Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
17.9 C
Athens

Κυριάκος Μητσοτάκης: Εκλογές τον Μάιο – Τι είπε για τα Τέμπη

Την απόφασή του να διεξαχθούν οι βουλευτικές εκλογές τον Μάιο έκανε γνωστή ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στον Σταύρο Θεοδωράκη και την εκπομπή του «Πρωταγωνιστές» στον ALPHA.

Ο πρωθυπουργός δεν προσδιόρισε σε αυτή τη φάση την Κυριακή του Μαΐου που θα διεξαχθούν οι εκλογές, αν και το πιθανότερο σενάριο τις τοποθετεί στις 21 του μηνός (άλλες Κυριακές 7, 14 και 28).

Συγκεκριμένα, απαντώντας στην σχετική ερώτηση ο Κυρ. Μητσοτάκης δήλωσε: «Μπορώ να σας πω μετά βεβαιότητος ότι οι εκλογές θα γίνουν τον Μάιο. Δεν θα γίνουν τον Ιούλιο. Και δεν θα γίνουν- θα ήταν αδιανόητο να λέγαμε ότι οι εκλογές θα γίνουν τον Ιούλιο- διότι μπορεί να χρειαστεί δεύτερη κάλπη. Πολύ πιθανό. Και δεν θα πάμε να κάνουμε εκλογές τον Αύγουστο. Και φυσικά έχουμε και την περίοδο των Πανελληνίων, την οποία πρέπει να προστατεύσουμε ως «κόρη οφθαλμού». Εκμαιεύσατε, είδατε, κάποιες ειδήσεις από την συνέντευξη»

Με την δήλωσή του αυτή ο Κυριάκος Μητσοτάκης έβαλε τέλος στα σενάρια, που είχαν προκύψει μετά την τραγωδία των Τεμπών, για μετάθεση των εκλογών το καλοκαίρι. Υπενθυμίζεται, ότι το Μαξίμου είχε προγραμματίσει εκλογές για τις 9 Απριλίου, με την σιδηροδρομική τραγωδία να αλλάζει τα πλάνα.

Στην πιθανότερη περίπτωση, που οι κάλπες στηθούν στις 21 Μαΐου, η προεκλογική περίοδος θα ξεκινήσει επισήμως το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου, με σοβαρό ενδεχόμενο η Βουλή να μην ανοίξει μετά τις διακοπές του Πάσχα.

Οι εκλογές του Μαΐου θα γίνουν με το σύστημα της απλής αναλογικής, το οποίο καθιστά σχεδόν απίθανη την αυτοδυναμία. Σε περίπτωση συνεργασίας κομμάτων ο εκλογικός πήχης για εξασφάλιση κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας τίθεται γύρω στο 45% (ανάλογα και με το συνολικό ποσοστό των κομμάτων που θα μείνουν εκτός Βουλής).

«Η χώρα ήρθε αντιμέτωπη με διαχρονικές αμαρτίες»

Για άλλη μια φορά, ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για διαχρονικές ευθύνες σημειώνοντας πως η τραγωδία στα Τέμπη «Ήταν η στιγμή που η χώρα ήρθε αντιμέτωπη, με διαχρονικές αμαρτίες. Μια τραγωδία, η οποία δε θα έπρεπε ποτέ να είχε συμβεί. Είναι αδιανόητο να σκεφτόμαστε ότι στην Ελλάδα του 2023 μπορεί να βρίσκονται δύο τρένα στην ίδια γραμμή, σε αντίθετη φορά και κανείς να μην το έχει αντιληφθεί. Και πιστεύω ότι όλοι οι πολίτες έχουν -μέσα στον θυμό και στην οργή τους- αντιληφθεί ότι στο ατύχημα αυτό συμπυκνώνονται παθογένειες πολλών δεκαετιών τις οποίες όμως έχουμε μία υποχρέωση πια, δραστικά, να αντιμετωπίσουμε».

Απαντώντας στον φοιτητή που μετέχει στις διαμαρτυρίες και αναρωτιέται ποιος ακούει τα συνθήματα τους εκτός από την αστυνομία είπε «πάντως εγώ τα άκουσα και μάλιστα θυμάμαι ότι ο Άγγελος είπε κιόλας ότι διαδηλώνει ως «περήφανος Έλληνας». Και είπε και κάτι ακόμα ο Άγγελος -το οποίο το βρήκα εξαιρετικά ώριμο για ένα παιδί 20 ετών- ότι πρέπει να αλλάξουν όλα στη χώρα, αλλά πρέπει πρώτα να αλλάξουμε εμείς. Όλοι μαζί πρέπει να αλλάξουμε, δεν είναι μόνο θέμα ηγεσίας, η οποία προφανώς έχει την πρώτιστη ευθύνη να διασφαλίσει την ασφάλεια των Ελλήνων πολιτών. Μπορώ να διαβεβαιώσω τον Άγγελο ότι τα συνθήματα των νέων παιδιών που βγήκαν και διαδήλωσαν ειρηνικά, πάντως εγώ τα άκουσα και πιστεύω τα άκουσαν και πολλοί άλλοι».

Τι μετέφερε το εμπορικό τρένο

Τι περιείχε το εμπορικό τρένο; «Δεν υπήρχε τίποτα εύφλεκτο, ήταν τόσο σφοδρή η σύγκρουση που προκάλεσε έκρηξη και φωτιά. Δεν υπήρχε τίποτα ύποπτο».

«Σε πόσους μήνες θα ζήσουμε ξανά ένα ταξίδι χωρίς φόβο;» ρώτησε ένας επιβάτης με τον πρωθυπουργό να απαντά «θα πάρει καιρό να αισθανθούμε πάλι ανέμελοι μπάινοντας σε ένα τρένο. Όλοι σκεφτήκαμε ότι θα μπορούσε να συμβεί σε εμάς ή στα παιδιά μας».

«Ιστορικά το τρένο στην Ελλάδα ήταν παραμελημένο μέσο» σημείωσε.

Ευθύνες Hellenic Train και ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κομματικοί διορισμοί

«Όλοι θέλουμε να μάθουμε την αλήθεια και θα φροντίσω να ρίξουμε άπλετο φως στο τι συνέβη εκείνο το βράδυ αλλά και πώς φτάσαμε ως εδώ. «Προφανώς και έγιναν μια σειρά από ανθρώπινα λάθη αλλά αν τα πράγματα στα τρένα ήταν διαφορετικά, πολύ πιθανόν το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί.

Οι διοικήσεις των Hellenic Train και ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν απομακρυνθεί όπως και ο υπουργός Μεταφορών. Οι άνθρωποι που διοικούσαν ήταν άνθρωποι ικανοί, δεν ήταν κομματικές επιλογές. Έχω αποδείξει ότι δεν μου αρέσουν οι κομματικοί διορισμοί.

Αν θέλουμε να διεκδικήσουμε καλά στελέχη θα είμαστε και αποφασισμένοι να πληρώσουμε περισσότερο στο Δημόσιο χωρίς να κατηγορούμαστε από την αντιπολίτευση για «Golden Boys». Δεν μπορούμε να συζητάμε για αξιόλογα στελέχη με εξευτελιστικούς μισθούς.

Και τα δύο μεγάλα κόμματα, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ κινήθηκαν στη λογική του κομματικού κράτους. Βρέθηκα αντίπαλος σε αυτό. Πάλεψα για την αξιολόγηση στο Δημόσιο και ήμουν ο πρώτος που έλεγξε το πώς γίνονταν τα πειθαρχικά συμβούλια στο Δημόσιο και είχα το μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης απέναντί μου» σημειώνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Θα απαιτήσει η πολιτεία να γίνουν οι επενδύσεις που υποσχέθηκαν οι Ιταλοί της Hellenic Train;

«Ήθελαν να την πουλήσουν για 300 και τότε κατηγορούμασταν για ξεπούλημα. Πουλήθηκε για 45 εκατ. ευρώ και διεγράφησαν ταυτόχρονα χρέη, τα οποία ξεπερνούσαν τα 700 εκατ. ευρώ. Γιατί έγινε αυτό; Διότι τα τρένα μας -όπως είχατε την ευκαιρία να αναδείξετε και στην εκπομπή σας- ήταν βαθύτατα προβληματικά. Άρα, για ‘μένα το ζητούμενο, επειδή θέλω να είμαι δίκαιος, δεν ήταν τόσο το τίμημα, όσο τι θα έκανε η Hellenic Train από εδώ και στο εξής για να αποκτήσουμε σύγχρονα και ασφαλή τρένα.

«Ο ΟΣΕ υπήρξε διαχρονικά η μεγάλη «τρύπα» του Ελληνικού Δημοσίου»

Σε ερώτηση του Σταύρου Θεοδωράκη για τις «αμαρτωλές συμβάσεις» που τελικά δεν βελτίωσαν καθόλου την ασφάλεια των γραμμών, ο Κυριάκος Μητσοτάκης παραδέχεται: «ο ΟΣΕ υπήρξε διαχρονικά -και επί ημερών Νέας Δημοκρατίας- η μεγάλη «τρύπα» του Ελληνικού Δημοσίου. Με χρέη συσσωρευμένα, τα οποία έκαναν την Ολυμπιακή να φαντάζει πολύ μικρή, ως προβληματική».

«Αν δεν κάνω λάθος 16 δις διεγράφησαν -αν θυμάμαι καλά- την εποχή των μνημονίων. Είναι χρέη. Αυτά είναι χρήματα τα οποία έδωσε ο Έλληνας φορολογούμενος. Μιλάμε για ιστορίες οι οποίες πραγματικά ισοδυναμούν όχι απλά με αυτό που αποκαλούμε «βαθύ κράτος», με μαύρη τρύπα. Τριτοκοσμικές πραγματικά καταστάσεις που αφορούσαν τον ΟΣΕ για τις οποίες σίγουρα διαχρονικά έχουν ευθύνες οι παρατάξεις που κυβέρνησαν. Μέχρι τουλάχιστον τις εποχές των μνημονίων, όπου μπήκε, έγινε το ακριβώς ανάποδο. Μπήκε ένα πάρα πολύ βαθύ μαχαίρι…» συνέχισε ο πρωθυπουργός.

«Κόπηκαν τα χρήματα για τη στήριξη. Έφυγαν πάρα πολλοί άνθρωποι και από τότε πασχίζουμε, πασχίζουν με αυτούς οι Κυβερνήσεις να βρουν μία καινούρια ισορροπία και στα πλαίσια αυτής της περιόδου πρέπει να εξετάσουμε και την ιστορία της περιβόητης σύμβασης 717. O ΟΣΕ ήταν ένα πάρα πολύ βολικό «μαγαζί» για να στήνονται εργολαβίες από διάφορους για έργα, τα οποία ήταν υπερκοστολογημένα, για έργα τα οποία δεν ολοκληρώνονταν» σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Η σύμβαση 717 – «Γιατί είναι τόσο δύσκολο να πουν όλες οι πλευρές «φταίμε όλοι»;»

Σκυτάλη στη συζήτηση πήρε η σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση και τα διαφορετικά ποσοστά που ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζουν ότι παρέδωσαν από το έργο της.

«Τι ξέρουμε για τη σύμβαση αυτή; Υπεγράφη το 2014 και έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2016. Αυτό το γνωρίζουμε. Το ‘19 όταν ήρθαμε στα πράγματα δεν είχε ολοκληρωθεί. Είναι επίσης βέβαιο ότι επί ημερών μας υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση, που δεν είχε υπογραφεί επί ΣΥΡΙΖΑ και από τότε το έργο άρχισε να τρέχει με μεγαλύτερη ταχύτητα» αναφέρει.

«Με παραπάνω λεφτά. Είναι επίσης εξίσου βέβαιο ότι το έργο δεν πρόφτασε να ολοκληρωθεί επί των ημερών μας. Τώρα αυτό το οποίο νομίζω ότι ενοχλεί και θυμώνει τους πολίτες σε αυτήν την -άχαρη τελείως- αντιπαράθεση είναι να προσπαθούν κάποιοι όχι απλά να επιμερίσουν ευθύνες, αλλά να λένε περίπου ότι τα τρένα λειτουργούσαν μια χαρά μέχρι τον Ιούλιο του ‘19 και ήρθαμε εμείς και τα διαλύσαμε. Εμείς και εγώ προσωπικά ανέλαβα με θάρρος την ευθύνη που μου αναλογεί και είπα μία κουβέντα. «Φταίμε όλοι». Γιατί είναι τόσο δύσκολο κ. Θεοδωράκη αυτή τη κουβέντα να την πούμε επιτέλους όλοι; Γιατί δεν την έχουν πει όλοι. Δεν την έχουν πει όλοι. Δε μπορούμε επιτέλους να συμφωνήσουμε ότι όλοι έχουμε ένα μερίδιο ευθύνης; Το μερίδιο που μας αναλογεί για τα χρόνια που κυβερνήσαμε. Τόσο δύσκολο είναι αυτό; Και πρέπει να προκαλούμε την νοημοσύνη των πολιτών. Και θα έλεγα και την οργή των θυμάτων της τραγωδίας με το να λέμε «εμείς δεν φταίμε και φταίνε οι άλλοι». Μα θα κερδίσει κανείς πολιτικά από αυτό; Πολύ αμφιβάλλω αλλά σε βαθιά, ανθρώπινο επίπεδο…

«Καμία αμφιβολία ότι η τοπική τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτουργούσε και ο σταθμάρχης δεν τη χρησιμοποίησε»

«Είναι απολύτως βέβαιο κ. Θεοδωράκη ότι το τοπικό -το τονίζω- σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε στη Λάρισα από τον Νοέμβριο του ‘22. Αυτό δεν επιδέχεται καμίας αμφιβολίας και θέλω να το τονίσω και θέλω να διαψεύσω κατηγορηματικά όποιον ισχυρίζεται κάτι διαφορετικό. Και γιατί το λέω αυτό; Διότι όλα τα προηγούμενα τρένα, τα οποία πέρασαν από το σταθμό της Λάρισας εκείνη την ημέρα, υπήρξε χάραξη χρησιμοποιώντας αυτό το σύστημα. Αυτό το οποίο πρέπει να καταλάβουμε είναι γιατί ο σταθμάρχης ο συγκεκριμένος δεν το χρησιμοποίησε. Δεν υπήρχε καμία αμφιβολία ότι το σύστημα δούλευε. Δεν υπήρχε επίσης καμία αμφιβολία ότι ο σταθμάρχης δεν το χρησιμοποίησε. Μέχρι εκεί γνωρίζουμε. Πάλι τονίζω βέβαια ότι εγώ δεν είμαι αυτός, ο οποίος θα ρίξει τον κάθε σταθμάρχη στο «πυρ το εξώτερο»» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για τον πίνακα ελέγχου στη Λάρισα και το λάθος του σταθμάρχη.

Όταν τα τρένα παρέδιδαν… σκυτάλη – «Δεν είναι η Ελλάδα, η Ελλάδα του «μπλάνκο»»

«Κάποτε τα τρένα μας, δούλευαν με ασφάλεια σε μονές γραμμές χωρίς κανένα σύστημα τηλεδιοίκησης και ξέρετε πώς γινότανε τότε; Το έμαθα και εγώ στην πορεία. Δεν το γνώριζα πώς γινόταν τότε η επικοινωνία κατ΄ ανάγκη μεταξύ των σταθμών και πώς ήταν σίγουροι οι σταθμάρχες ότι δεν υπήρχε τρένο στην αντίθετη γραμμή, στη μονή γραμμή; Έπαιρνε το τρένο μια σκυτάλη. Κανονική σκυτάλη. Έφευγε από το ένα και τη παρέδιδε. Και αν δεν παρεδίδετο η σκυτάλη, δεν υπήρχε περίπτωση να φύγει το τρένο από τον άλλο σταθμό. Βρεθήκαμε, λοιπόν, σε μία παράξενη φάση, όπου η τεχνολογία άρχισε να μπαίνει στη ζωή μας. Η ανθρώπινη διοίκηση και αυτή άλλαξε. Αυτό το οποίο νομίζω ότι ενόχλησε πιο πολύ από όλα και με εξόργισε είναι αυτή η κουλτούρα του «ωχαδερφισμού», του «μπλάνκο», της αδιαφορίας για κάτι το οποίο όλοι το βλέπαμε. Όλοι μας λέγανε τώρα. Μας λένε τώρα ότι ο άνθρωπος αυτός δεν έκανε. Αλλά κανείς τότε δεν είπε: «Ρε παιδιά γιατί τον βάζουμε αυτόν σε αυτήν την βάρδια;». Αυτά θα τα βρει η Δικαιοσύνη. Δεν είναι η Ελλάδα, η Ελλάδα του «μπλάνκο» τονίζει ο πρωθυπουργός, σχολιάζοντας όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας για τις βάρδιες των σταθμαρχών στη Λάρισα.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Εξάρχεια: Τι έβγαλε η κάλπη στην επαναληπτική εκλογή

Υπ. Εσωτερικών: Ξεκινούν τα πειθαρχικά για την διαρροή της λίστας των αποδήμων στην Άννα...

Ξεκίνησαν τα … όργανα στο υπουργείο Εσωτερικών προκειμένου να αποδοθούν πλέον προσωπικές ευθύνες για την διαρροή της λίστας ονομάτων του απόδημου Ελληνισμού προς την...

Ολοκληρώθηκε σε καλό κλίμα ο 6ος γύρος συνομιλιών Ελλάδας – Τουρκίας

Στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκε σήμερα ο 6ος γύρος συνομιλιών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της θετικής ατζέντας λίγες μόνο εβδομάδες πριν από την επίσκεψη...

Τι εισοδήματα δήλωσαν πέρυσι οι 735.000 ελεύθεροι επαγγελματίες και οι ατομικές επιχειρήσεις

Από τη μια η ΑΑΔΕ άνοιξε αργά χθες το βράδυ την ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή των φετινών φορολογικών δηλώσεων για 8,5 εκατομμύρια φορολογούμενους...

Μητσοτάκης: H Συνεργασία μας με την Εκκλησία, θεσμικά ήταν είναι και παραμένει στενή

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος επισκέφτηκαν τον παιδικό σταθμό “Ευαγγελισμός της Θεοτόκου” στο Δήλεσι Βοιωτίας, μια δομή της Ιεράς Αρχιεπισκοπής. Εκεί,...
Iερώνυμος για Κατσίφα: Ήταν Έλληνας στη Βόρεια Ήπειρο και τον θαυμάζουμε γι' αυτό που έγινε!

Οργισμένος ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος: Δεν θα κάνουμε αυτό που θα μας πει ο Βελόπουλος

Μήνυμα συνεργασίας Εκκλησίας-Κράτους και αποδοκιμασίας των έμμεσων προτροπών του Κυριάκου Βελόπουλου για αποδοκιμασίες πιστών κατά πολιτικών το Πάσχα έστειλε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος από το...

Άνοιξε η πλατφόρμα για τις φορολογικές δηλώσεις – Όσα πρέπει να γνωρίζουμε

Ενεργοποιήθηκε η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων 9 εκατ. φορολογουμένων, με πλήθος αλλαγών μετά και την ψήφιση του νέου Κώδικα...

Ολυμπιακή Λαμπαδηδρομία: Αυτοί οι δρόμοι θα κλείσουν την Παρασκευή στην Αττική

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα πραγματοποιηθούν αύριο, Παρασκευή 26.04.2024, λόγω των εκδηλώσεων κατά την παράδοση – παραλαβή της Ολυμπιακής Φλόγας στο πλαίσιο των XXXIII Ολυμπιακών...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Μητσοτάκης: H Συνεργασία μας με την Εκκλησία, θεσμικά ήταν είναι και παραμένει στενή

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος επισκέφτηκαν τον παιδικό σταθμό “Ευαγγελισμός...

Μητσοτάκης: Όχι στις ψήφους των Σπαρτιατών – Δεν γίνεται η Βουλή να μετατρέπεται σε αρένα του μποξ

Ανατριχιαστικό και αποκαλυπτικό χαρακτήρισε το περιστατικό βίας που συνέβη στη Βουλή την Τετάρτη ο...

Μητσοτάκης για το πρόγραμμα “ΑΙΓΙΣ”: Πρόληψη, καταστολή και αποκατάσταση το αναγκαίο τρίπτυχο

«Υποχρέωσή μας να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες σε ό,τι αφορά την κλιματική κρίση (..)...

Μητσοτάκης στα εγκαίνια του τμήματος Λαμία-Καλαμπάκα του Ε65: Δρομολογούνται και άλλα μεγάλα έργα

Τα εγκαίνια του αυτοκινητοδρόμου Ε65 πραγματοποιήθηκαν το πρωί της Τρίτης. Στην εκδήλωση παρευρέθηκε ο...