Ο Ιντιάνα Τζόουνς o 5ος “χτυπήθηκε” από τον κορωνοϊό

28
Ο Ιντιάνα Τζόουνς o 5ος

Πριν 40 χρόνια, όταν ξεκίνησε η απίστευτη επιτυχία των ταινιών με τον τυχοδιώκτη αρχαιολόγο το 1981, όλοι ήταν στην ακμή της σταδιοδρομίας τους.

Ο Τζορτζ Λούκας απολάμβανε τις επιτυχίες του “Πολέμου των Άστρων”, μαζεύοντας πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια, ο Σπίλμπεργκ έμπαινε στο κάδρο με τους μεγάλους σκηνοθέτες, ανανεώνοντας το κινηματογραφικό σύμπαν για εκατομμύρια νέους σε όλο τον κόσμο, ενώ ο ανερχόμενος Χάρισον Φορντ θα έκανε το μπαμ και θα του έδινε την ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στο “Μπλέιντ Ράνερ”.

Αναβολή στην Αναβολή

Έτσι, δώδεκα χρόνια μετά τον τέταρτο “Ιντιάνα Τζόουνς και το Βασίλειο του Κρυστάλλινου Κρανίου”, μία αποτυχία για τα δεδομένα του Σπίλμπεργκ, και τέσσερα χρόνια μετά την ανακοίνωση για έναν ακόμη “Ίντι”, ακόμη είναι άγνωστο πότε θα αρχίσουν τα γυρίσματα.

Ήδη, η Disney, που έχει αναλάβει την παραγωγή της ταινίας, μετά από ήδη δύο αναβολές, έχει μεταφέρει για το 2022 την πρεμιέρα, λόγω κορονοϊού και μάλιστα για τις 22 Ιουλίου, αν και μάλλον η ανακοίνωση της ακριβούς ημερομηνίας μοιάζει πλέον με μαύρο χιούμορ.

Μπορεί να αγνοούμε πότε θα αρχίσουν τα γυρίσματα, αλλά έχουμε ορισμένα σίγουρα στοιχεία για την ταινία. Πρώτον, ο Λούκας εγκατέλειψε την παρέα, στραβώνοντας από το σενάριο του Ντέιβιντ Κεπ. Αρχικά ο Σπίλμπεργκ είχε υποσχεθεί στον Φορντ, που θέλει να επιστρέψει, αν και πλησιάζει τα 80, στο ρόλο που τον έκανε διάσημο, ότι θα αναλάβει τη σκηνοθεσία, αλλά σύντομα την έκανε κι αυτός, παραχωρώντας τη θέση του στον Τζέιμς Μάνγκολντ του “Ford V Ferrari”. Ωστόσο, θα παραμείνει στην παραγωγή της ταινίας, αφού ακόμη και μία μέτρια αποδοχή της ταινίας, γνωρίζει ότι θα του αποφέρει πολλά εκατομμύρια δολάρια.

Φήμες, που σύντομα έγιναν βεβαιότητες, θέλουν τον Τζόναθαν Κάσνταν, γιο του φημισμένου σεναριογράφου Λόρενς Κάσνταν που είχε υπογράψει το σενάριο του πρώτου Ιντιάνα, να ξαναγράφει το σενάριο, ενώ ο μόνος σίγουρος από τους συντελεστές είναι ο θρυλικός 88χρονος Τζον Γουίλιαμς, που θα αναλάβει τη μουσική επένδυση της ταινίας.

Με ευκαιρία τις περιπέτειες του τελευταίου Ιντιάνα Τζόουνς, ας θυμηθούμε την πορεία των προηγούμενων τεσσάρων ταινιών, που σκηνοθέτησε ο Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Ο πρώτος, ο κλασικός

Το 1981 ο δημιουργός των “Στενών Επαφών Τρίτου Τύπου” θα μας παρουσιάσει τον θρυλικό αρχαιολόγο που τα βάζει με τους Ναζί, σπάζοντας όλα τα ρεκόρ και φτιάχνοντας έναν νέο κινηματογραφικό ήρωα που ήρθε για να μείνει. Ο Σπίλμπεργκ, πάνω στην αρχική ιδέα του Λούκας και το άψογο σενάριο του Κάσνταν θα στήσει με μοναδική μαεστρία μία από τις πιο επιτυχημένες ψυχαγωγικές περιπέτειες όλων των εποχών, εκπλήσσοντας με την έμπνευσή του και τα κατορθώματα του ήρωά του, τον οποίο ερμήνευσε ιδανικά και με τρομερό κέφι ο Χάρισον Φορντ. Η ταινία έφερε στα ταμεία το 1981 πάνω από 400 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως.

Ο δεύτερος…

Το 1984, ο Σπίλμπεργκ θα κάνει το σίκουελ του Ιντιάνα Τζόουνς, σαφώς κατώτερο από το αρχικό, βάζοντας και την επόμενη κυρία Σπίλμπεργκ, Κέιτ Κάπσοου δίπλα στον Χάρισον Φορντ. Η ταινία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί άνιση, δίχως την έμπνευση της πρώτης αν και το πρώτο εικοσάλεπτο στο κινέζικο καμπαρέ -ένας φόρος τιμής στα μιούζικαλ της δεκαετίας του ’30- ήταν εκπληκτικό και θα γράψει τη δική του ιστορία. Πάντως έφερε ακόμη 335 εκατομμύρια στους παραγωγούς.

Ο καλύτερος…

Το 1989, ο δαιμόνιος σκηνοθέτης θα μας χαρίσει ίσως την καλύτερη ταινία από τις τέσσερις που έχει γυρίσει με τον Ιντιάνα, ξαναβρίσκοντας την έμπνευσή του και ανανεώνοντας το μύθο του θρυλικού αρχαιολόγου, βάζοντας δίπλα του τον κινηματογραφικό του πατέρα, τον επιβλητικό Σον Κόνερι. Τεράστια εμπορική επιτυχία που επανέφερε τον Σπίλμπεργκ στην κορυφή του ψυχαγωγικού κινηματογράφου, καθώς είχε αρχίσει να προσπαθεί για το πολυπόθητο Όσκαρ και την επιχείρηση γοητείας των μελών της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Οι εισπράξεις ξεπέρασαν τα 470 εκατομμύρια.

Ο αποτυχημένος…

Το 2008, δυστυχώς υπήρξε η απομυθοποίηση του Ιντιάνα Τζόουνς, σε μία αχρείαστη συνέχεια, με την τέταρτη ταινία. Το πρόβλημα δεν ήταν τόσο το αμφιλεγόμενο στόρι, που παρέπεμπε σαφώς στις ψυχροπολεμικές ταινίες των δεκαετιών ’50 και ’60, αλλά στο ισχνό σενάριο. Επιπλέον ο Φορντ είχε βαρύνει και η είσοδος του κινηματογραφικού του γιου (Σάια Λαμπέφ) δεν “πέρασε” στο κοινό. Μακράν η χειρότερη ταινία από τις τέσσερις, που δικαιολογημένα έμοιαζε με ένα άδοξο τέλος για τον Ιντιάνα Τζόουνς. Οι εισπράξεις έφτασαν τα 780 εκατομμύρια, αλλά και ο προϋπολογισμός της ταινίας είχε δεκαπλασιαστεί από την πρώτη ταινία φτάνοντας τα 185 εκατομμύρια δολάρια….

Ο πέμπτος και ο… κορονοϊός

Τώρα, περιμένοντας την πέμπτη συνέχεια του κινηματογραφικού φραντσάιζ όλα δείχνουν ότι δύσκολα θα υπάρξει ένα τέλος με το οποίο θα φύγει με το κεφάλι ψηλά ο Χάρισον Φορντ, ο πιο φανατικός για το γύρισμα της ταινίας. Πάντως, αν ο κορονοϊός ή τα προβλήματα της παραγωγής σταθούν ανυπέρβλητα εμπόδια για την ολοκλήρωση του σχεδίου, μια καλή ιδέα είναι να γυριστεί ταινία για τις απίστευτες περιπέτειες ολοκλήρωσης του κινηματογραφικού φραντσάις, που θα αναδεικνύει και την κρίση στη βιομηχανία του Χόλιγουντ….

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ