Ο Μητσοτάκης εγκαινίασε τρεις νέους σταθμούς του μετρό

Η ανάπτυξη δεν μπορεί να περιμένει

14
Μητσοτάκης: Η επέτειος της ντροπής βρίσκει την Τουρκία να διολισθαίνει μακριά από την νομιμότητα

Η συγκεκριμένη φάση επέκτασης προχώρησε και ολοκληρώθηκε μέσα στα χρονοδιαγράμματα, παρά την μεγάλη αναστάτωση που προκάλεσε η πανδημία, τόνισε ο Κυριάκος Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στα εγκαίνια λειτουργίας των τριών νέων σταθμών του μετρό σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια.

Διαβεβαίωσε παράλληλα ότι αυτό «ισχύει και για τις εργασίες που συνεχίζονται στους τρεις υπόλοιπους σταθμούς, Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και στον Πειραιά.«Τέτοιες ημέρες το 2022, το μετρό θα συναντά πια τις γραμμές του ηλεκτρικού στον Πειραιά, θα τερματίζει στην καρδιά της πόλης. Προς το παρόν ενώνει την  Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό, την Νίκαια με την Αθήνα και τα προάστειά της και με τις δυο σημαντικές πύλες προς την υπόλοιπη Ελλάδα, τον σταθμό Λαρίσης και το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος», πρόσθεσε.

Ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για τρία έργα προόδου για τα οποία «είχαμε δεσμευθεί» και καθώς συμπληρώνεται ένας χρόνος της κυβέρνησης στην εξουσία- πρόσθεσε- δικαιώνονται οι τέσσερις λέξεις «το είπαμε, το κάναμε”. “Προτιμούμε να μιλάνε τα έργα μας», σημείωσε. Αναφέρθηκε εξάλλου στην εκτίμηση ότι 63.000 επιβάτες θα κάνουν χρήση των τριών νέων σταθμών, πάνω από 10.000 οχήματα θα αφαιρεθούν από τους δρόμους της Δυτικής Αττικής και όταν ολοκληρωθεί πλήρως η γραμμή 140.000 επιβάτες θα κάνουν καθημερινά χρήση αυτών των έξι σταθμών, που θα συμπληρώσουν την οριστική επέκταση της γραμμής 3.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στην οικονομική σημασία του έργου, υπογράμμισε ότι όλες οι κυβερνήσεις συνέβαλαν στο να μπορέσει να ολοκληρωθεί, αναγνώρισε ωστόσο ότι το μεγάλο έργο του μετρό «άργησε» και «ως συνολική αυτοκριτική»- όπως είπε- επισήμανε ότι «το μετρό θα έπρεπε να έχει έρθει νωρίτερα στην Δυτική Αθήνα» .

Υπενθύμισε ότι ο ίδιος, πριν από 10 χρόνια, στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, έλεγε ότι μόνο το Μετρό μπορεί να αντιμετωπίσει το συγκοινωνιακό και το περιβαλλοντικό αδιέξοδο του Λεκανοπεδίου.

“Και επιμένω σε αυτή μου τη θέση. Γι’ αυτό και είναι εξίσου σημαντική με την ολοκλήρωση της Γραμμής 3 -η οποία θεωρώ ότι θα γίνει εντός των χρονοδιαγραμμάτων που παρουσίασε ο υπουργός- και την οριστική δημοπράτηση και έναρξη των εργασιών στη Γραμμή 4. Εμβληματικό έργο, από το Γαλάτσι -μέσω κέντρου- προς του Γουδή», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε: «Υπάρχουν νομικές δυσκολίες, θα κάνουμε ότι περνά από το χέρι μας  για να επιλυθούν το συντομότερο δυνατό χωρίς να γίνουν εκπτώσεις σε ζητήματα κράτους δικαίου. Η ανάπτυξη της χώρας και η εξυπηρέτηση του πολίτη είναι θέματα που δεν μπορούν να περιμένουν».

Διαβάστε επίσης:  Υπουργικό Συμβούλιο: Ο Μητσοτάκης ανακοίνωσε συγκρότηση πενταμελούς Επιτροπής για επεξεργασία των προτάσεων Πισσαρίδη

Οι τρεις σταθμοί υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετούν περίπου 63.000 επιβάτες ανά ημέρα. Η καθημερινή χρήση ΙΧ αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 11.000 οχήματα, μειώνοντας τον φόρτο στους δρόμους της πρωτεύουσας, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα περιοριστούν κατά 60 τόνους ημερησίως, γεγονός που θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Σχεδιάστηκαν, άλλωστε, με έμφαση σε βιοκλιματικά χαρακτηριστικά, ενώ η κατασκευή τους συνοδεύτηκε από επίγεια έργα ανάπλασης, με ενδεικτικό παράδειγμα τη νέα πλατεία όπου βρίσκεται η είσοδος στον σταθμό του Κορυδαλλού.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε επίσης την ανάγκη τήρησης των μέτρων υγειονομικής ασφάλειας από όλους τους επιβάτες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ώστε να προστατευθεί η δημόσια υγεία. «Είναι για την προστασία των ιδίων, των συμπολιτών μας. Είναι η ελάχιστη ένδειξη κοινωνικής ευθύνης, διότι, όπως σας είπα πριν, δεν έχουμε ακόμα αφήσει πίσω μας την περιπέτεια του κορωνοϊόυ», είπε.

Παράλληλα με τα εγκαίνια της τελικής φάσης επέκτασης του μετρό προς τον μεγάλο λιμάνι, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στην έναρξη της πρώτης φάσης της εμβληματικής επένδυσης για την αναμόρφωση του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό.

“Μιλάμε, για δύο έργα, τα οποία απαντούν, μεν, σε τοπικά προβλήματα, εντάσσονται, όμως, στον ίδιο γενικό αναπτυξιακό σχεδιασμό. Είναι έργα με κοινά κοινωνικά αλλά και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά. Και είναι σε αλληλεξάρτηση αφού και τα δύο ξεδιπλώνονται παράλληλα, με επίκεντρο τις τόσο κρίσιμες υποδομές και τα δίκτυα. Τα κλειδιά, δηλαδή, της παραγωγής, της απασχόλησης και της ανάπτυξης. Πρόκειται, με άλλα λόγια, για δύο πρωτοβουλίες με το ίδιο όραμα”, τόνισε και συμπλήρωσε: “Άφησα για το τέλος τη χρονική σύμπτωση αυτών των δύο μεγάλων επενδύσεων, στο Ελληνικό και στο Μετρό. Επενδύσεις που προχώρησαν και προχωρούν μέσα σε μία εξαιρετικά δυσμενή παγκόσμια συγκυρία, μετά την καταιγίδα -καλύτερα θα έπρεπε να πω κατά τη διάρκεια της καταιγίδας- του κορονοϊού. Διότι αποδεικνύεται ότι ακόμα δεν έχουμε αφήσει πίσω μας αυτή την περιπέτεια”.

“Αυτό είναι κάτι το οποίο αποδεικνύει την αντοχή και τις μεγάλες δυνατότητες που διαθέτει η εθνική μας οικονομία. Αλλά, βέβαια, και την ανάγκη να συμπράξουν δημιουργικά ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας. Αυτός είναι ο δρόμος για να μπορέσουμε να πετύχουμε τη δημιουργία νέου πλούτου και τη δημιουργία πολλών καλών νέων θέσεων εργασίας. Περισσότερες δουλειές και καλύτερη ζωή και ευημερία για όλους”,  κατέληξε ο πρωθυπουργός.