Τρίτη, 4 Οκτωβρίου, 2022
20.2 C
Athens

Μαλδίβες θα γίνουμε: Έρχεται στην Ελλάδα ο παγκόσμιος κολοσσός των υδροπλάνων κι αλλάζει το τοπίο

Μετά από δεκαετίες από τότε που ακούστηκε ως ιδέα, το εγχείρημα της χρήσης υδροπλάνων στην Ελλάδα βρίσκεται στην τελική φάση υλοποίησής του. Η αθάνατη ελληνική γραφειοκρατία φαίνεται ότι επιτέλους νικήθηκε και πιθανότατα τον Σεπτέμβρη αρχίζουν οι πτήσεις, με αρκετούς διεθνείς «παίκτες» να είναι έτοιμοι να μπουν στην αγορά-φιλέτο που υπόσχεται να μετατρέψει την χώρα σε «Μαλδίβες της Ευρώπης».

Παρά τις δεδομένες αντιξοότητες και τα εμπόδια που υπήρχαν όλα τα προηγούμενα χρόνια, το επενδυτικό ενδιαφέρον παρέμεινε ιδιαίτερα ζωηρό. Άλλωστε η ίδια η μορφολογία της Ελλάδας και τα αμέτρητα νησιά της που αποτελούν και δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς αποτελεί εχέγγυο και εγγύηση για την επιτυχία του εγχειρήματος. Γι’ αυτό και οι ενδιαφερόμενοι συνέχισαν να ασκούν πιέσεις και να ελπίζουν ότι θα έφτανε η στιγμή, ένα βήμα από την οποία βρισκόμαστε τώρα.

Βέβαια για να μπορέσουμε να μιλήσουμε για γενικευμένη χρήση απαιτούνταν ακόμη δύο βήματα, τα οποία μπορεί να μην είναι πολλά, αλλά είναι απολύτως απαραίτητα. Το πρώτο είναι να πιστοποιηθούν σε διάφορα σημεία της χώρας τα υδατοδρόμια για την ασφαλή απογείωση και προσγείωση των υδροπλάνων και το δεύτερο να επιτραπούν όχι μόνο οι πτήσεις τύπου τσάρτερ, αλλά και οι τακτικές συνδέσεις, πρόβλημα το οποίο επιλύθηκε μέσω ειδικής τροπολογίας που κατατέθηκε πρόσφατα προς ψήφιση την Βουλή.

Έτσι ουσιαστικά ανοίγει ο δρόμος για την χρήση των υδροπλάνων, με δύο εταιρείες να έχουν πάρει ήδη θέση στην.. γραμμή εκκίνησης και απλά να περιμένουν το οριστικό «πράσινο φως» ώστε να… ανοίξουν τα φτερά τους.

Μαλδίβες θα γίνουμε: Έρχεται στην Ελλάδα ο παγκόσμιος κολοσσός των υδροπλάνων κι αλλάζει το τοπίο

Ήδη από τις εταιρείες Ελληνικά Υδατοδρόμια και Grecian Air Seaplanes γνωστοποιήθηκε ότι το επενδυτικό πλάνο της μεταξύ τους σύμπραξης αγγίζει τα 180 εκατομμύρια ευρώ. Πίσω τους βρίσκονται ακόμη δύο κολοσσοί του χώρου και πιο συγκεκριμένα επενδυτικά γκρουπ γερμανικών και ελβετικών συμφερόντων, με την μία να είναι σε θέση να αναλάβει το πτητικό σκέλος και την άλλη την κατασκευή και μελέτη των υδατοδρομίων. Τα τελευταία αποτελούν και το βασικό σημείο-κλειδί για να μπει σε λειτουργία ο κλάδος. Σύμφωνα με τις ως τώρα μελέτες και έρευνες θεωρείται ότι θα χρειαστεί να δημιουργηθούν περίπου 150 υδατοδρόμια για να βρεθεί η Ελλάδα σε θέση να προσελκύσει και άλλους ενδιαφερόμενους, ενώ σε πρώτη φάση θα χρειαστούν λιγότερα από 10 για να δοθεί –επιτέλους- η εκκίνηση.

Εφόσον αυτό συμβεί θεωρείται βέβαιο ότι θα κορυφωθεί το ενδιαφέρον για εξασφάλιση μιας άδειας λειτουργίας. Σύμφωνα με όσα γράφονται στον οικονομικό και επιχειρηματικό Τύπο, η Hellenic Seaplanes έχει έτοιμο το δικό της πλάνο το οποίο κάνει λόγο για μια επένδυση περίπου αντίστοιχη εκείνης της Grecian Air Seaplanes, που ανέρχεται στα 250 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος χρόνου, εκ των οποίων 55 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν στο κομμάτι της ανάπτυξης των υδατοδρομίων και 160 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την αγορά 20 αεροσκαφών μέσα σε έναν ορίζοντα πενταετίας, ενώ η ιστορία δεν σταματά εδώ.

Σε θέση standby βρίσκεται ήδη η μεγαλύτερη σε στόλο εταιρεία του κλάδου στον κόσμο, η γνωστή Trans Maldivian Airways η οποία ήδη έχει στείλει τους ειδικούς τους στην Ελλάδα προκειμένου να ελέγξουν τα πάντα πριν κάνει την κίνησή της. Όπως μαρτυρά άλλωστε και η επωνυμία της έχει την έδρα της στις εξωτικές Μαλδίβες και με 60 υδροπλάνα στην διάθεσή της αναζητά ευκαιρίες που θα την βοηθήσουν να ξεπεράσει την κρίση που δημιούργησε σε όλους τους αερομεταφορείς η πανδημία του κορωνοϊού.

Θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι σύντομα το ενδιαφέρον της θα σταματήσει να είναι σε φιλολογικό επίπεδο και θα μετουσιωθεί σε πράξεις, αφού ήδη έγινε γνωστό ότι η Grecian Air Seaplanes προχώρησε σε συμφωνία με την Viking για τα δυο πρώτα δικινητήρια υδροπλάνα, ενώ τους προηγούμενους μήνες επέστρεψαν στην Ελλάδα τα πρώτα πληρώματα τα οποία έλαβαν εκπαίδευση ως κυβερνήτες και μπορούν με την σειρά τους να εκπαιδεύσουν και άλλους πιλότους που αναμένεται να ενδιαφερθούν.

Με βάση αυτές τις εξελίξεις, όλα δείχνουν ότι απλά είναι θέμα χρόνου να δούμε τα πρώτα υδροπλάνα στη χώρα. Σύμφωνα με το σενάριο που ακούγεται έντονα, αυτό θα συμβεί τον Σεπτέμβριο από το υδατοδρόμιο του Αλίμου με προορισμό Σίφνο, Τήνο και Πάτμο. Με την ελπίδα, βέβαια,  ότι δεν θα εξυπηρετούν μόνο κροίσους σε ιδιωτικές πτήσεις αλλά θα δώσουν και λύση στο τεράστιο πρόβλημα διασύνδεσης των νησιών τόσο μεταξύ τους όσο και με την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

ΣΥΡΙΖΑ: Ως κίνηση απελπισίας χαρακτηρίζει την πρόταση της Ν.Δ για σύσταση προανακριτικής επιτροπής στην υπόθεση Καλογρίτσα

Στη Βουλή το προσχέδιο Προϋπολογισμού 2023: Τι θα προβλέπει για ανάπτυξη, ελλείματα, πληθωρισμό και...

Στα βασικά του στοιχεία στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού του 2023   θα περιλαμβάνεται η  χαμηλότερη φορολογική επιβάρυνση για τους πολίτες και ειδικά για συνταξιούχους...

Ο “χάρτης” των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 7 Οκτωβρίου

Συνολικά 75,5 εκατ. ευρώ θα καταβληθούν σε 128.500 περίπου δικαιούχους, κατά την εβδομάδα 3-7 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών του e-ΕΦΚΑ και της...
ΕΦΚΑ: Καμιά μετακίνηση υπαλλήλου για δύο χρόνια

Επεκτείνεται το επίδομα μητρότητας στον ιδιωτικό τομέα από 6 μήνες σε 9

Την επέκταση του επιδόματος μητρότητας στον ιδιωτικό τομέα από το 2023 για τρεις ακόμη μήνες, δηλαδή από τους έξι μήνες στους εννέα, προωθεί το...
Με επιπλέον εργασία η αναπλήρωση του χρόνου απουσίας από την εργασία λόγω καραντίνας

Ευρωζώνη: Στο 10% ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο -Στο 12,1% στην Ελλάδα

Στο 10% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός στην ζώνη του ευρώ τον Σεπτέμβριο, από 9,1% τον Αύγουστο, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία που έδωσε σήμερα Παρασκευή...
Φορολοταρία: Με κέρδη άνω των 100.000 ευρώ για τους τυχερούς

Φορολοταρία: Έγινε η κλήρωση – Δείτε αν κερδίσατε 50.000 ευρώ

Πραγματοποιήθηκε η κλήρωση της φορολοταρίας Σεπτεμβρίου από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημόσιων Εσόδων (ΑΑΔΕ), η οποία αφορά στις συναλλαγές Αυγούστου. Μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα εδώ. Σε κάθε...
Τέλη κυκλοφορίας, δόσεις φόρου εισοδήματος και ΕΝΦΙΑ περιόρισαν το πρωτογενές έλλειμμα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου

Προυπολογισμός: Άμεσοι φόροι και ΦΠΑ έφεραν πρωτογενές πλεόνασμα

Πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 19 εκ.ευρώ έναντι στόχου για πρωτογενές έλλειμμα 5,9 δισ. ευρώ έφεραν στον κρατικό Προϋπολογισμό το πρώτο 8μηνο του έτους οι φόροι ...

Τι καταβάλλεται από τον e-ΕΦΚΑ, τη ΔΥΠΑ και τον ΟΠΕΚΑ, έως τις 30 Σεπτεμβρίου

Την καταβολή των κύριων και των επικουρικών συντάξεων Οκτωβρίου, την προκαταβολή σύνταξης για τον ίδιο μήνα και την πληρωμή των επιδομάτων του Οργανισμού Προνοιακών...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,225ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 4 Οκτωβρίου η ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 1908.... Η Κρήτη ενώνεται με την Ελλάδα. Ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας από...

Ευρωζώνη: Στο 10% ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο -Στο 12,1% στην Ελλάδα

Στο 10% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός στην ζώνη του ευρώ τον Σεπτέμβριο, από 9,1% τον...

Οι απειλές του Ερντογάν: Η στρατιωτικοποίηση των νησιών δεν θα μείνει αναπάντητη

Λίγη ώρα μετά την ολοκλήρωση του Συμβουλίου ο Τούρκος πρόεδρος παραχωρεί συνέντευξη σε δύο...

Γιατί η Τουρκία “στοχεύει” ξανά τα νησιά μας

Η Τουρκία έχει βάλει εδώ και καιρό “στο στόχαστρο” τα νησιά του Αιγαίου, με...