Θετικά είναι τα πρώτα μηνύματα για την πορεία του ελληνικού τουρισμού στη φετινή περίοδο.
«Φαίνεται να συγκαταλεγόμαστε στις πρώτες προτιμήσεις ανάμεσα στις χώρες της Μεσογείου. Το 2023 είναι μια κανονική χρονιά με τα συν και τα πλήν της στον τουρισμό. Χωρίς πανδημία ή υγειονομικά πρωτόκολλα, αλλά με έντονο τον ανταγωνισμό από τους άλλους μεσογειακούς προορισμούς όπως η Τουρκία, η βόρεια Αίγυπτος και η Ισπανία» είπε ο Γρηγόρης Τάσιος Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).
Μιλώντας στον Αθήνα 984 και στους Γιάννη Λαυράνο και Νίκο Καρούτζο αναφέρθηκε στα επιπλέον έξοδα των ξενοδόχων και υπογράμμισε ότι «δεν υπάρχει σύγκριση με το 2022 σε σχέση με τα αυξημένα κόστη λόγω κρίσης, αλλά και εξαιτίας της πληθωριστικής πίεσης».
Παραδέχθηκε τις υψηλές χρεώσεις ειδικά σε περιοχές υψηλής ζήτησης, αλλά παρατήρησε πως αυτό δεν αφορά μόνο τα ξενοδοχεία αλλά και τα εστιατόρια, καθώς και τα ακτοπλοϊκά ή αεροπορικά εισιτήρια.
Για το ενδεχόμενο να φανεί ο αντίκτυπος των επιβαρύνσεων στις τουριστικές επιλογές του 2024, ο κ Τάσιος εστίασε κυρίως στη Μύκονο, ένα νησί που αποτελεί από μόνο του προορισμό τις τελευταίες πολλές δεκαετίες και έκανε λόγο για διόρθωση μέσω αυτορρύθμισης.
Τόνισε «η Μύκονος ήδη βρίσκεται σε αυτή την κατάσταση, ειδικά στην διαμονή» ενώ πρόσθεσε πως το ζήτημα εμπίπτει στις αρμοδιότητες του ελεγκτικού μηχανισμού, καθώς «από την άλλη πλευρά, ανά 15νθήμερο καταγράφονται αυξήσεις σε είδη διατροφής, γεγονός που οδηγεί σε διαδικασίες ανακοστολόγησης και αναδιαμόρφωσης των τιμοκαταλόγων. Από το 2022 είχαμε θεωρήσει λογική μια αύξηση της τάξης του 10 με 12% ώστε να παραμείνει ανταγωνιστικό το ελληνικό προϊόν, όπως συμβαίνει σε γενικές γραμμές, αλλά η κατάσταση έχει ξεφύγει στις μεμονωμένες κρατήσεις για βραχυχρόνιες μισθώσεις.»
Ο επικεφαλής της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, ερωτηθείς μήπως η νησιωτική μας χώρα, λίγο απέχει από το να εξελιχθεί σε απαγορευτικό προορισμό για τους Έλληνες, απέκλεισε κάθε τέτοιο ενδεχόμενο. Πρότεινε δε ενδεικτικά τη Χαλκιδική ως ιδανικό συγκερασμό τοπίου και λογικών τιμών διαμονής, αφού όπως ανέφερε «μια οικογένεια μπορεί να έρθει με ένα γέμισμα ρεζερβουάρ στο ΙΧ».
Παράλληλα, δημοσιοποίησε τα πρώτα μηνύματα από την προσέλευση των ξένων επισκεπτών στην Ελλάδα, που φέρνουν χαμόγελα αισιοδοξίας καθώς αγγίζουν τα επίπεδα του 2019.
Σύμφωνα με τα δεδομένα «παρατηρείται εξαιρετική ροή από την αγορά της Αγγλίας. Ακολουθούν Γερμανία και Πολωνία με την τελευταία να έχει επανέλθει δυναμικά καθώς ήταν μεταξύ των πρωταγωνιστών το 2019 με ένα εκατομμύριο αφίξεις. Σταθερή πορεία καταγράφει η ροή αφίξεων στην Αθήνα από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, ενώ ακολουθούν οι Κάτω Χώρες, η Ιταλία και η Γαλλία.»