Παραλογισμός στο Αιγαίο!

Έχει στοιχίσει μέχρι τώρα στη χώρα μας, από το 1990 και μετά, τη ζωή 154 νέων ανθρώπων, την πτώση 85 στρατιωτικών αεροσκαφών και 6 ελικοπτέρων

80
Παραλογισμός στο Αιγαίο!

Ο τραγικός θάνατος του αδικοχαμένου σμηναγού Μπαλταδώρου που ήρθε να προστεθεί στη μακρά αλυσίδα άλλων, νομίζω ότι μας κάνει όλους σοφότερους…

Η εν πάση περιπτώσει προβληματισμένους πώς θα σταματήσει αυτός ο παραλογισμός στο Αιγαίο που έχει στοιχίσει μέχρι τώρα από το 1990 και μετά, τη ζωή 154 νέων ανθρώπων στη χώρα μας, την πτώση 85 στρατιωτικών αεροσκαφών και 6 ελικοπτέρων, με το συνολικό κόστος των πτήσεων για αναχαίτιση των τουρκικών πολεμικών αεροπλάνων να ξεπερνά τα δυσβάσταχτο ποσό 20 δις ευρώ… Ανάλογες είναι οι απώλειες και της Τουρκίας, παρότι δεν τις δημοσιοποιεί…

Όμως τη δεκαετία 1977-86 που –τουλάχιστον προσωπικά- έχω εντοπίσει την τελευταία ενημέρωση, είχε χάσει 90 Τούρκους αεροπόρους και 141 μαχητικά αεροσκάφη… Οπότε προφανώς σήμερα οι απώλειές της έχουν υπερπολλαπλασιαστεί με την ένταση που έχει πλέον γιγαντωθεί…

Κάτι πρέπει να γίνει λοιπόν… Και το κάτι εδράζεται στο διεθνές δίκαιο, το οποίο σε ό,τι αφορά στις πτήσεις καθορίζεται από τον κανονισμό του Σικάγου, το 1944, μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο.

Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στον κόσμο που ΔΕΝ εφαρμόζει τον κανονισμό του Σικάγου, ο οποίος προβλέπει το εξής απλό: ότι ο εθνικός εναέριος χώρος κάθε χώρας ταυτίζεται με το εύρος των χωρικών της υδάτων.

Η χώρα μας επιμένει ΜΟΝΟΜΕΡΩΣ να έχει καθορίσει από το 1931 (με απλό Προεδρικό Διάταγμα) τον εναέριο χώρο της στα 10 ναυτικά μίλια και να μην έχει προσαρμοστεί στα όσα επιτάσσει ο κανονισμός του Σικάγου 13 χρόνια μετά, παρότι τον έχει αποδεχθεί εδώ και 74 χρόνια!!!!!!! Αντιθέτως από το 1936 με νόμο του δικτάτορα Μεταξά, έχει καθορίσει την αιγιαλίτιδα ζώνη της μόλις στα 6 ναυτικά μίλια (στη Θράκη στα 3, με βάση της συνθήκη της Λωζάνης, ενώ στα Δωδεκάνησα ισχύει ειδικό καθεστώς της ίσης απόστασης με την Τουρκία), δηλώνοντας ωστόσο ότι θεωρεί αναφαίρετο δικαίωμά της να την επεκτείνει έως και τα 12 μίλια, όπως προβλέπεται και από την αναθεωρημένη σύμβαση του Μοντέγκο Μπέϋ του 1982, για το διεθνές ναυτικό δίκαιο της θάλασσας.

Η Άγκυρα λοιπόν τι κάνει;; Οι στρατοκράτες της στέλνουν τα μαχητικά της αεροσκάφη στον εναέριο χώρο μεταξύ των 6-10 ναυτικών μιλίων που η Ελλάδα θεωρεί δικό της, αλλά αμφισβητούν οι γείτονες, επικαλούμενοι ακριβώς τον παγκοσμίως αποδεκτό κανονισμό του Σικάγου!! Κι έτσι δεν θεωρούν υποχρέωσή τους να ενημερώσουν την Αθήνα για τις πτήσεις αυτές, αν και η χώρα μας έχει δηλώσει στον ICAO, τον αρμόδιο διεθνή φορέα αεροναυπλίας, ότι ανήκουν στη δικαιοδοσία του FIR Αθηνών!!

Διαβάστε επίσης:  Ο Μίκης Θεοδωράκης για το Σκοπιανό: Την ιστορική νομιμοποίηση για το όνομα "Μακεδονία" μόνο οι Έλληνες θα μπορούσαμε να τη δώσουμε

Βεβαίως λόγω της τεράστιας ταχύτητας των πτήσεων των αεροσκαφών, ίσως κι επίτηδες, για τσαμπουκά, τα τουρκικά μαχητικά μπαίνουν για ελάχιστα δευτερόλεπτα και στον πέραν πάσης αμφισβητήσεως εθνικό εναέριο χώρο των 6 ναυτικών μιλίων. Και στις 2 περιπτώσεις απογειώνονται ελληνικά πολεμικά αεροσκάφη να τα αναχαιτίσουν και συχνά εκδηλώνονται αερομαχίες!!

Αυτός λοιπόν είναι όλος ο παραλογισμός: Η η Αθήνα πρέπει να δεχθεί ότι ο εναέριος χώρος της περιορίζεται στα 6 ναυτικά μίλια, όσο και τα χωρικά της ύδατα ή να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα τουλάχιστον στα 10 μίλια, όσο και ο εναέριός της χώρος!!!

Όμως η Τουρκία θεωρεί αιτία πολέμου την επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων άνω των 6 ναυτικών μιλίων, διότι υποστηρίζει ότι το Αιγαίο δεν υπάγεται στο διεθνές δίκαιο της ανοιχτής θάλασσας, αλλά πρόκειται για μια κλειστή θαλάσσια περιοχή. Η Ελλάδα ανταπαντά πως αυτό μπορεί να καθοριστεί από τη χάραξη της υφαλοκρηπίδας και καλεί την Αγκυρα να κάνουν κοινή προσφυγή στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Οι γείτονες αρνούνται, υποστηρίζοντας ότι μια κοινή ελληνοτουρκική προσφυγή, θα πρέπει να περιλαμβάνει και το καθεστώς των νησιών (κυρίως από τα Δωδεκάνησα, αλλά όχι μόνο, όπως π.χ. οι Φούρνοι, οι Οινούσσες ή η …Γαύδος) που η ίδια χαρακτηρίζει «γκρίζα ζώνη». Η Αθήνα φοβάται μήπως το Διεθνές Δικαστήριο αποδώσει πράγματι στην Τουρκία κάποιες ακατοίκητες μικρονησίδες και υπάρξει απώλεια «εθνικού χώρου»… Και έτσι ο παραλογισμός καλά κρατεί…

Ο Γιώργος Παπανδρέου είχε προτείνει να επεκτείνει η Ελλάδα τα χωρικά της ύδατα στα 12 ναυτικά μίλια και την ίδια μέρα να προσφύγει μονομερώς στη Χάγη για να αποφανθεί για τη νομιμότητα της απόφασης αυτής και για τα εκκρεμή διμερή ζητήματα στο Αιγαίο. Επεσε όμως πάνω στην κρίση και την παράνοια των μνημονίων και η πρότασή του έπεσε στο κενό…

Όμως αν δεν αντιμετωπίσουμε το θέμα με νηφαλιότητα, ψυχραιμία, σύνεση και συναίνεση με τους γείτονες, απλώς θα περιμένουμε τουλάχιστον τη μέρα που θα θρηνήσουμε κι άλλα θύματα, θα μετρήσουμε κι άλλες πτώσεις στρατιωτικών αεροπλάνων κι ελικοπτέρων κι από τις δυο πλευρές… Και υπερπολύτιμα κονδύλια για την ανακούφιση των πολιτών και της κοινωνίας, θα χάνονται για τον παραλογισμό των πτήσεων, υπερπτήσεων κι αναχαιτίσεων στο Αιγαίο…
Βοήθειά μας…

Πηγή: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=414986862260866&id=100012486667647