Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
14.9 C
Athens

Καραμανλής: Αναβαθμίζουμε 14 συρμούς του Ηλεκτρικού και κάνουμε παρεμβάσεις στους σταθμούς

Παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, υπεγράφη μεταξύ της ΣΤΑΣΥ και της αναδόχου εταιρείας Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, σύμβαση για την αναβάθμιση 14 συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας (Ηλεκτρικός).

Τη σύμβαση υπέγραψαν ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ κ. Αθανάσιος Κοταράς και ο CEO και μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της CAF SA (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) κ. Urtzi Montalvo Ibargoyen. Παραβρέθηκαν ο Γ.Γ. Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς, ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ κ. Χάρης Δαμάσκος, ο κ. Mikel Maiz (Managing Director, Engineering Modernizations) και ο διευθυντής πωλήσεων κ. Inigo Ruz de Apodaca.

Αντικείμενο του έργου είναι η πλήρης αναβάθμιση 14 συρμών, 8ης παραλαβής, που μπήκαν στην κυκλοφορία μεταξύ 1983-1985. Οι αναβαθμισμένοι συρμοί θα είναι λειτουργικά ικανοί για 25 ακόμα χρόνια.

Σε δηλώσεις του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής ανέφερε:

«Σήμερα βάζουμε τέλος σε έναν κύκλο τριακονταετούς αποεπένδυσης στη Γραμμή 1 του Μετρό, την ιστορική γραμμή του «ηλεκτρικού» της Αθήνας, για τους παλιότερους.

Οι συρμοί της λειτουργούν από το 1984. Έχουν ξεπεράσει τον προσδοκώμενο χρόνο ζωής που είναι τα 30 χρόνια. Εδώ και χρόνια, η έλλειψη ανταλλακτικών και η ελλιπής τεχνική υποστήριξη από την αγορά δυσκόλεψε πολύ τη συντήρηση, αύξησε τις βλάβες και εν τέλει αύξησε το κόστος. Δεν είναι αυτό το επίπεδο υπηρεσιών που αξίζουν οι πολίτες.

Σήμερα, λοιπόν, υπογράφεται η σύμβαση για την αναβάθμιση 14 συρμών, που μπήκαν στην κυκλοφορία μεταξύ 1983-1985. Οι αναβαθμισμένοι συρμοί θα είναι λειτουργικοί για άλλα 25 χρόνια. Κι έτσι θα έχουμε περισσότερους και καλύτερους συρμούς στη Γραμμή 1. Και βέβαια, συχνότερα δρομολόγια και σημαντική μείωση των χρονοαποστάσεων.

Η παράδοση των συρμών θα γίνει τμηματικά. Ξεκινά στους 19 μήνες και ολοκληρώνεται στους 34.

Έτσι, λοιπόν, πραγματοποιούμε άλλο ένα βήμα για την υλοποίηση του ολοκληρωμένου σχεδίου του Υπουργείου μας για την ανασυγκρότηση των αστικών συγκοινωνιών.

Στα μέσα σταθερής τροχιάς, μετά τις επεκτάσεις της Γραμμής 3, τα έργα της Γραμμής 4 και την ενίσχυση του Τραμ, προχωρούμε και σε ουσιαστικές παρεμβάσεις στη βασική Γραμμή 1.

Συγκεκριμένα, θα ακολουθήσουν άμεσα, τέσσερις παρεμβάσεις ύψους άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ και στους σταθμούς της. Επίσης, έχουμε εκπονήσει – μαζί με τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ – και ένα σχέδιο 10 σημείων για τη περαιτέρω αναβάθμιση και των παρεχομένων υπηρεσιών.

Άλλωστε, όπως γνωρίζετε, οι σιδηροδρομικές μεταφορές είναι οι πλέον πράσινες μεταφορές, είναι οι μεταφορές του μέλλοντος. Γι’ αυτό και πέραν των αστικών κέντρων, με τα έργα Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έχουμε βάλει μπρος και το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί ένα σχεδιασμό με ορίζοντα τις επόμενες γενιές».

Η σύμβαση για την αναβάθμιση των 14 συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας (Ηλεκτρικός)

Με την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, το τελικό συμβατικό τίμημα διαμορφώθηκε στα 65,5 εκ. ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. Η σύμβαση έχει πάρει το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.

Μεταξύ άλλων παρεμβάσεων προβλέπεται:

Η αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων DC κινητήρων έλξης με σύγχρονους κινητήρες AC. Η αντικατάσταση του συστήματος έλξης, της περιστρεφόμενης γεννήτριας, των αεροσυμπιεστών και του πνευματικού συστήματος. Η αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού, διευκολύνσεις των επιβατών ΑμεΑ. Αλλά και ένα συνολικό και ουσιαστικό αισθητικό «λίφτινγκ» των συρμών.

Ο χρόνος παράδοσης του συμβατικού αντικειμένου ορίζεται στους 34 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Ωστόσο, η παράδοση των συρμών θα γίνεται τμηματικά: Ο πρώτος ανακαινισμένος συρμός θα παραδοθεί στους 19 μήνες, άλλοι τέσσερις στους 25 μήνες, πέντε ακόμη στους 30 μήνες και οι εναπομείναντες τέσσερις στους 34 μήνες.

Στόχος είναι με την ολοκλήρωση του Έργου να υπάρχει μία ποσοτική αλλά και ποιοτική αναβάθμιση του τροχαίου υλικού. Παράλληλα, οι χρονοαποστάσεις της γραμμής θα μειωθούν και θα είναι αντίστοιχες με αυτές των γραμμών 2 και 3.

Οι παρεμβάσεις στους σταθμούς της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας (Ηλεκτρικός), περιλαμβάνουν:

  1. Ανακατασκευή περίφραξης κατά μήκος της Γραμμής 1, προϋπολογισμού 761.000 ευρώ. Η διαγωνιστική διαδικασία έχει ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2022 και Φεβρουάριο του 2023 θα έχει υπογραφεί η σύμβαση.
  2. Αντιολισθιτική προστασία σταθμών Γραμμής 1, προϋπολογισμού 154.250 ευρώ. Εφαρμογή ειδικής επεξεργασίας για τη δημιουργία αντιολισθιτικής επιφάνειας σε εκτεθειμένες επιφάνειες (δάπεδα, σκάλες). Η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη και η σύμβαση θα υπογραφεί μέχρι το τέλος του 2022.
  3. Εργασίες ελαιοχρωματισμών σε σιδηροκατασκευές και στέγαστρα, σύμφωνα με την εκτίμηση των σταθμών της Γραμμής 1, προϋπολογισμού 780.000 ευρώ. Ο διαγωνισμός έχει αναρτηθεί το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου και η σύμβαση θα υπογραφεί τον Ιανουάριο του 2023.
  4. Αντικατάσταση υπαρχόντων λαμπτήρων με λαμπτήρες τύπου LED, για καλύτερο φωτισμό των σταθμών και εξοικονόμηση ενέργειας, προϋπολογισμού 400.000 ευρώ. Η διαγωνιστική διαδικασία έχει ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2022 και υπογραφή σύμβασης τον Ιανουάριο του 2023.

Το συνολικό κόστος των παραπάνω παρεμβάσεων ανέρχεται στα 2.095.250 ευρώ.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Δημοσκόπηση Metron: Αυξάνεται η συσπείρωση της ΝΔ και ανεβαίνει στο 32,3% – Μειώνονται οι...

Πλησιάζουν οι ευρεωκλογές και η ΝΔ εμφανίζει αυξημένη συσπείρωση και σημαντικά κέρδη καθώς περιορίζει τις διαρροέρς προς τα δεξιά, οι οποίες όσο πλησιάζουν οι...

Μητσοτάκης από Βρυξέλλες: Στις 13 Μαΐου η συνάντηση με τον Ερντογάν

Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά το πέρας της έκτακτης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις Βρυξέλλες, γνωστοποίησε ότι θα μεταβεί στην Άγκυρα στις 13 Μαΐου...

Μητσοτάκης για επίδομα μητρότητας σε μη μισθωτές: Ακόμα μία δέσμευσή μας γίνεται πραγματικότητα

Για «ακόμα μία δέσμευση» της κυβέρνησης που «γίνεται πραγματικότητα» κάνει λόγο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε ανάρτησή του σχετικά με το άνοιγμα της πλατφόρμας...

ΣΥΡΙΖΑ: Εκτός του ευρωψηφοδελτίου ο Δ. Παπανώτας

Ο Στέφανος Κασσελάκης ανακοίνωσε ότι ο Δημήτρη Παπανώτας βγαίνει από το Ευρωψηφοδέλτιο του κόμματος. Σέβομαι απόλυτα τις αποφάσεις των μελών και φίλων του ΣΥΡΙΖΑ που...

Την Παρασκευή η παρουσίαση του ευρωψηφοδελτίου του ΣΥΡΙΖΑ – Θα παραστεί και ο Αλέξης...

Αύριο το απόγευμα θα γίνει η παρουσίαση του ευρωψηφοδελτίου του ΣΥΡΙΖΑ στον «Ελληνικό Κόσμο» όπου θα ανακοινωθούν εκτός από τους υποψηφίους που προέκυψαν από...

Μητσοτάκης: Η ΕΕ θα κάνει ό,τι μπορεί για να μην λάβει χαρακτηριστικά περιφερειακής σύγκρουσης...

«Στο έκτακτο ευρωπαϊκό συμβούλιο θα μας απασχολήσουν πρωτίστως ζητήματα εξωτερικής πολιτικής, αλλά και θέματα τα οποία αφορούν την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαικής οικονομίας» ανέφερε ο...
Ρωμανός: Όποτε και να ξεκινούσε το έργο για τον περίπατο θα υπήρχε γκρίνια

Ρωμανός: Υποκρισία από κ. Κασσελάκη

Για υποκρισία κάνει λόγο ο εκπρόσωπος τύπου της ΝΔ, Νίκος Ρωμανός σχολιάζοντας την ανάρτηση του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανου Κασσελάκη. Σύμφωνα με τον κ. Ρωμανό,...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Σαμαράς και Καραμανλής θα δώσουν το παρών στο συνέδριο της ΝΔ

Το «παρών» θα δώσουν στις εναρκτήριες εργασίες του 15ου Συνεδρίου της Νέας Δημοκρατίας οι...

K. Καραμανλής για ελληνοτουρκικά: Αυταπάτες ούτε επιτρέπονται ούτε συγχωρούνται

«Οι επιπτώσεις του είναι πολυεπίπεδες και υπό συνθήκες δραματικές. Οδηγούν σε συρρίκνωση της παραγωγικής...

Αλεξανδρουπολη: Ξήλωσαν τις γραμμές του ΟΣΕ και τις φόρτωσαν στην καροτσα

Συνελήφθησαν την Τετάρτη το πρωί σε αγροτική περιοχή της Αλεξανδρούπολης, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης...

Πρόταση δυσπιστίας – Καραμανλής: Δεν κρύφτηκα και δεν θα κρυφτώ πίσω από καμία βουλευτική ασυλία

Με συνεχείς αψιμαχίες που ανεβάζουν στα ύψη τον κοινοβουλευτικό υδράργυρο, συνεχίζεται στη Βουλή, η...