Με πυρετώδεις ρυθμούς τρέχουν οι διαδικασίες ετοιμασίας των τριών μεταγωγικών αεροσκαφών C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας, που εδώ και χρόνια παραμένουν «παρκαρισμένα δίχως αύριο» στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ.
Σύμφωνα με πληροφορίες δεδομένου ότι δεν θα προκύψει κάποιο απρόοπτο, μέχρι το τέλος του Ιανουαρίου θα έχει ταξιδέψει το πρώτο αεροσκάφος για το Ισραήλ, με τα υπόλοιπα δύο να ακολουθούν το επόμενο χρονικό διάστημα, μέχρι τον Μάρτιο.
Μετά και την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου από την Βουλή, τρέχουν οι διαδικασίες ια την άμεση μεταφορά εκεί τριών C-130H τα οποία θα υποστούν εκτεταμένο πρόγραμμα συντήρησης. Ταυτόχρονα, τρέχουν οι διαδικασίες ώστε 3 μεταγωγικά του τύπου να μπουν στα υπόστεγα του Κρατικού Εργοστασίου Αεροσκαφών (ΚΕΑ) της ΠΑ, προκειμένου να γίνουν όλες οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης.
Ταυτόχρονα διογκώνονται οι πιέσεις προς την ΕΑΒ για την επιτάχυνση των εργασιών στα υπόλοιπα αεροσκάφη, με την διοίκηση να έχει δεσμευθεί ότι θα προσπαθήσει σε εύλογο χρονικό διάστημα – και πάντως πολύ σύντομα σε σχέση με το παρελθόν – προκειμένου τα 4 C-130 που θα συνεχίσει να φιλοξενεί, να παραδοθούν επιτέλους στην διάθεση της ΠΑ.
Παράλληλα, με την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου, τρέχουν οι διαδικασίες για την συντήρηση και υποστηριξη των μεταγωγικών αεροσκαφών C-27J Spartan της Πολεμικής Αεροπορίας ή «Σπαρτιάτες», όπως είναι το παρατσούκλι τους ελληνιστί.
Όπως έχουμε ήδη αποκαλύψει πρόκειται για την FoS (Follow on Support), με την κατασκευάστρια εταιρεία του αεροσκάφους, Leonardo (LEONARDO SOCIETA PER AZIONI) να έχει το πρόκριμα, η οποία όπως είχαμε αποκαλύψει πρόσφατα ήταν και η μοναδική που κατέβηκε στον πρόσφατο διαγωνισμό, ο οποίος τελικά ακυρώθηκε, με τις διαμαρτυρίες να περισσεύουν από αρκετές πλευρές.
Οι όροι της νέας σύμβασης, που ελπίζουμε να μην κολλήσει πάλι, προβλέπουν αλλαγή στην συνολική δαπάνη του έργου. Το ΓΕΕΘΑ, σε συνεργασία με το ΓΕΑ έτρεξαν όλες τις απαραίτητες διαδικασίες ώστε να προετοιμαστεί ο σχετικός φάκελος που παρουσιάστηκε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.