Αντιδράσεις έχουν προκαλέσει εικόνες που αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο και απεικονίζουν drone show γνωστής εταιρείας αθλητικών ειδών, πάνω από την Ακρόπολη.
Εν τω μεταξύ, μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας αναφορικά με τη διαφήμιση αθλητικών ειδών στην Ακρόπολη, καταθέτουν εντός της ημέρας οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΥΠΠΟ:
«Αναφορικά με διαφήμιση εταιρείας αθλητικών ειδών στην οποία φέρεται να απεικονίζεται η Ακρόπολη, ανακοινώνεται ότι: Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας. Επιπλέον το Υπουργείο είναι σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να διερευνηθεί η τήρηση ή μη της διαδικασίας αδειοδότησης της υπερπτήσης drone, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία».
Αρνήθηκαν στον Λάνθιμο να γυρίσει μια σκηνή από τη νέα του ταινία, αλλά έδωσαν την άδεια για να διαφημίσει η Adidas τα παπούτσια της.
— Δραχμαντινετζάντ (@giopsos) May 16, 2025
Μην τα ξαναλέμε, τα ΄χει πει ο Ζοζέ Σαραμάγκου:
«…ιδιωτικοποιήστε στο φινάλε και την πουτάνα τη μάνα που σας γέννησε…» pic.twitter.com/9oxfimTy9z
«Η εικόνα μέσω σμήνους drones του αθλητικού παπουτσιού που “πατά” πάνω στην Ακρόπολη για διαφημιστικούς λόγους, αποτελεί προσβλητική εμπορευματοποίηση του πυρήνα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς», υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
«Με ποιο κριτήριο έγινε η αποδοχή μίας τέτοιας πρότασης όταν τον περασμένο μήνα το Υπουργείο Πολιτισμού δεν έδωσε άδεια στον σκηνοθέτη Γιώργο Λάνθιμο για τα γυρίσματα της ταινίας του στον αρχαιολογικό χώρο;», ρωτάει η Κουμουνδούρου.
«Η εικόνα ενός γιγαντιαίου αθλητικού παπουτσιού να «πατά» την Ακρόπολη μέσω προβολής με drones, αποτελεί μια ακόμα θλιβερή υπενθύμιση της ανάγκης για ξεκάθαρα θεσμικά όρια και σεβασμό απέναντι στην πολιτιστική μας κληρονομιά», σχολιάζει μεταξύ άλλων το ΠΑΣΟΚ σε ανακοίνωσή του.
Η Ακρόπολη, παγκόσμιο σύμβολο του πολιτισμού και της δημοκρατίας, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως ουδέτερο φόντο για εμπορικές χρήσεις ή «έξυπνα» διαφημιστικά ευρήματα. Ειδικά όταν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η εν λόγω δράση είτε πραγματοποιήθηκε χωρίς άδεια είτε εκμεταλλεύτηκε θεσμικά κενά και ελλιπή εποπτεία, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για τον ρόλο και την ευθύνη του υπουργείου Πολιτισμού.