Τρίτη, 29 Απριλίου, 2025
13.2 C
Athens

Β. Κικίλιας: Μείωση 50% των λιμενικών τελών συνεισφέρει στην προσπάθεια συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά

Αξίζει να σημειωθεί πως στις κυβερνητικές παρεμβάσεις είχε αναφερθεί πριν λίγες ημέρες και ο αρμόδιος υπουργός, Βασίλης Κικίλιας, στην ομιλία του στη Βουλή, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, καταβάλλουν κάθε προσπάθεια στήριξης των πολιτών, της μέσης ελληνικής οικογένειας και σε αυτό το πλαίσιο κατατέθηκε τροπολογία που προβλέπει μείωση των λιμενικών τελών κατά 50% , κίνηση που αναμένεται να συγκρατήσει τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων».

«Η κοινοτική νομοθεσία από 1/5/2025 επιβάλλει, δυστυχώς, στην ακτοπλοΐα όλης της Ευρώπης ειδικά τέλη και πρόσθετα κόστη σε ό,τι έχει να κάνει με την στροφή στο πράσινο καύσιμο. Δημιουργείται έτσι στον κλάδο της ακτοπλοΐας μια επιβάρυνση αναφορικά με τα κόστη .

Με αυτή την τροπολογία η Κυβέρνηση περιορίζει για ένα χρόνο τα λιμενικά τέληκατά 50% (εκτός κρουαζιέρας) προς όφελος των επιβατών διότι παρέχει μία πρόσθετη δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να συγκρατήσουν τιμολογιακή τους πολιτική σε μια περίοδο δυσχερών οικονομικών συνθηκών» εξήγησε ο Υπουργός.

Ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι «η εξίσωση, προκειμένου να βρεθεί νομικά ένας τρόπος στήριξης των συμπατριωτών και των συμπολιτών μας δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση» και δεν θα λυνόταν χωρίς την εξαιρετική συνεργασία με τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, που έχει και την ευθύνη του συντονισμού της οικονομικής πολιτικής, τον Υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Σταύρο Παπασταύρου, τον Υπουργό Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιο, καθώς και τους αρμόδιους υφυπουργούς Οικονομικών, Θάνο Πετραλιά και ΥΠΕΝ, Νίκο Τσάφο, τους οποίους και ευχαρίστησε

Τέλος, σε ό,τι έχει να κάνει με την αντιστάθμιση της μείωσης των λιμενικών τελών, τόνισε ότι αυτή θα επιτευχθεί με ισόποση ενίσχυση που θα δοθεί μέσω του Πράσινου Ταμείου, για την υλοποίηση πράσινων και περιβαλλοντικών δράσεων με παράλληλο στόχο την περιβαλλοντική αναβάθμιση των λιμένων.

Στον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση επιχειρεί να απορροφήσει τις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, που αναμένονται από 1η Μαΐου αναφέρθηκε ο Κυρ. Μητσοτάκης, μεταξύ άλλων στην εβδομαδιαία του ανασκόπηση. 

Πιο αναλυτικά, ένα από τα θέματα που αναλύει τις παραβάσεις της κυβέρνησης, και του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, – στην προκειμένη περίπτωση – είναι αυτό των αυξήσεων των ακτοπλοϊκών εταιρειών, οι οποίες θα εφαρμοστούν από 1η Μαΐου 2025, με αφορμή τους νέους κανονισμούς από την ΕΕ που επιβάλουν πρόσθετα κόστη στην ακτοπλοΐα, λόγω της μετάβασης σε πιο φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα.

Στο σημείο αυτό παρεμβαίνει η ελληνική κυβέρνηση, και με τροπολογία του Υπουργείου Ναυτιλίας, για έναν χρόνο μειώνονται για ένα έτος τα λιμενικά τέλη κατά 50%, γεγονός που μειώνει το συνολικό κόστος των εταιρειών για τη χρήση των λιμανιών και απορροφώντας έτσι την αύξηση. 

Αναλυτικότερα στην ανάρτησή του ο Κυρ. Μητσοτάκης σημείωσε: «Πάμε στο ζήτημα των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και θα εξηγήσω πρώτα τι συμβαίνει. Από 1/5/2025 τίθενται σε εφαρμογή νέοι κανονισμοί από την ΕΕ που επιβάλουν πρόσθετα κόστη στην ακτοπλοΐα, λόγω της μετάβασης σε πιο φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα. Αυτό σημαίνει ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα πληρώνουν περισσότερα για τα καύσιμα, κάτι που αναμένεται να ανεβάσει τις τιμές των εισιτηρίων. Η κυβέρνηση λοιπόν παρεμβαίνει σε αυτό το κομμάτι και με τροπολογία του Υπουργείου Ναυτιλίας, μειώνονται για ένα έτος τα λιμενικά τέλη κατά 50%. Άρα, αυτό μειώνει το συνολικό κόστος που πληρώνουν οι ακτοπλοϊκές για τη χρήση των λιμανιών και έτσι θα μπορέσουν να συγκρατήσουν το κόστος των εισιτηρίων, παρά τις αυξήσεις που επιβάλουν οι νέοι κανονισμοί της ΕΕ. Η χρηματοδότηση αυτής της πρωτοβουλίας -η κάλυψη δηλαδή των απωλειών από τα έσοδα των Οργανισμών Λιμένων- θα προέλθει από το Πράσινο Ταμείο».

Τι προβλέπει η σχετική τροπολογία

Η σχετική τροπολογία προβλέπει ότι μειώνονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) από την 1η.5.2025 και για χρονικό διάστημα ενός έτους:

  • Το ειδικό ανταποδοτικό τέλος χρήσεως λιμένα υπέρ των φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων επιβίβασης και αποβίβασης, για τους επιβάτες των πάσης φύσεως επιβατηγών, επιβατηγών – οχηματαγωγών και υδροπτερύγων πλοίων γραμμών εσωτερικού.
  • Το τέλος χρήσης λιμένα οχημάτων επιβιβαζομένων ή αποβιβαζομένων σε πλοίο ή από πλοίο γραμμών εσωτερικού, χωρίς να θίγονται τα τέλη επιβατών.
  • Τα μνημονευόμενα ανταποδοτικά δικαιώματα προσόρμισης. παραβολής, πρυμνοδέτησης και ελλιμενισμού των επιβατηγών πλοίων, πλην κρουαζιερόπλοιων.
Κικίλιας: Στοχευμένα τεστ στο κέντρο της Αθήνας. Πάνω από 900 τα κρούσματα κορωνοϊού

Β. Κικίλιας: Μείωση 50% των λιμενικών τελών συνεισφέρει στην προσπάθεια συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά

Αξίζει να σημειωθεί πως στις κυβερνητικές παρεμβάσεις είχε αναφερθεί πριν λίγες ημέρες και ο αρμόδιος υπουργός, Βασίλης Κικίλιας, στην ομιλία του στη Βουλή, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, καταβάλλουν κάθε προσπάθεια στήριξης των πολιτών, της μέσης ελληνικής οικογένειας και σε αυτό το πλαίσιο κατατέθηκε τροπολογία που προβλέπει μείωση των λιμενικών τελών κατά 50% , κίνηση που αναμένεται να συγκρατήσει τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων».

«Η κοινοτική νομοθεσία από 1/5/2025 επιβάλλει, δυστυχώς, στην ακτοπλοΐα όλης της Ευρώπης ειδικά τέλη και πρόσθετα κόστη σε ό,τι έχει να κάνει με την στροφή στο πράσινο καύσιμο. Δημιουργείται έτσι στον κλάδο της ακτοπλοΐας μια επιβάρυνση αναφορικά με τα κόστη .

Με αυτή την τροπολογία η Κυβέρνηση περιορίζει για ένα χρόνο τα λιμενικά τέληκατά 50% (εκτός κρουαζιέρας) προς όφελος των επιβατών διότι παρέχει μία πρόσθετη δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να συγκρατήσουν τιμολογιακή τους πολιτική σε μια περίοδο δυσχερών οικονομικών συνθηκών» εξήγησε ο Υπουργός.

Ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι «η εξίσωση, προκειμένου να βρεθεί νομικά ένας τρόπος στήριξης των συμπατριωτών και των συμπολιτών μας δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση» και δεν θα λυνόταν χωρίς την εξαιρετική συνεργασία με τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, που έχει και την ευθύνη του συντονισμού της οικονομικής πολιτικής, τον Υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Σταύρο Παπασταύρου, τον Υπουργό Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιο, καθώς και τους αρμόδιους υφυπουργούς Οικονομικών, Θάνο Πετραλιά και ΥΠΕΝ, Νίκο Τσάφο, τους οποίους και ευχαρίστησε

Τέλος, σε ό,τι έχει να κάνει με την αντιστάθμιση της μείωσης των λιμενικών τελών, τόνισε ότι αυτή θα επιτευχθεί με ισόποση ενίσχυση που θα δοθεί μέσω του Πράσινου Ταμείου, για την υλοποίηση πράσινων και περιβαλλοντικών δράσεων με παράλληλο στόχο την περιβαλλοντική αναβάθμιση των λιμένων.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Μητσοτάκης: Έως τον Σεπτέμβριο το σύστημα αυτόματης πέδησης στα τρένα

«Μέσα στην ημέρα, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπογράφονται συμβάσεις για την αποκατάσταση των υποδομών στην Θεσσαλία τις οποίες κατέστρεψε ο Ντάνιελ» τόνισε ο...

Μαρινάκης: Χωρίς ηλικιακό όριο το επίδομα στους ΑμεΑ

Ειδικότερα, ο κ. Μαρινάκης, αναφερόμενος στο επίδομα των 250 ευρώ για τους συνταξιούχους, γνωστοποίησε ότι το ηλικιακό όριο των 65 ετών δεν πρόκειται να...

Γ. Ζαγορίτης: “Η στρατηγική αυτονομία της Ευρώπης δεν είναι πολυτέλεια αλλά όρος πολιτικής επιβίωσης”...

Πόσο ρεαλιστική είναι η προοπτική μιας πλήρως αυτόνομης ευρωπαϊκής αμυντικής πολιτικής απέναντι στην παραδοσιακή διατλαντική εξάρτηση από τις ΗΠΑ; Με ποιους τρόπους η κλιματική κρίση...

Ανδρουλάκης: Μόνο εμείς μπορούμε να προσφέρουμε προοδευτική διακυβέρνηση με προγραμματικό σχέδιο

Μήνυμα ενότητας και επανεκκίνησης απέστειλε ο Νίκος Ανδρουλάκης μιλώντας στη Διάσκεψη των τομέων πολιτικής του ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ κατά την οποία ανέδειξε το προγραμματικό πλαίσιο...

Μητσοτάκης: Δεν μοιράζουμε επιδόματα, επιστρέφουμε τα κέρδη από την ανάπτυξη

«Για πρώτη φορά αποφασίσαμε και υλοποιούμε κάτι απλό αλλά πολύ ουσιαστικό. Το κράτος πληρώνει ένα ενοίκιό σου τον χρόνο! Δεν μοιράζουμε επιδόματα, επιστρέφουμε με...

Ένοπλες Δυνάμεις: Στόχος οι 150.000 ενεργοί έφεδροι έως το 2030

Η αναδιοργάνωση του θεσμού της εφεδρείας αποτελεί μία από τις κύριες προτεραιότητες του υπουργείου Εθνικής Άμυνας στο πλαίσιο της «Ατζέντας 2030». Αυτό τονίζουν πηγές του...

Το σχέδιο της κυβέρνησης για τον εκσυχρονισμό του ΟΣΕ στο μοντέλο ΔΕΗ

Αύξηση των εσόδων, ώστε να μην εξαρτάται στο μέλλον από κρατικές επιχορηγήσεις, επιτάχυνση των έργων υποδομής και ασφάλειας, νέου τύπου μάνατζμεντ και επάρκεια προσωπικού...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Κικίλιας: Θα δημιουργηθεί λιμάνι διαφυγής στη Σαντορίνη – Τι είπε για την άνοδο του εδάφους

Λιμάνι διαφυγής θα δημιουργηθεί στη Σαντορίνη ώστε να μπορούν να δέσουν τα πλοία σε...

Κικίλιας: Προληπτικά τα μέτρα – Συνεχής ενημέρωση από τους ειδικούς και εγρήγορση

Ολοκληρώθηκε η σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη λόγω της σεισμικής...

Κικίλιας για κακοκαιρία Alexandros: Κίνδυνος πλημμύρας σε Θεσσαλία, Σποράδες, Εύβοια και Φθιώτιδα

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η κακοκαιρία «Alexandros», με καταιγίδες να πλήττουν την Αττική, ενώ...

Κικίλιας: Βίντεο από τη στιγμή που το drone της Πάρνηθας εντόπισε τη φωτιά στον Βαρνάβα

Η κάμερα από το drone της Πάρνηθας κατέγραψε τη στιγμή που εντόπισε την φωτιά...