ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! Παρατηρείστε τις λεπτομέρειες σε αυτή την εικόνα…

27570

ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΣΤΕ ΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ:

1ον
Ο πατέρας φοράει γραβάτα στο τραπέζι
(το σέβεται),

2ον
Η οικογένεια είναι πολύτεκνη (σήμερα τα παιδιά φορολογούνται),

3ον
Η γιαγιά είναι στο σπίτι με την οικογένεια και όχι πεταμένη  σε κάποιο γηροκομείο,

4ον
Κανείς δεν έχει ξεκινήσει το φαγητό γιατί ακόμη η μητέρα σερβίρει (θα ακολουθήσει προσευχή και μετά θα ξεκινήσουν να τρώνε, όσο κι αν πεινούν),

5ον
Το γεύμα περιλαμβάνει ψάρια κι όχι χάμπουργκερ!..

ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΟΤΕ, ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΠΕΡΝΟΥΣΑΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΣ!..

ΑΝ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ‘Η ΟΧΙ ΕΣΕΙΣ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΑΠΟΦΑΣΗ

Διαβάστε επίσης:  "20 Χρόνια Γυάλινο"

15 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Η γιαγιά φοράει τσεμπέρι, η μαμά δεν έχει στήθος…

  2. Ο μπαμπάς άρχισε να τσιμπλογάει χαζούλη, πριν την προσευχή.
    Εξάλλου γι’ αυτό είναι κι ο αρχηγός της οικογένειας.

  3. Η γιαγιά φοράει μαντήλα, όπως φορούσαν όλες οι γιαγιάδες μας παλαιότερα, λόγο κυρίως πένθους που έχουν χάσει τον άντρα τους.
    Όσο για το στήθος της μαμάς, δε ξέρω αν έπρεπε να βάλουμε στη θέση της την Kim Kardashian όταν ο στόχος της φωτογραφίας είναι να προωθήσει την παραδοσιακή Ελληνική οικογένεια.

  4. Εγώ γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα, δεν θυμάμαι στη γειτονιά μου στην Κυψέλη γιαγιάδες-χήρες με μαντήλα! Θα έχεις κάποια αγροτική εικόνα στο μυαλό σου που δεν έχουν οι περισσότεροι στις πόλεις.
    Εναλλακτικό του στήθους-πλάκα είναι λες η Καρντασιάν; Μια ενδιάμεση εικόνα δεν σου περνάει από το μυαλό;;
    Η δική μου οικογένεια ήταν παραδοσιακή με 5 παιδιά, αλλά δεν είχε αυτή την εικόνα, πατέρας με γραβάτα στο τραπέζι, γιαγιά με τσεμπέρι και μητέρα χωρίς θηλυκότητα.

  5. Δεν ήθελα να έρθω σε αντιπαράθεση μαζί σου, αλλά μιας και το ανέφερες, οκ, γεννήθηκες και μεγάλωσες στην Κυψέλη και ναι έχεις δίκιο να σου φαίνεται κάπως η γιαγιά με την μαντήλα.
    Παλιές Ελληνικές ταινίες δεν έχεις δει; Δεν αναρωτήθηκες ποτέ σου γιατί φορούσαν και εκεί;
    Και αν κρίνω από τη φώτο στο προφίλ σου, αν είναι αληθινή, δεν είσαι κανένας πιτσιρικάς, που να μην έχει δει, ακούσει, τέτοιες καταστάσεις.

  6. Δεν είναι κακό πράγμα η αντιπαράθεση, όταν είναι κόσμια.
    Και βέβαια έχω δει και ξέρω την εικόνα που περιγράφεται στο βιβλίο αλλά δεν ήταν και δεν είναι εκείνη που έπρεπε να διδαχθούν όλα τα παιδιά. Μαζί με άλλα παραμύθια στα σχολικά βιβλία, καθιερωνόταν στους μαθητές σταδιακά η πεποίθηση ότι μας λένε «παραμύθια»… Κάπως έτσι χάνει το κύρος του το σχολείο – όχι τώρα με το τσεμπέρι αλλά με εκατόν δύο άλλα πράγματα. Εν ανάγκη θα έπρεπε να έχουν μια οικογενειακή εικόνα στην πόλη και μια στο χωριό, για να βρίσκουν όλοι αυτό που γνωρίζουν και να πληροφορούνται τί άλλο υπάρχει…

  7. Μια ακόμη παρατήρηση για να τελειώνουμε.
    Αυτή η φωτογραφία υπήρχε σε βιβλίο του δημοτικού πριν 35 χρόνια.
    Δεν υπάρχει τώρα. Τώρα υπάρχουν άλλα.
    Η κοινοποίηση έγινε, μπας και μερικοί καταλάβουν πως χάθηκαν οι παραδοσιακές αξίες.
    Η εμμονή σου όμως στους βλάχους χωριάτες και τα χωριά τους, θα με κάνει να σου πω πως αν δεν υπήρξαμε εμείς η χωριάτες, θα άφηνε τη χώρα στο Ναύπλιο, εκεί που ήταν η πραγματική πρωτεύουσα της Ελλάδος, και όχι στην Αθήνα που το παίζετε όλοι ντόπιοι.
    Ούτε ξέρω, ούτε με νοιάζει που είναι η Κυψέλη.
    Ρώτησε τους γονείς σου, ρώτησε τους παππούδες σου, πως φτάσατε εκεί, και τα ξαναλέμε

  8. Εγώ πήγα στο σχολείο με αυτό ή κάποιο παραπλήσιο βιβλίο το 1950. Ο πατέρας και ο παππούς μου γεννήθηκαν στα Πατήσια, όταν εκεί ήταν ακόμα εξοχή και μποστάνια… Της γιαγιάς μου το σόι ήταν Πειραιώτες.
    Δεν είπα τίποτα κακό για τους αγρότες (βλάχοι είναι άλλο πράγμα), απλά δεν έτυχε να ζήσω σε χωριό κι έτσι δεν έχω προσωπικές εμπειρίες από τη ζωή εκεί. Ούτε καλύτερα ούτε χειρότερα είναι λοιπόν, για μένα είναι διαφορετικά!

  9. μια ξεκαθαρα πατριαρχικη οικογενεια.. η γυναικα για αλλη μια φορα φενεται στο ρολο της καλης νοικοκυρασ που δεν κανει τιποτα αλλο στην ζωη της παρα μονο να μαγειρευει και να καθαριζει.
    Φυσικα ομωσ πανω απο ολα αυτη η ατελειωτη ορθοδοξια που μασ μαστιζει (ενας συντιριτισμος), ηθικες αξιες και αρχες που αν ξεφυγουμε απο αυτες ειμαστε χαμενοι… αλλη μια στερεοτυπικη αναπαραγωγη (νορμα) που μας δειχνει πως πραγματικα «πρεπει» να ειναι μια οικογενεια!

  10. Άντε να σερβίρη η γυναίκα όπος της αρμόζη, και ο άντρας αρχηγώς. Άντε μπράβο.

  11. Ένα σχόλιο που εκφράζει εμένα από τα βιώματά μου : δυστυχώς η σημερινή ελληνική οικογένεια της τελευταίας 15 ετίας ίσως και παραπάνω στη μεγάλη της πλειοψηφία δε προάγει τις παλιές αξίες της συλλογικότητας, του αλτρουισμού, της καλοσύνης, της αγάπης. Και αυτό διαπιστώνεται από τη μια από τη σημερινή τάση των Ελλήνων να είναι ατομιστές στη καθημερινότητά τους, να σκέπτονται μόνο το συμφέρον τους και να είναι καλοπερασάκηδες, από την άλλη από την ίδια τη κρίση που περνάει η ελληνική οικογένεια σήμερα……….Πραγματικά θλίβομαι γι αυτή τη διαπίστωση, αφού η κοινωνία δε βαδίζει καθόλου καλά…………….

  12. η ΓΙΑΓΙΑ θα ειναι η μαννα της κυριας, καθεται διπλα της αισθανομενη μεγαλυτερη ανεση και επισης υπαρχει μεγαλυτερη δυνατοτητα προσφορας & βοηθεια απο την κυρια, η μαννα του πατερα θα εχει «ξεπαστρεφτει» απο την κυρια … Επισης επειδη ειναι γραβαντωμενος ο κυριος, πιστευω οτι ειναι καθημερινη μεσημερι και δεν εχει ξεντυθει γιατι θα ξαναπαει το απογευμα παλι στην εργασια του…. οπως ακριβως γινεται και σημερα !!! Το menu ειναι μονο ψαρι και ψωμι (στα πιατα…) και μου θυμιζει τον χορτασμο των πεντακισχιλιων που χορτασαν με «αρτους & ιχθεις» Τα μαχαιροπηρουνα ειναι ελλειπη… ισως ετρωγαν με τα χερια τοτε ….οπως και τα ποτηρια , επινε ολοι απο ολα … Τελευταιο που παρατηρω ειναι οτι ολοι καθονται απο μια πλευρα του τραπεζιου, ισως γιατι αργοτερα σκοπευουν να βγαλουν καμια selfie….

  13. ΤΙ ΛΕς ΡΕ ΨΕΥΤΗ ΚΟΜΠΛΕΞΙΚΕ ΚΟΥΜΟΥΝΙΣΤΗ , ΟΛΕς ΦΩΡΑΓΑΝ ΜΑΝΤΙΛΕς , ΕΙΜΑΙ 40 ΚΑΙ ΟΛΕς ΕΔΩ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΦΟΡΑΓΑΝ ΜΑΝΤΙΛΑ ΠΑΛΙΟΨΕΥΤΗ , ΤΡΑΒΑ ΝΑ ΖΗΣΕΙς ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ , ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΙς ΙΔΕΕς ΣΟΥ .

  14. Η γιαγιά έχει πεθάνει. Φαίνεται ξεκάθαρα από το χρώμα της

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here