Τις υποψίες τους ότι ο καμβάς στον διάσημο πίνακα του Πάμπλο Πικάσο «La Misereuse Accroupie» έχει ξαναχρησιμοποιηθεί επιβεβαίωσαν ερευνητές της Πινακοθήκης του Οντάριο στο Τορόντο του Καναδά.
Κάνοντας χρήση μιας νέας μεθόδου σάρωσης με ακτίνες xray, ανακάλυψαν ότι πίσω του κρύβεται ένα άλλο έργο.
Ο Πάμπλο Πικάσο ζωγράφισε τον πίνακα το 1902, κατά τη διάρκεια της μπλε περιόδου.
Πίσω από τη διάσημη ελαιογραφία του Ισπανού ζωγράφου, με μια γυναίκα που έχει τυλιχθεί με μια κουβέρτα και γέρνει το κεφάλι της προς μία πλευρά, οι ερευνητές ανακάλυψαν ένα τοπίο της Βαρκελώνης, το οποίο εκτιμάται ότι ανήκει σε μαθητευόμενο του Ισπανού ζωγράφου.
«Η τεχνολογία μας επέτρεψε να μπούμε στο μυαλό του καλλιτέχνη, ώστε να καταλάβουμε καλύτερα τη δημιουργική προσέγγιση του Πικάσο και το πώς ξεκίνησε να δημιουργεί τα έργα του», δήλωσε μέλος της ερευνητικής ομάδας. Σύμφωνα με τον επιμελητή Κένεθ Μπρουμέλ, υπήρχαν πολλά σημάδια ότι ο καμβάς είχε επαναχρησιμοποιηθεί. Η νέα μέθοδος σάρωσης είναι μη παρεμβατική. «Βοηθάει να χρονολογήσουμε το έργο και να προσδιορίσουμε πού δημιουργήθηκε» δήλωσε στο BBC News.
Ο νέος τρόπος σάρωσης αναμένεται να φέρει… επανάσταση, καθώς μπορεί να αποκαλύψει τα μυστικά ενός έργου τέχνης, χωρίς την παραμικρή παρέμβαση. Παράλληλα, το κόστος της συσκευής σάρωσης είναι χαμηλό, ενώ είναι φορητή, βοηθώντας σημαντικά τους ερευνητές.