Τετάρτη, 30 Σεπτεμβρίου, 2020
20.4 C
Athens

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 30 Σεπτεμβρίου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 1636.... Ισχυρός σεισμός 7,1 R πλήττει την Κεφαλονιά και τη Ζάκυνθο. Οι νεκροί φτάνουν τους 540 και οι τραυματίες τους 1.500. Οι μετασεισμικές...

Το γράμμα “Ν” και η κατάργησή του

Κάθε γράμμα του Ελληνικού Αλφαβήτου εκπέμπει ήχο και εικόνα…

Κάθε λέξη τέθηκε από τους «Ονοματοθέτες», νομοθέτες θα τους λέγαμε σήμερα, με ακρίβεια και όχι τυχαία και έχει άμεση σχέση Αιτίας και Αιτιατού, μεταξύ Σημαίνοντος και Σημαινομένου.

Εάν πάμε δε στις Επιστήμες, τα παραδείγματα είναι ατελείωτα και άκρως διαφωτιστικά, αλλά και διδακτικά για τις επόμενες γενεές.

Το “Ν” συντονίζει τον εγκέφαλο

Σχετικά πρόσφατα, στο Ιατρικό Περιοδικό MEDIZIN-JURNAL στην Γερμανία, δημοσιεύτηκε μία επιστημονική εργασία, σύμφωνα με την οποίαν:

«Η εκφορά του γράμματος «Ν» μεταφέρει οξυγόνο στον εγκέφαλο και ότι δεν ήταν τυχαίο το γεγονός της τοποθέτησης του «Ν» στο μέσον ακριβώς του Αλφαβήτου – στο πρώτο Ελληνικό Αλφάβητο με τα 27 γράμματα ».
(Εκτός αυτού στο Χάρβαρτ, από ιατρικές έρευνες διαπιστώθηκε ότι η απαγγελία των Ομηρικών Επών στο πρωτότυπο, εκτός των άλλων, κάνει καλό στην καρδιά, ως αναπνευστική άσκηση…).

Και δικαιούμαι να ερωτήσω: Γιατί εμείς γίναμε διώκτες του «Ν»; Γιατί θέλομε να φτωχύνομε τον εγκέφαλο των επομένων γενεών στην χώρα μας; Ως μάχιμος Εκπαιδευτικός και συγγραφέας επιστημονικού συγγράμματος (ΔΥΣΛΕΞΙΑ, Αθήνα 1994, Εκδόσεις ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, 6η Έκδοση σήμερα), νομιμοποιούμαι να ερωτήσω, αλλά και να προτείνω στο τέλος: Η Ελληνική Γλώσσα έχει πάρει πλέον μία μορφή τέτοια που δεν έχει ανάγκη από άλλες ακρότητες.

Όμως αναρωτιέμαι: Είναι τυχαίο άραγε που καταργήσαμε το γράμμα «Ν» στο τέλος των λέξεων και τα σχολικά μας βιβλία γράφουν το «εμβαδό » (!), αντί το εμβαδόν !! (Στα σχολικά βοηθήματα όμως διαβάζομε « το εμβαδόΝ », δηλ. εκεί διατηρείται το Ν, ενώ το επίσημο Κράτος στα βιβλία (ΥΠΕΠΘ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) το έχουν καταργήσει !! Για ποιον λόγο αυτή η ακρότητα: Για ποιον λόγο επίσημα διδάσκομε στα σχολεία μας κανόνες που κατασκευάστηκαν αυθαίρετα, π.χ. χθες συνάντησα το Δήμαρχο (το φίλο, το Σύμβουλο κλπ. κλπ…).

Το γράμμα Ν είναι οργανικό και όταν το κόβουμε πονάει. Είναι σαν να κόβουμε το δακτυλάκι μας…. Εάν κάποιος αντιτείνει ότι αυτό είναι μία ασήμαντη λεπτομέρεια, θα πρέπει να του πούμε ότι «η λεπτομέρεια κρατάει τον Παρθενώνα»!

Να θυμίσω όμως εδώ και το ωραίο, ειρωνικό κείμενο του Οδ. Ελύτη τότε: «ΓΙΑ ΜΙΑΝ ΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ», όπου καταλήγει Κανένας Ηρώδης δεν θα τολμούσε να διατάξει τέτοια γενοκτονία, όπως αυτή του τελικού –Ν-, εκτός κι αν τουʼ λειπε η οπτική του ήχου…» Ο Γ. Ρίτσος έγραψε επίσης: «Και οι λέξεις φλέβες είναι. Μέσα τους αίμα κυλάει…».

Δυστυχώς, όμως, διαπιστώνομε σήμερα ότι μετά το Νι, έρχεται και η σειρά του τελικού Σίγμα (Σ).
Κάποιοι δημοσιογράφοι στα κανάλια λένε κιόλας: «η μέθοδο», η «οδό», «η πλήρη! ένταξη» (!) κ.τ.ο. Καλλιεργούν έτσι αυθαίρετα ένα αρνητικό γλωσσικό πρότυπο στους νέους μας με την τεράστια δύναμη των ΜΜΕ και το σχολείο ανήμπορο να αντιδράσει, αλλά και την κοινωνία παθητικά να δέχεται ως περίπου μοιραία την εξέλιξη αυτή.

Μετά από όλα αυτά διατυπώνω την εξής άποψη και καταθέτω στο Συνέδριό σας την δική μου «Θεωρία» για το εν λόγω ζήτημα: Διεθνώς μελετάται η μοναδική μουσικότητα της Ελληνικής Γλώσσας και ο αντίκτυπός της στην πνευματική διαύγεια του ανθρώπου. Το γράμμα «Ν» διεγείρει τον εγκέφαλο θετικά και ενεργοποιεί τον άνθρωπο να σκέφτεται σωστά. Το τελικό Σίγμα ηρεμεί τον άνθρωπο. Αυτό το δέχεται και η σύγχρονη Ψυχιατρική.

Οι Αρχαίοι Έλληνες τα εγνώριζαν όλα αυτά και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μόνον εμείς οι Έλληνες λέμε «Τα είπα με το Νι και με το Σίγμα» και δεν λέμε με άλλα γράμματα, (παρ΄όλο που έχομε στις καταλήξεις των λέξεων και άλλα γράμματα), διότι το Νι ενεργοποιεί το μυαλό μας να σκεφθούμε σωστά και το Σίγμα ηρεμεί την ψυχή μας, αφού μιλήσουμε δημόσια ή ιδιωτικά.

Η σύγχρονη Ψυχογλωσσολογία δέχεται ότι η Γλώσσα και η Σκέψη γεννιούνται ταυτόχρονα και εξελίσσονται παράλληλα και συνιστούν ανά πάσα στιγμή μία αξεχώριστη ενότητα. Η Γλώσσα ενσαρκώνει την Σκέψη και η Σκέψη ουσιώνεται σε Γλώσσα. Είναι ένα νόμισμα με τις δύο όψεις του. Δεν μπορεί να υπάρχει η μία πλευρά, χωρίς την άλλη. Δεν μπορούσε να υπάρξει Ελληνική Σκέψη χωρίς την Ελληνική Γλώσσα. Είναι γεγονός ότι η ποιότητα και ποσότητα «καταγραφών» στην Σκέψη προσδιορίζει και το νοητικό επίπεδο κάθε λαού. Επομένως και το νοητικό επίπεδο καθορίζει και την ικανότητα της δημιουργίας Πολιτισμού.

Το Ελληνικόν Αλφάβητον, στην πορεία των χιλιάδων ετών του ήταν αρχικά : Ιδεογραφικό, στη συνέχεια επινοήθηκε το Εικονογραφικό, έπειτα φθάσαμε στο Γραμμογραφικό, κατόπιν στο Συλλαβογραφικό (Γραμμική Α και Β) και τέλος καθιερώθηκε το ισχύον σήμερα Φθογγογραφικό, που είναι αξεπέραστο και στο οποίο οφείλεται η δημιουργία της Ελληνικής Γλώσσας και του Ελληνικού Οικουμενικού Πολιτισμού.

Έχουμε χρέος να διαφυλάξουμε, ως κόρη οφθαλμού, την Ελληνική Γλώσσα και να αντισταθούμε στην κακοποίησή της.

Σπύρος Μάρκου
Διευθυντής 3ου Δημ. Σχολείου Λαρίσης

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Αυτά τα σχολεία δεν θα ανοίξουν τη Δευτέρα - Τι ανακοινώνει το υπουργείο Παιδείας

Αυτά τα σχολεία δεν θα ανοίξουν τη Δευτέρα – Τι ανακοινώνει το υπουργείο Παιδείας

Νέα ανακοίνωση εξέδωσε πριν από λίγο το υπουργείο Παιδείας σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων την Δευτέρα. Όπως...
Παράταση έως τις 20 Σεπτεμβρίου για την υποβολή αιτήσεων στις 50 Σχολές Μαθητείας του ΟΑΕΔ

Παράταση έως τις 20 Σεπτεμβρίου για την υποβολή αιτήσεων στις 50 Σχολές Μαθητείας του...

Οι σχολές, προσφέρουν εκπαίδευση σε 32 ειδικότητες με αμειβόμενη πρακτική άσκηση. Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr με...
Κεραμέως: Η χρήση μάσκας στα σχολεία είναι υποχρεωτική για λόγους δημόσιας υγείας

Κεραμέως: Η χρήση μάσκας στα σχολεία είναι υποχρεωτική για λόγους δημόσιας υγείας

Σε συστράτευση για τη χρήση μάσκας στα σχολεία κάλεσε την εκπαιδευτική κοινότητα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας το μεσημέρι της Τετάρτης.

Έτσι θα γίνει ο αγιασμός στα σχολεία

Εκκλησία και υπουργείο Παιδείας βρήκαν λύση για τον αγιασμό στα σχολεία που ανοίγουν στις 14 Σεπτεμβρίου. Όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, ο αγιασμός...
Οριστικό! Στις 14 Σεπτεμβρίου ανοίγουν τα σχολεία

Οριστικό! Στις 14 Σεπτεμβρίου ανοίγουν τα σχολεία

Στις 14 Σεπτεμβρίου θα ανοίξουν τελικά όλα τα σχολεία, συμπεριλαμβανομένων των νηπιαγωγείων, όπως ανακοίνωσε το απόγευμα της Τρίτης η υπουργός Παιδείας Νίκη...
Βάσεις 2020: Τέλος η αγωνία για χιλιάδες υποψηφίους

Βάσεις 2020: Τέλος η αγωνία για χιλιάδες υποψηφίους

Άνοιξε στις 8 και μισή το πρωί της Παρασκευής η πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας για τις βάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, βάζοντας...

Πανελλαδικές: Ανακοινώνονται οι βάσεις στο τέλος της εβδομάδας

Τι δείχνουν τα στατιστικά; "Τέλος" στο άγχος των περίπου 100.000 υποψηφίων θα μπει μέχρι το τέλος της νέας εβδομάδας,...

Ακολουθήστε μας

7,447ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
972ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Προς κατάργηση οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, απελευθερώνονται οι προσφορές

Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που θα αφορά στο παρεμπόριο...

Ο πόνος του Θεού μέσα από ένα γράμμα… (Υπέροχο)

Κάποιος έγραψε ένα γράμμα στο Θεό, κι Αυτός του απάντησε… Έγραψα...

Γράμμα του πατέρα στο γιο του….

«Εάν μια μέρα με δεις "γέρο"... εάν λερώνομαι όταν τρώω και δεν μπορώ να...

Γιατί ο Οκτώβριος δεν έχει το γράμμα μ;

Ένα αρκετά συνηθισμένο λάθος είναι να λέμε και να γράφουμε τον δέκατο μήνα του...

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή