Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου, 2024
14.1 C
Athens

Το γράμμα “Ν” και η κατάργησή του

Κάθε γράμμα του Ελληνικού Αλφαβήτου εκπέμπει ήχο και εικόνα…

Κάθε λέξη τέθηκε από τους «Ονοματοθέτες», νομοθέτες θα τους λέγαμε σήμερα, με ακρίβεια και όχι τυχαία και έχει άμεση σχέση Αιτίας και Αιτιατού, μεταξύ Σημαίνοντος και Σημαινομένου.

Εάν πάμε δε στις Επιστήμες, τα παραδείγματα είναι ατελείωτα και άκρως διαφωτιστικά, αλλά και διδακτικά για τις επόμενες γενεές.

Το “Ν” συντονίζει τον εγκέφαλο

Σχετικά πρόσφατα, στο Ιατρικό Περιοδικό MEDIZIN-JURNAL στην Γερμανία, δημοσιεύτηκε μία επιστημονική εργασία, σύμφωνα με την οποίαν:

«Η εκφορά του γράμματος «Ν» μεταφέρει οξυγόνο στον εγκέφαλο και ότι δεν ήταν τυχαίο το γεγονός της τοποθέτησης του «Ν» στο μέσον ακριβώς του Αλφαβήτου – στο πρώτο Ελληνικό Αλφάβητο με τα 27 γράμματα ».
(Εκτός αυτού στο Χάρβαρτ, από ιατρικές έρευνες διαπιστώθηκε ότι η απαγγελία των Ομηρικών Επών στο πρωτότυπο, εκτός των άλλων, κάνει καλό στην καρδιά, ως αναπνευστική άσκηση…).

Και δικαιούμαι να ερωτήσω: Γιατί εμείς γίναμε διώκτες του «Ν»; Γιατί θέλομε να φτωχύνομε τον εγκέφαλο των επομένων γενεών στην χώρα μας; Ως μάχιμος Εκπαιδευτικός και συγγραφέας επιστημονικού συγγράμματος (ΔΥΣΛΕΞΙΑ, Αθήνα 1994, Εκδόσεις ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, 6η Έκδοση σήμερα), νομιμοποιούμαι να ερωτήσω, αλλά και να προτείνω στο τέλος: Η Ελληνική Γλώσσα έχει πάρει πλέον μία μορφή τέτοια που δεν έχει ανάγκη από άλλες ακρότητες.

Όμως αναρωτιέμαι: Είναι τυχαίο άραγε που καταργήσαμε το γράμμα «Ν» στο τέλος των λέξεων και τα σχολικά μας βιβλία γράφουν το «εμβαδό » (!), αντί το εμβαδόν !! (Στα σχολικά βοηθήματα όμως διαβάζομε « το εμβαδόΝ », δηλ. εκεί διατηρείται το Ν, ενώ το επίσημο Κράτος στα βιβλία (ΥΠΕΠΘ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) το έχουν καταργήσει !! Για ποιον λόγο αυτή η ακρότητα: Για ποιον λόγο επίσημα διδάσκομε στα σχολεία μας κανόνες που κατασκευάστηκαν αυθαίρετα, π.χ. χθες συνάντησα το Δήμαρχο (το φίλο, το Σύμβουλο κλπ. κλπ…).

Το γράμμα Ν είναι οργανικό και όταν το κόβουμε πονάει. Είναι σαν να κόβουμε το δακτυλάκι μας…. Εάν κάποιος αντιτείνει ότι αυτό είναι μία ασήμαντη λεπτομέρεια, θα πρέπει να του πούμε ότι «η λεπτομέρεια κρατάει τον Παρθενώνα»!

Να θυμίσω όμως εδώ και το ωραίο, ειρωνικό κείμενο του Οδ. Ελύτη τότε: «ΓΙΑ ΜΙΑΝ ΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ», όπου καταλήγει Κανένας Ηρώδης δεν θα τολμούσε να διατάξει τέτοια γενοκτονία, όπως αυτή του τελικού –Ν-, εκτός κι αν τουʼ λειπε η οπτική του ήχου…» Ο Γ. Ρίτσος έγραψε επίσης: «Και οι λέξεις φλέβες είναι. Μέσα τους αίμα κυλάει…».

Δυστυχώς, όμως, διαπιστώνομε σήμερα ότι μετά το Νι, έρχεται και η σειρά του τελικού Σίγμα (Σ).
Κάποιοι δημοσιογράφοι στα κανάλια λένε κιόλας: «η μέθοδο», η «οδό», «η πλήρη! ένταξη» (!) κ.τ.ο. Καλλιεργούν έτσι αυθαίρετα ένα αρνητικό γλωσσικό πρότυπο στους νέους μας με την τεράστια δύναμη των ΜΜΕ και το σχολείο ανήμπορο να αντιδράσει, αλλά και την κοινωνία παθητικά να δέχεται ως περίπου μοιραία την εξέλιξη αυτή.

Μετά από όλα αυτά διατυπώνω την εξής άποψη και καταθέτω στο Συνέδριό σας την δική μου «Θεωρία» για το εν λόγω ζήτημα: Διεθνώς μελετάται η μοναδική μουσικότητα της Ελληνικής Γλώσσας και ο αντίκτυπός της στην πνευματική διαύγεια του ανθρώπου. Το γράμμα «Ν» διεγείρει τον εγκέφαλο θετικά και ενεργοποιεί τον άνθρωπο να σκέφτεται σωστά. Το τελικό Σίγμα ηρεμεί τον άνθρωπο. Αυτό το δέχεται και η σύγχρονη Ψυχιατρική.

Οι Αρχαίοι Έλληνες τα εγνώριζαν όλα αυτά και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μόνον εμείς οι Έλληνες λέμε «Τα είπα με το Νι και με το Σίγμα» και δεν λέμε με άλλα γράμματα, (παρ΄όλο που έχομε στις καταλήξεις των λέξεων και άλλα γράμματα), διότι το Νι ενεργοποιεί το μυαλό μας να σκεφθούμε σωστά και το Σίγμα ηρεμεί την ψυχή μας, αφού μιλήσουμε δημόσια ή ιδιωτικά.

Η σύγχρονη Ψυχογλωσσολογία δέχεται ότι η Γλώσσα και η Σκέψη γεννιούνται ταυτόχρονα και εξελίσσονται παράλληλα και συνιστούν ανά πάσα στιγμή μία αξεχώριστη ενότητα. Η Γλώσσα ενσαρκώνει την Σκέψη και η Σκέψη ουσιώνεται σε Γλώσσα. Είναι ένα νόμισμα με τις δύο όψεις του. Δεν μπορεί να υπάρχει η μία πλευρά, χωρίς την άλλη. Δεν μπορούσε να υπάρξει Ελληνική Σκέψη χωρίς την Ελληνική Γλώσσα. Είναι γεγονός ότι η ποιότητα και ποσότητα «καταγραφών» στην Σκέψη προσδιορίζει και το νοητικό επίπεδο κάθε λαού. Επομένως και το νοητικό επίπεδο καθορίζει και την ικανότητα της δημιουργίας Πολιτισμού.

Το Ελληνικόν Αλφάβητον, στην πορεία των χιλιάδων ετών του ήταν αρχικά : Ιδεογραφικό, στη συνέχεια επινοήθηκε το Εικονογραφικό, έπειτα φθάσαμε στο Γραμμογραφικό, κατόπιν στο Συλλαβογραφικό (Γραμμική Α και Β) και τέλος καθιερώθηκε το ισχύον σήμερα Φθογγογραφικό, που είναι αξεπέραστο και στο οποίο οφείλεται η δημιουργία της Ελληνικής Γλώσσας και του Ελληνικού Οικουμενικού Πολιτισμού.

Έχουμε χρέος να διαφυλάξουμε, ως κόρη οφθαλμού, την Ελληνική Γλώσσα και να αντισταθούμε στην κακοποίησή της.

Σπύρος Μάρκου
Διευθυντής 3ου Δημ. Σχολείου Λαρίσης

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Μετεγγραφές ΑΕΙ: Σήμερα στις 18:00 ανοίγει η πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας – Έως το...

Ηλεκτρονική αίτηση για χορήγηση μετεγγραφής/μετακίνησης μπορούν να υποβάλουν οι ενδιαφερόμενοι φοιτητές των Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α. από σήμερα Σάββατο 16/11/2024  στις 18:00 έως την Τρίτη 26/11/2024 και ώρα 15.00, γνωστοποίησε το Υπουργείο Παιδείας,...

Υπουργείο Παιδείας: Ανακοινώθηκαν οι προσλήψεις 8.763 εκπαιδευτικών (πίνακες)

Τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το διδακτικό έτος 2024-25 ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, γνωστοποιώντας τα ονόματα των ενδιαφερομένων. Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: (α)...

Την Παρασκευή η ονομαστική ανακοίνωση των 9.000 διορισθέντων αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Τις προσλήψεις περισσότερων από 9.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών αναμένεται να ανακοινώσει το Υπουργείο Παιδείας την ερχόμενη Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου. Πρόκειται να καλύψουν κενά σε σχολεία της...

Οι προϋποθέσεις λειτουργίας των μη κρατικών πανεπιστημίων

Τη διαδικασία κατάθεσης εγγυητικής επιστολής, την εκκίνηση διαδικασίας υποβολής αιτήσεων περί χορήγησης άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας παραρτημάτων Νομικών Προσώπων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΝΠΠΕ), καθώς επίσης και...

Πρεμιέρα σήμερα για το Ψηφιακό Φροντιστήριο

Επίσημη πρεμιέρα για τους μαθητές της Γ' Λυκείου κάνει σήμερα το Ψηφιακό Φροντιστήριο, το οποίο έχει χαρακτηριστεί από το υπουργείο Παιδείας ως «η μεγάλη καινοτομία»...

ΣτΕ: Να γίνουν αλλαγές στις μοριοδοτήσεις εκπαιδευτικών

Στην υποχρέωση να προσμετράται και η προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση κατά την διαδικασία μοριοδότησης για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία προχώρησε το Συμβούλιο της Επικρατείας, αλλάζοντας τα...

Υπ. Παιδείας: 8.553 προσλήψεις αναπληρωτών στη γενική και ειδική αγωγή – 5.539 στο ειδικό...

Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι προσλαμβάνονται 5.539 μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ ως προσωρινοί αναπληρωτές με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου πλήρους ωραρίου για το διδακτικό...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Καταργείται το τέλος επιτηδεύματος στα μπλοκάκια

Καταργείται το τέλος επιτηδεύματος στα μπλοκάκια Είχε ανακοινωθεί από την Kυβέρνηση ότι καταργείται το τέλος...

“Η ενεργειακή μετάβαση αποτυγχάνει, φαντασίωση η κατάργηση του πετρελαίου”

Ο διευθύνων σύμβουλος της Saudi Aramco Amin Nasser δήλωσε τη Δευτέρα ότι η ενεργειακή...

Οριστικό τέλος για την αργία των Τριών Ιεραρχών στην εκπαίδευση

Κανονικά θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη, ανήμερα της γιορτής των Τριών Ιεραρχών, τα μαθήματα στα...

Αν έχεις στην παλάμη σου το γράμμα “Μ” διάβασε το κείμενο

Η παλαμεία είναι μια αρχαία μέθοδος πρόβλεψης του μέλλοντος και ερμηνείας της προσωπικότητας ενός...