Σάββατο, 1 Απριλίου, 2023
19.3 C
Athens

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Έρχονται πέντε υπερσύγχρονα τρένα το καλοκαίρι

Τέλη του καλοκαιριού έρχονται στην Ελλάδα από την Ιταλία τα πέντε πρώτα υπερσύγχρονα τρένα τύπου “ασημένιο βέλος” και θα ακολουθήσουν σε 1,5 χρόνο τα υβριδικά τρένα που αποτελούν ό,τι πιο νέο έχει να επιδείξει η τεχνολογία, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθηγητής, Φίλιππος Τσαλίδης, κάνοντας λόγο για “νέα εποχή στον ελληνικό σιδηρόδρομο”.

Ο κ. Τσαλίδης ανακοίνωσε μια σειρά από μεγάλες επενδύσεις “πολλών εκατομμυρίων” όπως ανέφερε, στον τομέα των νέων τεχνολογιών που θα συμβάλουν αποφασιστικά στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του Ελληνικού Σιδηροδρόμου ώστε να “φτάσει σύντομα στα Ευρωπαϊκά επίπεδα”.

Μόνο για τις νέες τεχνολογίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχεδιάζει να επενδύσει 50 εκατομμύρια ευρώ και μάλιστα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα.

Ειδικά για το νέο σύστημα ηλεκτρονικής κράτησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπου οι επιβάτες θα μπορούν να κλείνουν εισιτήρια και να προγραμματίζουν τα ταξίδια τους όπως στα αεροπλάνα, η εταιρεία θα επενδύσει πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ.

Παράλληλα σχεδιάζεται και μία νέα καινοτομία αυτή του “Ενιαίου Εισιτηρίου” όπου κάποιος θα μπορεί να ταξιδεύσει με το ίδιο εισιτήριο με τρένο, αεροπλάνο και πλοίο.

Ο κ. Τσαλίδης ανακοίνωσε ότι επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων θα γίνουν και για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των επισκευαστικών μονάδων της πρώην ΕΕΣΣΤΥ που ενσωματώθηκε από χθες στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η αρχή θα γίνει από το εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης όπου θα επισκευάζονται και θα συντηρούνται τα νέα τρένα που θα έλθουν από την Ιταλία και θα ακολουθήσει το εργοστάσιο της Αθήνας.

Ο κ. Τσαλίδης διαβεβαίωσε ότι δεν θα θιγούν οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων της πρώην ΕΕΣΣΤΥ που θα πάψει και τυπικά να υπάρχει από την 1η Ιανουαρίου ενώ αντιθέτως προγραμματίζονται 400 προσλήψεις. Επίσης η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας “της νέας μεγάλης ΤΡΑΙΝΟΣΕ “θα συμπεριλάβει τώρα και τους εργαζόμενους της πρώην ΕΕΣΣΤΥ.

Ανοικτό το ενδιαφέρον και για δρομολόγια Μετρό -Τραμ

Ερωτηθείς αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ήθελε να μπει στο δίκτυο του Μετρό και του Τραμ, ο κ. Τσαλίδης απάντησε λακωνικά λέγοντας χαρακτηριστικά: “Μα εμείς έχουμε άδεια λειτουργίας για αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες”.

Σε άλλη ερώτηση αν η εταιρεία θα ενδιαφέρονταν να πάρει το Μετρό και το Τραμ σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης του ή να αναλάβει την λειτουργία του απάντησε ότι “αυτό είναι κάτι που θα το συναποφασίσουμε μαζί με την Ιταλική μητρική μας εταιρεία Trainitalia.”

Ο κ. Τσαλίδης τόνισε ότι είναι όλα νόμιμα σχετικά με το μνημόνιο 15 έτους συνεργασίας της ΤΑΙΝΟΣΕ με τον Ελληνικό Δημόσιο για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών που υπέγραψε στις 30 Νοεμβρίου με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή. Εξήγησε ότι η σχετική προκήρυξη είχε ανακοινωθεί από τον Οκτώβριο του 2018, όπως προβλέπει η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, και μέσα στον έναν χρόνο που μεσολάβησε δεν εκδήλωσε κανένας άλλος σχετικό ενδιαφέρον πλην της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πρόσθεσε δε ότι στο πλαίσιο αυτής της 15ετους Συμφωνίας η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δεσμευτεί να κάνει μια σειρά άπο σημαντικές επενδύσεις σε τροχαίο Υλικό, νέες τεχνολογίες κ.α.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε ότι εκσυγχρονίζεται συνεχώς σε όλα τα επίπεδα το δρομολόγιο Αθήνα -Θεσσαλονίκη. Τώρα τις γιορτές θα μπουν δύο ακόμη δρομολόγια υπέρ ταχείας με μια μόνο στάση στη Λάρισα ή το Λιανοκλάδι. Επίσης αναβαθμίζεται το WiFi όπου το επιτρέπει τη δίκτυο των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας – γιατί μεγάλο μέρος των περιοχών όπου διέρχεται το τρένο δεν καλύπτεται-. Ακόμη θα δημιουργηθεί μια εφαρμογή (app) για την εξυπηρέτηση των επιβατών αλλά και μια αίθουσα ειδικά για τους επιχειρηματίες που επιλέγουν το ταξίδι με το τρένο στην οποία θα τους παρέχονται διάφορες ανέσεις για να εργάζονται παράλληλα. Η νέα γρήγορη γραμμή που καλύπτει τη διαδρομή σε λιγότερο από 4 ώρες είναι απολύτως επιτυχημένη είπε.

Για τον Προαστιακό της Αθήνας ο κ. Τσαλίδης εξήγησε ότι η υποδομή όπως είναι σήμερα και ανήκει στον ΟΣΕ δεν επιτρέπει να δρομολογηθούν περισσότερα τρένα. Απέδωσε επίσης σε μια σειρά από τεχνικά προβλήματα – θέματα ασφαλείας κυρίως των σταθμών- που έχουν να κάνουν με τον ΟΣΕ το γεγονός ότι δεν λειτουργούν τα ακυρωτικά μηχανήματα παρότι έχουν μπει εδώ και δύο χρόνια. “Εμείς πιέζουμε, είπε, εδώ και δύο χρόνια αλλά δεν έχει γίνει τίποτα. Η ζημιά και για μας και για τον ΟΑΣΑ είναι μεγάλη αφού υπολογίζεται πως μόνο το 5% των επιβατών χτυπάνε τα εισιτήρια”.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Η φωτογραφία της ημέρας: Καλό μήνα σε όλους!

Καλό μήνα σε όλους! 1 Απριλίου 2023

Καταστήματα: Πώς θα λειτουργήσουν τις ημέρες του Πάσχα

Από τις 6 Απριλίου θα ξεκινήσει να ισχύει το πασχαλινό ωράριο καταστημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Όπως αναφέρεται στον πίνακα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, τα...

Σαν σήμερα 1 Απριλίου: Τα σημαντικότερα γεγονότα της ημέρας

Διαβάστε τα σημαντικότερα γεγονότα που έγιναν σαν σήμερα στην Ελλάδα και τον κόσμo. Γεγονότα 334 π.Χ.: Ο Μέγας Αλέξανδρος διαβαίνει τον Ελλήσποντο και αρχίζει την εκστρατεία...

Καιρός: Πρωταπριλιά με τον υδράργυρο στους 24 βαθμούς

Ανοιξιάτικος ο καιρός την πρώτη μέρα του Απριλίου με την θερμοκρασία να κινείται ανοδικά. Σύμφωνα με την πρόγνωση της ΕΜΥ, λίγες νεφώσεις, παροδικά αυξημένες με...

Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα ;

Σάββατο 1 Απριλίου 2023 σήμερα και σύμφωνα με το εορτολόγιο δεν υπάρχει κάποια γνωστή γιορτή. Ωστόσο έχουν την τιμητική τους η Οσία Μαρία της...

Έκρηξη σε πολυκατοικία στην Γλυφάδα – Άγνωστοι έβαλαν γκαζάκια

Αναστάτωση στην Γλυφάδα τα ξημερώματα από έκρηξη που σημειώθηκε σε πολυκατοικία. Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε το Open, οι ένοικοι της πολυκατοικίας που βρίσκεται στην...

Διάρρηξη θυρίδων στη Νέα Σμύρνη: Έτσι έδρασαν οι τρεις Κολομβιανοί – Έχουν «ξαφρίσει» τράπεζες...

Μέλη διεθνούς κυκλώματος είναι οι δράστες της διάρρηξης πέντε θυρίδων από θησαυροφυλάκιο τράπεζας στην Νέα Σμύρνη, τον περασμένο Ιούλιο. Πρόκειται για Κολομβιανούς, 46, 42...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,242ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Επιτροπής Θεσμών για τα τρένα – Καραμανλής: Παραιτήθηκα γιατί στον τομέα μου συνέβη μια ανείπωτη τραγωδία – Live η συνεδρίαση

Για την απόφασή του να παραιτηθεί από υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, όπως επίσης και...

Το “προφητικό” εξώδικο των μηχανοδηγών στο Υπουργείο Μεταφορών τον Νοέμβριο του 2022 – Σοβαρές τεχνικές ελλείψεις

Από τον Νοέμβριο του 2022 είχαν καταγγείλει οι μηχανοδηγοί την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και...

Εθνική τραγωδία στα Τέμπη: Τουλάχιστον 40 νεκροί

Σε εθνική τραγωδία εξελίσσεται η φονική σύγκρουση επιβατικής αμαξοστοιχίας με εμπορευματική αργά χθες το...

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Τι είναι το τριήμερο Εθνικό Πένθος

Ανακοινώθηκε τριήμερο Εθνικό Πένθος στην χώρα, με απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη μετά τη φρικτή...