Δευτέρα, 26 Ιουλίου, 2021
25.7 C
Athens

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 26 Ιουλίου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 1925... Εγκαινιάζεται στη Νέα Υόρκη το υποκατάστημα της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος. Πρόκειται για το πρώτο υποκατάστημα ευρωπαϊκής τράπεζας στο εξωτερικό.

Υπουργείο Παιδείας: Τι περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο

Ο νέος θεσμός του Μέντορα Εκπαιδευτικού και το πολλαπλό βιβλίο είναι οι βασικές καινοτομίες που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με το οποίο εισάγεται η αξιολόγηση στο σχολείο, κάτι που προκαλεί σφοδρές αντιδράσεις στις τάξεις των ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, το νομοσχέδιο θα κινηθεί κυρίως στους εξής άξονες: Στο πλαίσιο της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, θα εισαχθεί το πολλαπλό βιβλίο στα σχολεία και θα γίνει προκήρυξη για τη συγγραφή νέων σχολικών εγχειριδίων ενώ δημιουργείται και ο νέος θεσμός του Μέντορα εκπαιδευτικού.

Ο Μέντορας θα έχει ως αποστολή του την καθοδήγηση των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών. ενώ αυξάνεται από 3 σε 4 χρόνια, η θητεία των διευθυντών και καταργείται το όριο των 2 θητειών στο ίδιο σχολείο.

Δίνεται επίσης η δυνατότητα στον Σύλλογο Διδασκόντων να έχει ελεύθερη επιλογή βιβλίου από συγκεκριμένα βιβλία που θα προτείνονται από το ΙΕΠ. Μόλις ολοκληρωθούν τα Αναλυτικά Προγράμματα από το ΙΕΠ θα γίνει προκήρυξη για τη συγγραφή των βιβλίων. Ο θεσμός του πολλαπλού βιβλίου θα εφαρμοστεί από το σχολικό έτος 2022-23.

Αναφορικά με την αξιολόγηση, στο σχέδιο νόμου προβλέπεται ότι θα γίνεται σε 3 στάδια, εκ των οποίων τα δύο θα αξιολογούνται ανά τετραετία και το τρίτο ανά διετία.

Πιο αναλυτικά:

Στάδιο 1. Η γενική και ειδική διδακτική των εκπαιδευτικών, θα αποτιμάται από τον σύμβουλο εκπαίδευσης ανά 4 έτη

Στάδιο 2. Το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης θα αποτιμάται από τον διευθυντή επίσης ανά τετραετία.

Στάδιο 3. Η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια θα αποτιμάται και από τον διευθυντή και από τον Σύμβουλο, ανά διετία.

Η αξιολόγηση θα γίνεται σε 4βαθμη περιγραφική κλίμακα:

1) Μη ικανοποιητικός, 2) Ικανοποιητικός 3) Πολύ καλός 4) Εξαιρετικός.

Οι εκπαιδευτικοί που θα αξιολογούνται στην κλίμακα « μη ικανοποιητικός» ή «ικανοποιητικός» θα παραπέμπονται σε επιμόρφωση.

Από την πλευρά τους οι συνδικαλιστικές ομοσπονδίες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θεωρούν ότι το νομοσχέδιο φέρνει αποδυνάμωση του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων και ισχυροποίηση των διευθυντών και των στελεχών της εκπαίδευσης.

Η κ. Κεραμέως πάντως απηύθυνε την Τετάρτη πρόσκληση για διάλογο για την αξιολόγηση στους τομεάρχες Παιδείας των κοινοβουλευτικών κομμάτων.

Το σχέδιο νόμου, σύμφωνα με όσα παρουσίασε την Τετάρτη στο υπουργικό συμβούλιο η υπουργός Παιδείας, αναπτύσσεται σε τέσσερις άξονες:

Ι) Τη μεγαλύτερη αυτονομία της σχολικής μονάδας και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης στους εκπαιδευτικούς. Η ποιότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων τείνει να είναι άμεσα συναρτώμενη με το βαθμό αποκέντρωσής τους, ελευθερίας και αυτονομίας των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων, τομέα στον οποίο η χώρα μας υστερεί σημαντικά σε σχέση με άλλες χώρες. Δείχνουμε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, με ενισχυμένη ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, ενισχύουμε το ρόλο του διευθυντή και αυξάνουμε τις θέσεις ευθύνης για τους εκπαιδευτικούς, θεσπίζουμε ένα πλαίσιο αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας, εξασφαλίζουμε μεγαλύτερους βαθμούς ευελιξίας, απελευθερώνουμε τις δημιουργικές δυνάμεις της εκπαίδευσης.

ΙΙ) Την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με καθαρά βελτιωτικό, μη τιμωρητικό χαρακτήρα, ως μηχανισμό ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών και διαρκούς βελτίωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του σχολείου. Η αξιολόγηση αποτελεί απαραίτητο συμπληρωματικό μέτρο για τη θέσπιση ενός ισχυρού μηχανισμού ανατροφοδότησης και διασφάλισης της ποιότητας στην εκπαίδευση, ενώ είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την επιμόρφωση. Αποτελεί, επιπλέον, απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος. Η αξιολόγηση, σε κεντρικό ή τοπικό επίπεδο, αποτελεί κοινή πρακτική στο 90% των ευρωπαϊκών χωρών.

ΙΙΙ) Τις δομές εκπαίδευσης, για την περαιτέρω συμβολή τους στην αποτελεσματική υποστήριξη του σχολείου. Στόχος, η ίδρυση θέσεων στελεχών με αμιγώς παιδαγωγικό χαρακτήρα, ο εξορθολογισμός της διαδικασίας επιλογής στελεχών και η ουσιαστική συμβολή των στελεχών αυτών τόσο στην επιμόρφωση όσο και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που θα καταστήσουν τις νέες Δομές Εκπαίδευσης κρίσιμο πυλώνα για την αποτελεσματική παιδαγωγική υποστήριξη του αυτόνομου σχολείου. Επενδύουμε στους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη μας.

ΙV) Την εκκλησιαστική εκπαίδευση. Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο επιχειρεί να εκσυγχρονίσει και να οργανώσει εξ ολοκλήρου και σε νέα βάση την δευτεροβάθμια, μεταδευτεροβάθμια και ανώτατη εκκλησιαστική εκπαίδευση, ενισχύοντας ουσιαστικά την παρεχόμενη εκπαίδευση στους υποψηφίους κληρικούς.

Το σχέδιο νόμου, σύμφωνα με όσα παρουσίασε την Τετάρτη στο υπουργικό συμβούλιο η υπουργός Παιδείας, αναπτύσσεται σε τέσσερις άξονες:

Ι) Τη μεγαλύτερη αυτονομία της σχολικής μονάδας και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης στους εκπαιδευτικούς. Η ποιότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων τείνει να είναι άμεσα συναρτώμενη με το βαθμό αποκέντρωσής τους, ελευθερίας και αυτονομίας των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων, τομέα στον οποίο η χώρα μας υστερεί σημαντικά σε σχέση με άλλες χώρες. Δείχνουμε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, με ενισχυμένη ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, ενισχύουμε το ρόλο του διευθυντή και αυξάνουμε τις θέσεις ευθύνης για τους εκπαιδευτικούς, θεσπίζουμε ένα πλαίσιο αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας, εξασφαλίζουμε μεγαλύτερους βαθμούς ευελιξίας, απελευθερώνουμε τις δημιουργικές δυνάμεις της εκπαίδευσης.

ΙΙ) Την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με καθαρά βελτιωτικό, μη τιμωρητικό χαρακτήρα, ως μηχανισμό ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών και διαρκούς βελτίωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του σχολείου. Η αξιολόγηση αποτελεί απαραίτητο συμπληρωματικό μέτρο για τη θέσπιση ενός ισχυρού μηχανισμού ανατροφοδότησης και διασφάλισης της ποιότητας στην εκπαίδευση, ενώ είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την επιμόρφωση. Αποτελεί, επιπλέον, απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος. Η αξιολόγηση, σε κεντρικό ή τοπικό επίπεδο, αποτελεί κοινή πρακτική στο 90% των ευρωπαϊκών χωρών.

ΙΙΙ) Τις δομές εκπαίδευσης, για την περαιτέρω συμβολή τους στην αποτελεσματική υποστήριξη του σχολείου. Στόχος, η ίδρυση θέσεων στελεχών με αμιγώς παιδαγωγικό χαρακτήρα, ο εξορθολογισμός της διαδικασίας επιλογής στελεχών και η ουσιαστική συμβολή των στελεχών αυτών τόσο στην επιμόρφωση όσο και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που θα καταστήσουν τις νέες Δομές Εκπαίδευσης κρίσιμο πυλώνα για την αποτελεσματική παιδαγωγική υποστήριξη του αυτόνομου σχολείου. Επενδύουμε στους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη μας.

ΙV) Την εκκλησιαστική εκπαίδευση. Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο επιχειρεί να εκσυγχρονίσει και να οργανώσει εξ ολοκλήρου και σε νέα βάση την δευτεροβάθμια, μεταδευτεροβάθμια και ανώτατη εκκλησιαστική εκπαίδευση, ενισχύοντας ουσιαστικά την παρεχόμενη εκπαίδευση στους υποψηφίους κληρικούς.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Υπουργείο Παιδείας: Ανακοίνωσε τις 11.700 θέσεις μόνιμων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης

Τον καθορισμό των 11.700 θέσεων μονίμων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης κατά κλάδο, ειδικότητα και ειδίκευση, που διορίζονται κατά το τρέχον σχολικό έτος:...
Βάσεις 2019: Φιλόλογος με 9.700 και Μαθηματικός με 7.500 μόρια!

Πανελλαδικές: Τα στατιστικά με τις επιδόσεις των υποψηφίων

Αύξηση των αριστούχων στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, των Μαθηματικών, της Φυσικής, της Χημείας, της Βιολογίας και της Πληροφορικής, αλλά και μείωσή...

Πανελλαδικές εξετάσεις: Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες – Πάνω από 70.000 μαθητές ενημερώθηκαν με SMS

Αναρτήθηκαν οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ στην ειδική ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας. Για πρώτη φορά πάνω από 70.000 μαθητές έμαθαν τα αποτελέσματα των Πανελληνίων...
Βάσεις 2020: Τέλος η αγωνία για χιλιάδες υποψηφίους

Πανελλαδικές: Ήρθε η ώρα των βαθμολογιών – Αύριο μετά τις 13:00

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ θα αναρτηθούν αύριο Παρασκευή 9-7-2021, μετά τις 13:00 μμ...
Η Κεραμέως άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να γίνουν μαθήματα τον Ιούνιο

Η Κεραμέως ανακοίνωσε 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών

Τον διορισμό 11.700 μόνιμων εκπαιδευτικών σε δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο ανακοίνωσε την Τρίτη η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. «Σήμερα είναι μία πολύ σημαντική ημέρα για...
Καλλιθέα: Νέα εστία κορωνοϊού

Νηπιαγωγεία: Υποχρεωτική η διδασκαλία των Αγγλικών

Υποχρεωτική θα είναι από την επόμενη σχολική χρονιά η διδασκαλία των αγγλικών στα νηπιαγωγεία, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Παιδείας. Η διδασκαλία τους θα...

Πανελλαδικές: Δύο ημέρες ακόμη έχουν οι υποψήφιοι να εγγραφούν με sms στην πλατφόρμα

Για άλλες δύο ημέρες θα γίνεται από τους υποψήφιους η εγγραφή στην πλατφόρμα για αποτελέσματα Πανελλαδικών Εξετάσεων μέσω γραπτού μηνύματος SMS, όπως ανακοίνωσε το...

Βρείτε μας

7,799ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
935ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Υπουργείο Παιδείας: Ανακοίνωσε τις 11.700 θέσεις μόνιμων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης

Τον καθορισμό των 11.700 θέσεων μονίμων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης κατά κλάδο,...

Βουλή: Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση του “μαύρου χρήματος”

Ψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο: «Πρόληψη και...

Όλα όσα θα θέλατε να μάθετε για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου για το αναβαθμισμένο σχολείο και την αξιολόγηση παρουσίασε και...

Ο Μητσοτάκης άφησε τα δύσκολα νομοσχέδια για τον… Ιούλιο

Ο πρώτος καύσωνας του καλοκαιριού που πλήττει αυτές τις ημέρες τη χώρα και μας...

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή