Οι καθυστερήσεις στην κατασκευή του σταθμού “Βενιζέλος” στο μετρό Θεσσαλονίκης αποτέλεσε την εστία αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης κατά την παρουσίαση της νέας διοίκησης του Αττικό Μετρό στην επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής.
Με αφορμή την αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει για τα αρχαία στην περιοχή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής υποστήριξε ότι “το κόστος ανασκαφών στην Θεσσαλονίκη πλησιάζει τα 135 εκατομμύρια ευρώ και ακόμα δεν έχουμε τελειώσει. Το Μουσείο Ακροπόλεως έγινε με λιγότερα χρήματα».
Αναφερόμενος στον σταθμό Βενιζέλου ο υπουργός Μεταφορών “έβαλε” κατά της προηγούμενης κυβέρνησης κατηγορώντας την για ολιγωρία υποστηρίζοντας ότι είμαστε ακόμα στο μηδέν. Αίσθηση μάλιστα προκάλεσε η αναφορά του υπουργού ότι με βάση τον σχεδιασμό της προηγούμενης διοίκησης ακόμα κι αν το μετρό είχε αρχίσει να λειτουργεί , όταν θα θα ξεκινούσαν οι εργασίες για το «Βενιζέλο» θα έπρεπε να σταματήσει όλη η κυκλοφορία για τουλάχιστον 6 μήνες. “Εμείς σχεδιάζουμε να ολοκληρωθεί το έργο μαζί με το σταθμό «Βενιζέλος» και την επέκταση προς την Καλαμαριά και να σχεδιάσουμε τις επεκτάσεις προς Βορειοδυτικά προς το αεροδρόμιο Μακεδονία» είπε θέτοντας ως κυβερνητικό στόχο τη λειτουργία του μετρό το 2023.
Κατά την δευτερολογία του και μετά από το σχόλιο του κ. Γιάννη Δραγασάκη πως η υπόθεση του Μετρό Θεσσαλονίκης ταλαιπωρεί τους Θεσσαλονικείς τα τελευταία 30 χρόνια και πως «η προηγούμενη κυβέρνηση το έβαλε σε ένα προγραμματισμό» ο κ. Καραμανλής αναγνώρισε ότι με εξαίρεση τον σταθμό Βενιζέλου το Μετρό έχει προχωρήσει πολύ ικανοποιητικά. “Δεν έχω κανένα πρόβλημα να δώσω τα εύσημα στην προηγούμενη κυβέρνηση εκεί που τα πράγματα πήγαν καλά. Η καθυστέρηση με τον σταθμό «Βενιζέλος» ξεκίνησε το 2013. Δεν δικαιώθηκε η προσφυγή Μπουτάρη και προκάλεσε καθυστέρηση από την οποία βγήκαν και πρόστιμα. Η απόφαση του ΣτΕ δικαίωσε την υπουργική απόφαση του 2014. Η επόμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να την αλλάξει αυτή την υπουργική απόφαση». Ο ίδιος σημείωσε ότι « Οι ειδικοί μας είπαν πως αν τα έργα προχωρήσουν με την παραμονή των αρχαίων το έργο θα καθυστερήσει. Μελέτες δεν υπάρχουν. Το έργο Βενιζέλου δεν έχει καν ξεκινήσει. Για ποια καθυστέρηση μιλάτε. Όλοι οι ειδικοί λένε ότι η απόσυρση και η επανατοποθέτηση των αρχαίων θα διευκολύνει την κατασκευή”.
Καταλήγοντας ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο μετρό της Αθήνας λέγοντας ότι έχει καθυστερήσει η επέκταση προς τον Πειραιά και ότι το α’ τρίμηνο του 2020 θα δοθούν για λειτουργία τρεις σταθμοί και συγκεκριμένα Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.
Πηγή: Real.gr