Την επιχειρησιακή ένταξη του ελικοπτεροφόρου- προς το παρόν- «Anadolu»
στον Τουρκικό στόλο ακολούθησε η έξοδος στο Αιγαίο για δοκιμές του πρώτου υποβρυχίου 214 κλάσης «Piri Reis» για να προστεθεί πλέον στο οπλοστάσιο των γειτόνων και η πρώτη φρεγάτα εγχώριας μάλιστα κατασκευής «Istanbul».
Το πλεονέκτημα της Πολεμικής μας Αεροπορίας στον αέρα επιχειρεί να εξισορροπήσει η Τουρκία με αντεπίθεση διαρκείας στη θάλασσα σε ένα χώρο μάλιστα που αποτελεί αιώνες τώρα προνομιακό πεδίο της Ελλάδας και του αήττητου Πολεμικού της Ναυτικού. Το οποίο συνέδραμε αποφασιστικά σε κάθε Εθνικό αγώνα και παραδοσιακά αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Την επιχειρησιακή ένταξη του ελικοπτεροφόρου- προς το παρόν- «Anadolu» στον Τουρκικό στόλο ακολούθησε η έξοδος στο Αιγαίο για δοκιμές του πρώτου υποβρυχίου 214 κλάσης «Piri Reis» για να προστεθεί πλέον στο οπλοστάσιο των γειτόνων και η πρώτη φρεγάτα εγχώριας μάλιστα κατασκευής «Istanbul». Και μπορεί να δείχνει αμφίβολη η ναυπήγηση δεύτερου ελικοπτεροφόρου όπως αρχικά σχεδίαζε η Άγκυρα όμως τόσο η κατασκευή των υπόλοιπων πέντε υποβρυχίων που θα ακολουθήσουν το «Piri Reis» παρά τις καθυστερήσεις προχωρά. Το δεύτερο Τουρκικό 214 «Hizir Reis» ήδη έπεσε στο νερό ενώ υπό ναυπήγηση βρίσκονται σύμφωνα με τους γείτονες βρίσκονται τα υπόλοιπα τέσσερα. Ανάλογες είναι οι πληροφορίες που διοχετεύει η Άγκυρα για πρόοδο στις εργασίες κατασκευής των υπόλοιπων τριών φρεγατών που θα ακολουθήσουν την «Istanbul». Ενώ σε υπηρεσία βρίσκονται ήδη οι τέσσερις επίσης Τουρκικής ναυπήγησης κορβέτες Ada κλάσης «Heybeliada» οι οποίες παραδόθηκαν στο Τουρκικό ναυτικό από το 2011 έως και το 2019.
Κατά συνέπεια τα επόμενα χρόνια ο Τουρκικός Στόλος θα διαθέτει μεταξύ άλλων οκτώ καινούργιες Μονάδες Επιφανείας εγχώριας κατασκευής και επιπλέον έξι σύγχρονα υποβρύχια με δυνατότητες ανάλογες των τεσσάρων Ελληνικών 214 κλάσης «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» και του αναβαθμισμένου «ΩΚΕΑΝΟΣ».
Την ίδια ώρα ο Ελληνικός Στόλος έχει προσθέσει τα τελευταία χρόνια στο οπλοστάσιο του όσον αφορά τις μάχιμες Μονάδες τις πυραυλακάτους ‘’ΒΛΑΧΑΚΟΣ’’ και «ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ» ενώ αναμένει τα επόμενα χρόνια να παραλάβει τις τρεις υπό κατασκευή Γαλλικές φρεγάτες FDI. Με δεδομένη την παλαιότητα των υπόλοιπων Μονάδων Επιφανείας και κυρίως των φρεγατών S αλλά και των ΜΕΚΟ- ο εκσυγχρονισμός των οποίων έχει ήδη αποφασιστεί και επιλεγεί η ανάδοχος κοινοπραξία TKMS/ThalesNederlands- η ανάγκη απόκτησης καινούργιων πλοίων και μάλιστα άμεσα κρίνεται ως επιτακτική. Κατά συνέπεια το πρόγραμμα των καινούργιων κορβετών δεν είναι τυχαίο ότι αποτελεί την κύρια προτεραιότητα για την ενίσχυση του Στόλου με το Ναυτικό Επιτελείο να πιέζει για λήψη απόφασης αμέσως μετά τις εκλογές.
Την ίδια ώρα πάντως στο προσκήνιο φαίνεται ότι επανέρχεται η σκέψη για απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων η οποία στο παρελθόν είχε απορριφθεί με το σκεπτικό ότι εκτός των Ολλανδικών-Βελγικών Μ δεν υπάρχουν άλλα πλοία προς παραχώρηση που να ικανοποιούν τις επιχειρησιακές απαιτήσεις και να μπορούν να προσφέρουν σε βάθος χρόνου. Και το επιχείρημα ότι το Πολεμικό Ναυτικό έχει ανάγκη από σύγχρονες Μονάδες και όχι από πλοία τα οποία θα προσθέσουν παρά θα λύσουν προβλήματα. Οι πληροφορίες του Newpost να αναφέρουν πάντως ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο αναζήτησης μεταχειρισμένων προς αγορά πλοίων από συμμαχικές και φιλικές χώρες τα οποία να καλύπτουν τις ανάγκες του Στόλου σε ‘’πλώρες’’. Προκειμένου να αντικατασταθούν άμεσα οι γερασμένες S και ενώ στόχος είναι σε βάθος χρόνου η είσοδος της Ελλάδας στο πρόγραμμα των Αμερικανικών φρεγατών Constellation.