Το μυστικό για μια υγιή καρδιά βρίσκεται στο ψυγείο σας…

73
Τι «ηλικία» έχει η καρδιάς σας

Νέα έρευνα αναφέρει ότι η κατανάλωση άνω των 2 μερίδων γιαουρτιού την εβδομάδα μπορεί ενδεχομένως να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιοπάθειας ή εγκεφαλικού επεισοδίου.

Το γιαούρτι μπορεί ενδεχομένως ανεξάρτητα, να συνδέεται με τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Hypertension.

Ο Justin Buendia, του Boston University School of Medicine, υπέθεσε ότι η μακροχρόνια πρόσληψη γιαουρτιού θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών προβλημάτων, καθώς ορισμένες προηγούμενες μικρές έρευνες είχαν δείξει οφέλη από κατανάλωση γαλακτοκομικών που έχουν υποστεί ζύμωση.

Τα νέα ευρήματα δίνουν σημαντικές νέες ενδείξεις ότι το γιαούρτι μπορεί ενδεχομένως να ωφελήσει μόνο του την υγεία της καρδιάς ή ως σταθερό μέρος διατροφής πλούσιας σε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης.

Η έρευνα περιέλαβε 55.000 γυναίκες (30-55 ετών) με υπέρταση που συμμετείχαν στην Nurses” Health Study και 18.000 άντρες (40-75 ετών) που συμμετείχαν στην Health Professionals Follow-Up Study.

Διαβάστε επίσης:  Ένας στους δύο Έλληνες με χαμηλή κατανάλωση ασβεστίου και ανεπάρκεια βιταμίνης D

Υψηλότερη πρόσληψη γιαουρτιού συνδέθηκε με 30% μείωση του κινδύνου εμφράγματος στις γυναίκες της Nurses” Health Study και με 19% μείωση στους άντρες της Health Professionals Follow-Up Study.

Σημειώθηκαν 3.300 και 2.148 περιστατικά καρδιαγγειακής νόσου στους συμμετέχοντες στην Nurses” Health Study και στην Health Professionals Follow-Up Study, αντίστοιχα.

Η μεγαλύτερη πρόσληψη γιαουρτιού στις γυναίκες συνδέθηκε με 16% χαμηλότερο κίνδυνο επαναγγείωσης.

Στις 2 ομάδες, η κατανάλωση άνω των 2 μερίδων γιαουρτιού την εβδομάδα οδηγούσε σε περίπου 20% χαμηλότερο κίνδυνο σημαντικής στεφανιαίας νόσου ή εγκεφαλικού κατά τη διάρκεια της μελέτης των συμμετεχόντων.

Όταν προστέθηκε η επανναγείωση στη μεταβλητή αποτελέσματος καρδιαγγειακής νόσου, μειώθηκαν οι υπολογισμοί κινδύνου και για τα 2 φύλα αλλά παρέμειναν σημαντικοί.

Η υψηλότερη πρόσληψη γιαουρτιού σε συνδυασμό με γενικά υγιεινή για την καρδιά διατροφή συνδέθηκε με μεγαλύτερες μειώσεις στον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου σε γυναίκες και άντρες με υπέρταση.