Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
20.8 C
Athens

Σχέδιο για τη δημιουργία νέας κρατικής… ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Πριν στεγνώσει το μελάνι από την υπογραφή της σύμβασης πώλησης της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας στη Ferrovie dello Stato Italiane έναντι 45 εκατ. ευρώ, το Δημόσιο, διά της εποπτευόμενης από το υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ΓΑΙΑΟΣΕ, μιλάει για ίδρυση νέας κρατικής σιδηροδρομικής εταιρείας.

 

Ειδικότερα, ο διευθύνων σύμβουλός της Αθανάσιος Σχίζας προανήγγειλε πως η κρατική εταιρεία «θα κινηθεί για την απόκτηση σιδηροδρομικής άδειας», ενώ παράλληλα δήλωσε πως έχει σχεδιαστεί πρόγραμμα ανακατασκευής του τροχαίου υλικού, αξίας 40 – 45 εκατ., για τη βελτίωση του ίδιου του τροχαίου υλικού, ώστε «ύστερα από τρία χρόνια να είναι σε αντίστοιχο επίπεδο του μέσου όρου των ανεπτυγμένων ευρωπαϊκών κρατών».

«Δεν θα ανταγωνιστούμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ», εξηγεί, ωστόσο «οφείλει το ελληνικό Δημόσιο να έχει μια σιδηροδρομική άδεια στην κατοχή του για κάθε ενδεχόμενο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η κίνηση της ΓΑΙΑΟΣΕ χαρακτηρίζεται από ορισμένους κύκλους της βιομηχανίας μεταφορών «επιεικώς άκομψη» και ενδεικτική του γιατί έχει υπονομευθεί το επενδυτικό κλίμα για τη χώρα.

Ακόμη μεγαλύτερο προβληματισμό, όμως, δημιουργούν στην αγορά πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θέτουν και θέμα διασφάλισης της εκμίσθωσης τροχαίου υλικού, δηλαδή μηχανών και βαγονιών, από το στοκ του ελληνικού Δημοσίου, το οποίο ελέγχει στο σύνολό του η ΓΑΙΑΟΣΕ.

Και στο πλαίσιο αυτής της αξίωσης, μάλιστα, φέρεται να επαπειλείται, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, και η έγερση θέματος καταβολής των επιδοτήσεων της τάξης των 50 εκατ. ευρώ ετησίως που λαμβάνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για δημόσιες υπηρεσίες, τις άγονες δηλαδή σιδηροδρομικές γραμμές.

Ειδικότερα, φέρεται να τίθεται θέμα «επακριβούς αποτίμησής τους, ώστε να μην καταβάλλονται χρήματα που δεν πάνε για τις άγονες».

Αν και κύκλοι κοντά στην υπόθεση εκτιμούν πως το ζήτημα της καταβολής των 50 εκατ. ενδεχομένως να εγείρεται ως διαπραγματευτικό μέσο πίεσης προς την ιταλική πλευρά, γεγονός παραμένει πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ιδιωτικοποιήθηκε με τις συμβάσεις αυτές για τις επιδοτήσεις υπογεγραμμένες για πέντε χρόνια και άρα ο επενδυτής εμφανίζεται να είναι νομικά κατοχυρωμένος.

Εφόσον οι πληροφορίες αυτές, όμως, ευσταθούν και το ζήτημα κλιμακωθεί, ενδέχεται να δημιουργηθεί εμπλοκή στην ομαλή ολοκλήρωση της συναλλαγής.

Μιας ιδιωτικοποίησης η οποία, υπενθυμίζεται, συνδέεται και με τη διαγραφή χρέους της τάξης των 750 εκατ. ευρώ από τον ισολογισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς το Δημόσιο στο πλαίσιο του διακανονισμού του θέματος των παράνομων κρατικών επιδοτήσεων που συμφωνήθηκε προ ετών μεταξύ ευρωπαϊκής επιτροπής και ελληνικού Δημοσίου.

Κύκλοι της δημόσιας σιδηροδρομικής βιομηχανίας ισχυρίζονται πως η σύμβαση πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που σημειωτέον εγκρίθηκε από το ελεγκτικό συνέδριο πριν από λίγες ημέρες, δεν διασφαλίζει τα συμφέροντα του Δημοσίου, αφού δεν δεσμεύει επαρκώς τον νέο μέτοχο να χρησιμοποιεί ελληνικό τροχαίο υλικό.

Πηγή: Καθημερινή

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Άνοιξε η πλατφόρμα για τις φορολογικές δηλώσεις – Όσα πρέπει να γνωρίζουμε

Ενεργοποιήθηκε η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων 9 εκατ. φορολογουμένων, με πλήθος αλλαγών μετά και την ψήφιση του νέου Κώδικα...

Κλειστές τράπεζες για 6 ημέρες – Τι πρέπει να γνωρίζετε για τις συναλλαγές σας

Ρολά αναμένεται να κατεβάσουν ξανά οι τράπεζες για διάστημα 6 ημερών λόγω της εορτής του Πάσχα και της μεταφοράς της αργίας της Πρωτομαγιάς. Δηλαδή...

Συντάξεις: Πόσο κερδίζουν 860.000 παλαιοί και νέοι συνταξιούχοι από τη μείωση της ΕΑΣ

Οριστική πρέπει να θεωρείται η μείωση των κρατήσεων της ΕΑΣ στις κύριες συντάξεις, πέραν του σεναρίου κατάργησης της κράτησης από τις επικουρικές. Το υπουργείο...

POS: Σε μείωση κατά 50% της προμήθειας προχωρούν, εντός του Μαίου, τράπεζες, εκδότες καρτών...

Kατά 50% θα μειωθεί από τον Μάιο το μερίδιο των προμηθειών που λαμβάνουν για συναλλαγές μικρής αξίας από μικρές κυρίως επιχειρήσεις, όπως περίπτερα, ψιλικατζίδικα,...
Έρευνα MARLAB: Τι πιστεύουν οι Έλληνες και πως πρέπει να αντιμετωπιστεί ο τουρισμός λόγω COVID-19;

Τουρισμός: Αύξηση εισπράξεων και ταξιδιωτικής κίνησης στο δίμηνο

Ξεπέρασαν το μισό δισ. ευρώ οι ταξιδιωτικές εισπράξεις, κατά το πρώτο δίμηνο του 2024, καταγράφοντας αύξηση 24,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Διαμορφώθηκαν σε...

Αποκλιμάκωση του χρέους με πρωτογενές πλεόνασμα-έκπληξη στο 1,9% του ΑΕΠ το 2023

Υψηλότερο του στόχου ήταν το πρωτογενές πλεόνασμα στα τέλη του 2023 σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της ΕΛΣΤΑΤ. Σύμφωνα με τα στοιχεία το πρωτογενές πλεόνασμα έφτασε...

Καύσιμα: Φωτιά η τιμή της βενζίνης

Η Μαρία Ζάγκα πρόεδρος της ένωσης βενζινοπωλών Αττικής τόνισε ότι πρέπει να γίνει έλεγχος στα πρατήρια της Αθήνας που πωλούν σε τόσο υψηλές τιμές,...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Στάσεις εργασίας αύριο στο σιδηρόδρομο – Καθυστερήσεις και ακυρώσεις δρομολογίων

Πιθανές καθυστερήσεις και ακυρώσεις κάποιων σιδηροδρομικών δρομολογίων αναμένονται αύριο Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου, καθώς η...

Είναι επίσημο! Από 15 Μαΐου Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 4 ώρες

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε σήμερα την έναρξη δρομολογίων των νέων, σύγχρονων αμαξοστοιχιών ETR470, από την...

Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Έκπτωση 50% σε ΚΤΕΛ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους κατά την περίοδο του Πάσχα

Με έκπτωση 50% θα μπορούν να μετακινηθούν αναπληρωτές δάσκαλοι και καθηγητές με τα ΚΤΕΛ...

Αποζημίωση 1.000 ευρώ στους επιβάτες τραίνων που εγκλωβίστηκαν

Χίλια ευρώ αποζημίωση στους επιβάτες δρομολογίων του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη που ταλαιπωρήθηκαν για ώρες συμφώνησε...