Χατζηδάκης: Προανήγγειλε αλλαγές στο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση

5
Χατζηδάκης: Προανήγγειλε αλλαγές στο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση

Διατεθειμένος να προβεί σε αλλαγές στο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, οι οποίες θα κινούνται στο πλαίσιο των προτάσεων που υπέβαλαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης αλλά και φορείς, δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, όπου συνεχίζεται η επεξεργασία του σχεδίου νόμου.

«Υπέρ»της αρχής του νομοσχεδίου, τάχθηκαν ΝΔ και Κίνημα Αλλαγής, «κατά» το ΚΚΕ, ενώ ΣΥΡΙΖΑ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ25 επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν κατά την συζήτηση στην Ολομέλεια.

Οι βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου, όπως τις παρουσίασε ο κ. Χατζηδάκης, προβλέπουν:

1.Παροχή κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών ΙΧ, δικύκλων και ποδηλάτων που φτάνουν στο 15% της αξίας του αυτοκινήτου (με «οροφή» τα 5.500 ευρώ), το 20% της αξίας του δικύκλου και το 40% της αξίας του ποδηλάτου.

  1. Παροχή κινήτρων για την δημιουργία υποδομών φόρτισης, ώστε να καλυφθεί το δίκτυο των Εθνικών Οδών έως το τέλος του 2021. Όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, οι εισαγωγείς ΙΧ έχουν δεσμευθεί για 1.200 σημεία φόρτισης έως το 2021, ενώ πρωτοβουλίες θα αναλάβουν και οι Δήμοι για χωροθέτηση δημόσια προσβάσιμων φορτιστών. Σε ότι αφορά τα κτίρια, ο ίδιος τόνισε ότι προβλέπεται υποχρέωση τοποθέτησης για τα νέα, ενώ για τα παλαιά κτίρια προβλέπεται «μοντέλο» ανάλογο με αυτό που ακολουθείται για την εγκατάσταση λέβητα φυσικού αερίου στην πολυκατοικία, που δεν απαιτεί συναίνεση όλων των ιδιοκτητών.
  2. Ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη λειτουργία της αγοράς της ηλεκτροκίνησης, αντί για τις αποσπασματικές ρυθμίσεις που υπήρχαν μέχρι τώρα, με σαφή τον ρόλο του ΔΕΔΔΗΕ και των υπόλοιπων φορέων. Σαφή αναφορά έκανε ο κ. Χατζηδάκης και στη συμφωνία που υπέγραψαν 18 φορείς (εισαγωγείς ΙΧ, πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας κ.α.) και στην οποία δεσμεύθηκαν ότι θα πράξουν ό,τι τους αναλογεί «για να περάσουμε από την θεωρία στην πράξη».
  3. Ενεργός ρόλος του Δημοσίου στις προμήθειες ηλεκτρικών αυτοκινήτων (το 25% των νέων ΙΧ που αποκτώνται θα πρέπει να είναι υποχρεωτικά ηλεκτρικά) αλλά και στην διείσδυση ηλεκτρικών λεωφορείων στις αστικές συγκοινωνίες (με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να εποπτεύει το δεύτερο εγχείρημα)
  4. Τέλος, κεντρικό ρόλο στο νομοσχέδιο καταλαμβάνουν τα αναπτυξιακά-φορολογικά κίνητρα για την παραγωγή φορτιστών, μπαταριών, ακόμα και ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις λιγνιτικές περιοχές.
Διαβάστε επίσης:  Συνεδριάζει στις 11:00 το υπουργικό συμβούλιο με πλούσια ατζέντα