Στο τελικό στάδιο προετοιμασίας για την αποστολή LOR προς τις Αμερικανικές αρχές βρίσκεται η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων σε συνεργασία με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το ΓΕΕΘΑ
με την οποία η Ελλάδα θα εκφράζει επίσημο ενδιαφέρον για την απόκτηση των ελικοπτέρων BlackHawk.
Σύμφωνα με πληροφορίες το Letter of Request αφορά συνολικά 49 ελικόπτερα τα οποία προορίζονται για την Αεροπορία Στρατού, την Διοίκηση Ειδικού Πολέμου και την Πολεμική Αεροπορία. Συγκεκριμένα από τα 49 Black Hawk τα 35 θα καλύψουν τις ανάγκες του Στρατού Ξηράς-31 για την Αεροπορία Στρατού και 4 για την ΔΕΠ-ενώ τα υπόλοιπα 14 θα ενισχύσουν την Πολεμική Αεροπορία.
Η άμεση αποστολή της Ελληνικής LOR έχει ως στόχο να κερδηθεί πολύτιμος χρόνος στη γραμμή παραγωγής της κατασκευάστριας εταιρείας. Η απάντηση των Αμερικανών μέσω LOAθα σημαίνει ουσιαστικά την έναρξη της αντίστροφης μέτρησης για υπογραφή συμφωνίας και επίσπευση της παράδοσης των ελικοπτέρων στιςΕλληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.
Εάν υπογραφεί το σχετικό συμβόλαιο εντός του 2023 η Ελλάδα θα παραλάβει τα πρώτα BlackHawkτο 2027. Η συμφωνία θα είναι διακρατική μέσω της διαδικασίας FMS(ForeignMilitaryService) ενώ η Ελληνική πλευρά ελπίζει ότι θα βρεθεί η φόρμουλα και για ευνοϊκή χρηματοδότηση μέσω της διαδικασίας FMF(ForeignMilitaryFunding) παρά το γεγονός ότι από το 1992 η Ελλάδα έχει περάσει στις ανεπτυγμένες χώρες.
Και τα 49 ελικόπτερα σε πρώτη φάση θα έχουν τη βασική διαμόρφωση ενώ στη συνέχεια η Ελληνική πλευρά θα αποφασίσει για την οριστική τους διαμόρφωση η οποία είναι δεδομένο ότι θα διαφέρει τόσο για τα 14 BlackHawkτα οποία προορίζονται για την Πολεμική Αεροπορία αλλά και για τα 4 που θα διατεθούν στις Μονάδες Ειδικών Επιχειρήσεων της ΔΕΠ.
στο Palm Beach της Florida στο εργοστάσιο της κατασκευάστριας εταιρείας Sikorsky.Το BlackHawkUH-60 είναι ένα ελικόπτερο πολλαπλών αποστολών. Δικινητήριο το οποίο μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα τα 170 μίλια και δοκιμασμένο κυρίως από τις Αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις σε πολεμικές αποστολές ειδικά στη Μέση Ανατολή και στον Περσικό Κόλπο. Ενδεικτικό είναι ότι το 84% των αποστολών με ελικόπτερα σε Αφγανιστάν και Ιράκ έχουν πραγματοποιηθεί από BlackHawk. Πρόκειται για ελικόπτερο το οποίο όχι απλά μπορεί να πετά και με τον ένα κινητήρα αλλά να επιχειρεί ολοκληρώνοντας την αποστολή του. Επιπλέον έχει τη δυνατότητα ακόμα και σε περίπτωση που χάσει όλα τα υδραυλικά υγρά κινητήρα ή κιβωτίου να συνεχίσει να πετά με ασφάλεια για μισή ώρα σε ύψος 4000 ποδών μεταφέροντας 11 άτομα και το πλήρωμα του μέχρι να προσγειωθεί.
Ελικόπτερο 3ης γενιάς διαθέτει πλήρη ψηφιακή τεχνολογία και εκπέμπει εξαιρετικά μειωμένο θόρυβο γεγονός που το κάνει ιδιαίτερα αποτελεσματικό ειδικές αποστολές. Με αντικραδασμική τεχνολογικά διαθέτει καινούργιο πιλοτήριο που αποτελείται από τέσσερις multifunctionψηφιακές οθόνες. Οι πιο ισχυροί κινητήρες του σε συνδυασμό με τους ενισχυμένους έλικες δίνουν στο BlackHawkτη δυνατότητα να επιχειρεί κάτω από αντίξοες συνθήκες ημέρα και νύχτα. Ενώ η αντιβαλλιστική προστασία, τα αντίμετρα και τα συστήματα αυτοπροστασίας με flares, chaffsκαι missilewarningανεβάζουν κατακόρυφα το επίπεδο επιβιωσιμότητας στο πεδίο της μάχης.
Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία Sikorsky το κόστος χρήσης για τα Black Hawk έχει μειωθεί στα 3000 δολάρια ανά ώρα και είναι το χαμηλότερο σε σύγκριση με όλα τα ανταγωνιστικά ελικόπτερα της αγοράς. Ενώ η δυνατότητα υποστήριξης επί του πεδίου και όχι στη βάση διευκολύνει τη χρήση του σε επιχειρήσεις και πολεμικές αποστολές εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο. Χαρακτηριστικό είναι ότι η βασική του συντήρηση μπορεί να γίνει με τη χρήση μόλις έξι εργαλείων. Ενώ σε πολλές περιπτώσεις η συντήρηση του είναι κοινή με αυτή των Apache, των S-70 Sea Hawk αλλά και των MH-60 Romeo τα οποία αποκτά το Πολεμικό Ναυτικό.