Αυτά είναι τα 10 πράγματα που αποδυναμώνουν την μνήμη

63
Αυτά είναι τα 10 πράγματα που αποδυναμώνουν την μνήμη

Ο φόβος των περισσότερων είναι πως με τα χρόνια η μνήμη μας θα εξασθενήσει. Πως θα αρχίσουμε να ξεχνάμε πράγματα. Υπάρχει όμως ένας τρόπος να προστατευθούμε από αυτό. Πως; Γνωρίζοντας τι πρέπει να αποφεύγουμε να κάνουμε.

Ο φόβος των περισσότερων είναι πως με τα χρόνια η μνήμη μας θα εξασθενήσει. Πως θα αρχίσουμε να ξεχνάμε πράγματα. Υπάρχει όμως ένας τρόπος να προστατευθούμε από αυτό. Πως; Γνωρίζοντας τι πρέπει να αποφεύγουμε να κάνουμε.

Ειδικοί είπαν στο περιοδικό Insider, τα δέκα πράγματα που θα μπορούσαν να χειροτερέψουν την μνήμη μας ώστε να μπορέσουμε να τα αποφύγουμε.

1. Κακή διατροφή ή ανθυγιεινή δίαιτα:
Μια δίαιτα που δεν ακολουθεί τους κανόνες της υγιεινής διατροφής μπορεί να οδηγήσει σε πολλές ανεπιθύμητες συνέπειες. Μία από αυτές είναι η εξασθένηση της μνήμης σας καθώς στερείτε τον οργανισμό σας από απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

2. Κοιμάστε πολύ ή λίγο:
Υπάρχει άμεση σύνδεση μεταξύ της αϋπνίας και των προβλημάτων μνήμης. Είναι πολύ σημαντικό να μην αγνοούμε τις ανάγκες του οργανισμού μας για ξεκούραση και ύπνο. Ένας καλός νυχτερινός ύπνος, που είναι τουλάχιστον 6 ώρες, είναι απαραίτητος για την καλή λειτουργία της μνήμης μας.

3. Έλλειψη άσκησης:
Η σωματική άσκηση επιδρά ευεργετικά και στον εγκέφαλο. Βελτιώνει τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο και ενισχύει τη λειτουργία των νευρικών κυττάρων. Μάλιστα έρευνες έχουν δείξει ότι η συστηματική γυμναστική μπορεί να σταματήσει την συρρίκνωση του εγκεφάλου και να επιβραδύνει τα σημάδια της γήρανσης που σχετίζονται με την άνοια.

Διαβάστε επίσης:  Ακόμα και λίγο τρέξιμο ελαττώνει τον κίνδυνο θανάτου!

4. Καπνίζετε:
Το κάπνισμα, εκτός από το υπόλοιπο σώμα, βλάπτει επίσης τον εγκέφαλο και το νου, κάνοντας ζημιά στη μνήμη, τη μάθηση και γενικότερα τη σκέψη.

5. Τρώτε αργά το βράδυ:
Είναι ήδη γνωστό ότι το να τρώμε αργά το βράδυ κάνει κακό στην υγεία μας, αυξάνοντας τις πιθανότητες για παχυσαρκία αλλά και για σακχαρώδη διαβήτη. Μια τέτοια όμως συνήθεια επηρεάζει αρνητικά και την μνήμη μας.

6. Κατάθλιψη:
Η κατάθλιψη δεν έχει επιπτώσεις μόνο στη διάθεση, αλλά και στη μνήμη.

7. Άγχος και στρες:
όταν ο οργανισμός βρίσκεται σε κατάσταση στρες, εκκρίνει περισσότερη κορτιζόλη απ’ όση χρειάζεται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εμποδίζει τον εγκέφαλο να δημιουργήσει νέες μνήμες. Ενα άτομο που βιώνει έντονο στρες εμφανίζει δυσκολίες στο να σκεφτεί σωστά ή να ανακτήσει μνήμες.

8. Θυρεοειδής:
Ο υπερθυρεοειδισμός συνδέεται με την έλλειψη συγκέντρωσης, ενώ ο υποθυρεοειδισμός συνδέεται με την απώλεια μνήμης.

9. Λήψη φαρμάκων:
Ορισμένα φάρμακα μπορεί να προκαλέσουν απώλεια μνήμης και να μειώσουν τις πνευματικές επιδόσεις.

10. Έλλειψη βιταμίνης Β12:
Η έλλειψη ορισμένων βιταμινών μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια μνήμης. Μία από αυτές είναι η Β12 που είναι αναγκαία για την εύρυθμη λειτουργία του εγκεφάλου. Περιέχεται στα ψάρια, τα αυγά, το κρέας, τα πουλερικά, το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Πηγή: Healthview.gr