνικό αναπτυξιακό σχέδιο που η...

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή