Σφοδρές αντιδράσεις στους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ έχει επιφέρει η υπουργική απόφαση για την απαγόρευση της πώλησης μιας σειράς προϊόντων (έπιπλα, φωτιστικά, χαλιά, είδη ένδυσης και υπόδησης, παιχνίδια, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα, χριστουγεννιάτικα είδη κ.α.) από τα καταστήματά τους.
Μια απόφαση, η οποία τέθηκε σε ισχύ από την Τετάρτη 11 Νοεμβρίου και θα έχει διάρκεια έως τις 30 Νοεμβρίου που ισχύει το lock down.
Για αιφνιδιαστική απόφαση κάνουν λόγο οι εκπρόσωποι μεγάλων αλυσίδων του λιανεμπορίου τροφίμων, αναδεικνύοντας παράλληλα τις αρνητικές συνέπειες για τους ανθρώπους της αγοράς. Καταρχήν τονίζουν ότι η απόφαση ελήφθη ερήμην τους, χωρίς ούτε καν να έχουν προηγουμένως κάποια σχετική ενημέρωση από κυβερνητικούς παράγοντες. Κατά συνέπεια, οι περισσότεροι αγόρασαν προϊόντα, έκαναν παραγγελίες, έβγαλαν διαφημιστικά φυλλάδια και οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ είχαν προχωρήσει σε προσυμφωνημένες διαφημιστικές καταχωρήσεις στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Η αιφνιδιαστική αυτή απόφαση βρήκε πολλά καταστήματα με ασφυκτικά γεμάτες τις αποθήκες τους, με αποτέλεσμα να έχουν αφήσει μέχρι σήμερα στα ράφια τους τα συγκεκριμένα προϊόντα βάζοντας κόκκινες απαγορευτικές κορδέλες και σε εμφανή σημεία ειδικά ταμπελάκια που γνωστοποιούν στους πελάτες ότι απαγορεύεται η πώληση τους
Στον αντίποδα, ικανοποίηση εκφράζουν οι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου που είχαν ως αίτημά τους τη συγκεκριμένη απόφαση, καθώς όπως ισχυρίζονται, με αυτόν τον τρόπο «διορθώνονται» στρεβλώσεις και καταστάσεις αθέμιτου ανταγωνισμού. Γιατί, όπως λένε, «είναι αθέμιτος ανταγωνισμός όταν κάποιες επιχειρήσεις κλείνουν υποχρεωτικά, με κρατική εντολή και μένουν απούλητα τα προϊόντα τους και την ίδια στιγμή, αυτά τα ίδια προϊόντα να διατίθενται και να πωλούνται από τα σούπερ μάρκετ που παραμένουν ανοιχτά».