Πέμπτη, 17 Ιουνίου, 2021
21.1 C
Athens

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 16 Ιουνίου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ  Το 1948.... Εκδηλώνεται η πρώτη καταγεγραμμένη αεροπειρατεία. Κινέζοι ληστές καταλαμβάνουν εν πτήση ένα αεροπλάνο της "Cathay Pacific". Κατά τη διάρκεια της ανταλλαγής πυροβολισμών με...

Περιοδεία σε όλη την Ελλάδα: Ορέστεια σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά

Η Ορέστεια του Αισχύλου ξεκινάει το ταξίδι της στις 8 & 9 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Ο Γιάννης Χουβαρδάς,έχοντας επιλέξει με προσοχή μια εξαιρετική ομάδα ηθοποιών αλλά και καλλιτεχνικών συντελεστών, έπλασε ένα σύμπαν που σκιαγραφεί με λεπτομέρεια την απαρχή και το μέλλον της ανθρώπινης βίας.

Πρόκειται για την μοναδική σωζόμενη αρχαία τριλογία. Αγαμέμνων, Χοηφόροι, Ευμενίδες. Ο στυγερός και αιματηρός κύκλος των Ατρειδών στα τρία κορυφαία έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, μέσα από μια σπουδαία θεατρική συνάντηση. Μια συμπαραγωγή της «Λυκόφως» του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου με το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Η προσέγγιση του σκηνοθέτη διαφορετική: επιλέγει μια δυνατή ομάδα δώδεκα ηθοποιών και τους μοιράζει όλους τους ρόλους της τριλογίας ακόμη και του χορού. Εγχείρημα όχι μοναδικό αλλά σίγουρα δύσκολο. Η ατομική, οικογενειακή, πολιτική και κοινωνική βία στο επίκεντρο του κύκλου αίματος ενός έθνους που πρέπει να θυσιάσει τα παιδιά του προκειμένου να ξαναγεννηθεί. Η Ορέστεια του Αισχύλου (458 π.Χ.) περιπλέκεται γύρω από το μύθο του οίκου των Ατρειδών και τον χρονικό κύκλο που εκκινεί από την άλωση της Τροίας και καταλήγει στην ίδρυση του Αρείου Πάγου.

Στον έναρξη του Αγαμέμνονα, ο φύλακας των ανακτόρων θρηνεί για τους κόπους της φρουράς και τις συμφορές που πλήττουν τον οίκο των Ατρειδών, όσον καιρό διαρκεί η πολιορκία της Τροίας. Αμέσως, φτάνει το μήνυμα της φλόγας -εκείνο που περίμενε δέκα χρόνια- που αναγγέλλει πως η Τροία αλώθηκε. Σε λίγο, ο Αγαμέμνων επιστρέφει στις Μυκήνες, νικητής, κατακτητής της Τροίας. Φέρνει μαζί του τη μάντισσα Κασσάνδρα, λάφυρο του στρατού. Τον υποδέχεται με πολυτέλεια η σύζυγός του, Κλυταιμνήστρα, μητέρα της Ιφιγένειας που έχει θυσιαστεί από τον πατέρα της για να ευοδωθεί η εκστρατεία των Αχαιών, του Ορέστη και της Ηλέκτρας. Έπειτα, με δόλο, οδηγεί τον Αγαμέμνονα στο λουτρό και τον δολοφονεί μαζί με την Κασσάνδρα. Τις λεπτομέρειες του φόνου προλέγει η Κασσάνδρα σε μια στιγμή εκστατικής διαύγειας λίγο πριν μπει στο παλάτι ακολουθώντας τη μοίρα της. Σύντομα, η πύλη ανοίγει και εμφανίζεται η Κλυταιμνήστρα πάνω από τα πτώματα του συζύγου της και της ερωμένης του, που τα έχει τυλίξει με δίχτυ. Η ανδρόβουλη γυναίκα θριαμβολογεί για την εκδίκηση που πήρε για το θάνατο της Ιφιγένειας, όταν εμφανίζεται ο ομόκλινός της Αίγισθος και συναυτουργός του φόνου. Το έργο κλείνει με την δυσοίωνη προειδοποίηση του Χορού για επόμενα δεινά.

Στο ξεκίνημα των Χοηφόρων, η Ηλέκτρα επιχειρεί να προσφέρει χοές στον τάφο του αδικαίωτου πατέρα της, σταλμένη από τη μητέρα της, Κλυταιμνήστρα, που τώρα ξαγρυπνά μέσα σε δυσοίωνα όνειρα, κυριευμένη από άσχημα προαισθήματα. Την ώρα εκείνη επιστρέφει, ύστερα από χρόνια, ο εξόριστος από τη μητέρα του Ορέστης, συνοδευόμενος από τον πιστό του φίλο Πυλάδη και επανενώνεται με την αδελφή του, Ηλέκτρα, σε μια από τις πιο εμβληματικές σκηνές αναγνώρισης του αρχαίου δράματος. Με την παρότρυνση και του Χορού ο Ορέστης μηχανεύεται τον κατάλληλο τρόπο για να εισέλθει στο παλάτι, όπου δολοφονεί τον Αίγισθο. Ύστερα, είναι η σειρά της Κλυταιμνήστρας, στην οποία αποκαλύπτει την ταυτότητά του κι έπειτα από βασανιστικούς δισταγμούς και την αναμέτρησή του μαζί της την δολοφονεί παίρνοντας εκδίκηση για τον άδικο φόνο του πατέρα. Η πύλη του οίκου των Ατρειδών ανοίγει και πάλι και εμφανίζεται πάνω από τα πτώματα του Αίγισθου και της Κλυταιμνήστρας ο Ορέστης, κρατώντας το δίχτυ που τα τυλίγει και επιδεικνύοντας το θέαμα της εκδίκησής του. Πολύ γρήγορα αρχίζει να κυριεύεται από τις Ερινύες και γι’ αυτό τρέπεται σε φυγή.

Στις Ευμενίδες, ο Ορέστης βρίσκεται πια στους Δελφούς και εξαγνίζεται από τον Απόλλωνα για το φόνο της μητέρας του. Παρ’ όλ’ αυτά, οι Ερινύες συνεχίζουν να τον κυνηγούν μέχρι την Αθήνα. Εκεί, η Αθηνά παρεμβαίνει ιδρύοντας τον Άρειο Πάγο, όπου παραπέμπει τον Ορέστη για να εκδικαστεί η υπόθεση της μητροκτονίας. Οι Ερινύες αναλαμβάνουν τον ρόλο της πολιτικής αγωγής, ο Απόλλων εκείνον του συνηγόρου υπεράσπισης. Μολονότι προκύπτει ισοψηφία μεταξύ των ενόρκων, ο Ορέστης απαλλάσσεται από την κατηγορία, χάρη στην ψήφο της Αθηνάς, η οποία προεδρεύει του δικαστηρίου. Τέλος, και μετά την αποχώρηση του Ορέστη για το Άργος, οι Ερινύες κατευνάζονται από την επιχειρηματολογία της Παλλάδος και δέχονται τη συμφιλίωση, μετατρεπόμενες σε Ευμενίδες και αποκτώντας χώρο λατρείας στους πρόποδες της Ακρόπολης.
Συντελεστές
Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης
Διασκευή, σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Κίνηση: Σταυρούλα Σιάμου
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Μακιγιάζ: Άννα Μπαλτζή
Κομμώσεις: Θοδωρής Χριστοδούλου
Φωτογραφίες: Έφη Γούση & Αθηνά Λιάσκου
Video trailer: Μιχάλης Κλουκίνας
Βοηθοί σκηνοθέτη: Σύλβια Λιούλιου, Νικολέτα Φιλόσογλου
Βοηθός σκηνογράφου: Θάλεια Μέλισσα
Βοηθός παραγωγής: Αλεξάνδρα Μουζακίτη
Διεύθυνση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα
Παραγωγός: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος

Διανομή
Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης (Ορέστης)
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Κλυταιμνήστρα)
Νίκος Κουρής (Αγαμέμνων, Τροφός)
Στεφανία Γουλιώτη (Ηλέκτρα, Αθηνά)
Νίκος Ψαρράς (Απόλλων, Πυλάδης)
Άλκηστις Πουλοπούλου (Κασσάνδρα, Πυθία)
Δημήτρης Παπανικολάου (Αίγισθος)
Ιερώνυμος Καλετσάνος (Κήρυκας)
Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης (Φύλακας)
Σύρμω Κεκέ (Κορυφαία)
Χριστίνα Μαξούρη (Κορυφαία, Δούλα)
Πολύδωρος Βογιατζής (Κορυφαίος)

Αναλυτικό Πρόγραμμα Περιοδείας | Καλοκαίρι 2016 | ΟΡΕΣΤΕΙΑ

ΙΟΥΛΙΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8 ΙΟΥΛΙΟΥ- ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΙΟΥΛΙΟΥ- ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 13 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΔΕΛΦΟΙ
ΠΕΜΠΤΗ 14 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΒΟΛΟΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΡΕΘΥΜΝΟ
ΤΡΙΤΗ 19 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΧΑΝΙΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 20 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΧΑΛΚΙΔΑ
ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΔΙΟΝ
ΤΡΙΤΗ 26 ΙΟΥΛΙΟΥ- ΛΑΡΙΣΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 27 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΠΕΜΠΤΗ 28 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΚΑΒΑΛΑ
ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΚΑΒΑΛΑ

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
ΤΡΙΤΗ 2 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 3 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ – ΟΛΥΜΠΙΑ
ΠΕΜΠΤΗ 4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ – ΠΑΤΡΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 5 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ – ΠΑΤΡΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ – ΑΝΔΡΟΣ

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 5 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ – ΕΛΕΥΣΙΝΑ

Πηγή: athina984.gr

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Όταν ο Χατζηδάκις μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις του για τη ζωή, τον έρωτα,...

Το να προσπαθήσεις να βρεις λέξεις για να γράψεις ένα κείμενο, ανήμερα της επετείου του θανάτου του (15 Ιουνίου 1994) για τον Μάνο Χατζηδάκι είναι λίγο...
Ερρίκος Σλίμαν, ανακαλύπτει, Τροία,

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 14 Ιουνίου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 1873..... Ο Ερρίκος Σλίμαν ανακαλύπτει τους αμύθητους θησαυρούς της Τροίας.
1821

Ιστορίες του 1821: Ένα περιστατικό από την νηπιακή ηλικία του Παλαιών Πατρών Γερμανού

Στα προλεγόμενα της τρίτης έκδοσης  του 1900 των απομνημονευμάτων του Παλαιών Πατρών Γερμανού διαβάζουμε για ένα περιστατικό από την νηπιακή ηλικία του Ιεράρχη που...
1821

Ιστορίες του 1821: Η ιδεολογία της κουτάλας

Οι ατζαμήδες ήταν γενίτσαροι που μετά το παιδομάζωμα μισθώνονταν σε Τούρκους αγρότες για διάστημα από δύο έως τέσσερα χρόνια. Ήταν τα παιδιά που δεν είχαν...
1821

Ιστορίες του 1821: Οι συνεχιστές του Βυζαντίου

Η παρουσία των Ελλήνων στις Παραδουνάβιες περιοχές χρονολογείται από τον 15ο αι. Μεταξύ των ετών 1711 και 1821 η παρουσία αυτή χαρακτηρίζεται από εντονότερη...
1821

Ιστορίες του 1821: Η προεπαναστατική Αθήνα

Την εικόνα της κατάστασης που επικρατούσε λίγο πριν το ξέσπασμα της μεγάλης Ελληνικής Επανάστασης του 1821 μας περιγράφει ο Παναγής Σκουζές στο έργο του...
Μπετόβεν, ενάτη συμφωνία,

Η Ευρώπη γιορτάζει τον Μπετόβεν

Η Ευρώπη γιορτάζει σήμερα (Κυριακή, 6 Ιουνίου) τον Λούντβιχ βαν Μπετόβεν και τις 9 Συμφωνίες του σε 9 πόλεις με 9 συναυλίες, σε ένα...

Βρείτε μας

7,799ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
935ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Οι «Πέρσες» πάνε Επίδαυρο

Μία ξεχωριστή πρόταση των “Περσών” του Αισχύλου παρουσιάζει ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου και ο...

Οι «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου στο Φεστιβάλ Φιλίππων 2016

Οι «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου, μια εξαιρετικά δυνατή πολιτική τραγωδία , που το...

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή